zit in een visueus cirkeltje qua werk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

zit in een visueus cirkeltje qua werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 16:26

ik ben 25 jaar oud (?) en werk pas sinds juni 2001.
Toen ik van school afkwam ben ik bij een reclamebureau gaan werken en kreeg een jaarcontract, echter had niet veel te doen en mn contract werd niet verlengd. verder waren ze wel tevreden over mijn werk.

Daarna bij n ander bureau gaan werken waar ik n halfjaarcontract kreeg. werd en binnengehaald onder het mom van je krijgt de zelfde taken als bij je vorige baan: niet dus. mocht alleen telefoon aannemen en ja en amen zeggen.na mn halfjaarcontract weggegaan want hier zag ik geen toekomst in. zij wouden niets anders maken van de functie.ze waren overigens ook tevreden over mn werk.......

Hup dus weer een andere baan dit maal bij een drukkerij want ik was van mening dat t niet zo goed ging met reclamebranche (het laatste bedrijf is ook weg dus goed voorgevoel gehad qua weggaan). kreeg voor mn halfjaarcontract afliep te hoen dat ik wegmoest want ik had ook niet veel te doen en de zaken gingen slecht.

toen ben ik mei dit jaar op n administratiekantoor gaan werken. nu heb ik al vanaf juli (!!!!) niets meer te doen Begin half 9 en ben circa 10 uur klaar terwijl ik nog tot half 5 moet!!!!!! verveel me dood zit maar met mn handen onder mn hoofd achter mn pc. houd niet van boeken lezen en weet verder ook niet wat te doen.Intenet kent ook geen geheimen meer voor mij.word er helemaal depri van. ze zijn allen tevreden over mn werk maar ja last in first out!!
solliciteren gaat moeizaam want als ze mn cv zien denken ze zo die blijft ook niet lang ergens!!!!

wat te doen ik word er echt depri van


deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:29

Jeetje ik ken het wel een klein beetje, maar kun je je collega's niet helpen of nog langzamer je werk gaan doen? Heb je geen pen/mailvriendin? kun je iig lange mailtjes/brieven sturen. Tja verder weet ik het ook niet.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:30

En heb je het er al met je baas over gehad misschien is er mogelijkheid tot uitbreiden van je functie?

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:19

Ik zou het er idd met je baas ofzo over hebben... En misschien kun je dan wel extra taken erbij krijgen...
Ik zou op dit moment geen ontslag nemen... Het is echt heel erg moeilijk om weer werk te vinden zeker al je idd een CV hebt met veel korte werk ervaringen. Mijn vriend heeft dat ook en kan dat allemaal ook wel redelijk verklaren (net als jij bij je stukje) maar als een werkgever moet kiezen tussen iemand met een super lang CV met korte werk ervaringen en iemand met een CV waar weinig kortdurende banen op staan wordt er toch voor het laatste gekozen.
Het is momenteel gewoon een hele ongunstige tijd om ontslag te nemen (je hebt geen WW en momenteel ook niet echt uitzicht op snel iets nieuws)
in de grafische branche (drukkerij, reklamebureau) hoef je ook niet echt te rekenen nu, dat gaat echt erg slecht...
Als je het er nog vol kan houden zou ik er blijven en een gesprek aan vragen met je baas voor misschien een functie uitbreiding...
Succes er mee

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 08:30

deedee 19 en essie uitbreiding van mijn functie zit er niet in. de rest (2 mensen) hebben ook niet genoeg te doen en ieder heeft zijn eigen taken. Gister lieten ze me ook van half 10 in de morgen tot half 5 met mn armen onder mn hoofd achter mn burau zitten, mn werkgeefster zit gewoon achter mij en kan op mn scherm kijken dus privacy zit er ook niet in. ze laten mij gewoon wegrotten.het is een heel klein bedrijfje dus en ze verwachten niet dat het snel bij trekt. eigenlijk als ik achteraf nadenk had ik in mei toen ik er begon ook al niets te doen maar ja omdat ik ingewerkt werd deed ik er nog langer over..... vol houden is echt moeilijk want ik ben volgens mij echt depri. beleef nergens meer plezier aan zelfs vaak geeneens zin om naar mn paard te gaan. Ik viel eigenlijk om van verbazing toen ik in september een nieuw halfjaarcontract kreeg.

ik had vorige week 5 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan en moet vandaag 1 van de bedrijven terugbellen voor n afspraak te maken, oh oh ik hoop zo dat het wat word. bij mijn vroegere sollicitaties ben ik het tot nu toe altijd geworden maar besef me idd dat ik nu 1 van de velen ben die uitgenodigd word. en maak me vet zorgen over mn vage c.v.

reclamebranche vond ik heel leuk maar idd de een na de ander bureau en drukkerij gaat failliet dus daar zijn sowieso geen banen meer in te vinden en als ze er wel zijn begin ik er niet meer aan.

ik hoop gewoon dat ik snel een nieuwe baan krijg want tot mei red ik echt niet meer anders word ik volgens mij nog overspannen van het niets te doen hebben. gelukkig heb ik ook nog 2 weekjes vrij genomen met kerst en oud en nieuw om even uit te blazen. aan de ene kan tdenk ik ik moet niet zeuren er zijn zat mensen die geen werk hebben

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:15

Omdat het nu toch wel een hele slechte tijd is om te solliciteren, zou ik voorlopig toch blijven zitten waar je zit. Wel blijven solliciteren, maar dit op je werk beslist niet aan de grote klok hangen.

Ik heb net zo'n CV als jij (allemaal functies van rond 1 jaar) en ik kreeg daar af en toe hele vervelende reacties op. Ik heb nu bij alle werkgevers staan, wat de reden van vertrek is geweest. Ik kan het namelijk allemaal verklaren en er is niets mis mee (allemaal via uitzendbureau, die functies mogen eigenlijk helemaal niet bestaan, want anders hadden ze wel een vaste kracht gevraagd, toch?). Maar na één blik op zo'n CV denken werkgevers meteen dat ze te maken hebben met iemand die kennelijk geen baan kan hóuden en overal snel uitvliegt.... maar het erbij zetten helpt wel!

Verder wens ik je veel sterkte, want het is echt naadje om je ergens dood te zitten vervelen... Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 10:04

elles ben net naar werkgever gestapt en gezegt dat ik aan t solliciteren ben en hem op de hoogte houd. iedereen zoekt mensen die snel kunnen beginnen en niet met 2 maanden opzegtermijn zoals in mn halfjaarcontract staat. nu heb ik een maand opzegtermijn bedongen in overleg. wel een risico wat ik heb genomen maar woon gelukkig nog thuis. wil volgend jaar gaan samenwonen maar dat zal nu wel even op zich laten wachten.

in mijn cv had ik bij ieder baan de reden van vertrek aangegeven dus dat zal wel de doorslaggegeven hebben. heb net te horen gekregen dat ik a.s. maandag een sollicitatiegesprek heb...

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:10

Ik heb hier een aantal opmerkingen over:

1. Je bent 'pas' 25. Voor veel werkgevers ben je nog maar een broekie. Er wordt ook niet van je verwacht dat je al lange dienstverbanden hebt gehad, maar meer dat er continuieteit in zit.

2. In je huidige baan: eigen initiatief tonen. Je zegt zelf:

Citaat:
Gister lieten ze me ook van half 10 in de morgen tot half 5 met mn armen onder mn hoofd achter mn burau zitten, mn werkgeefster zit gewoon achter mij en kan op mn scherm kijken dus privacy zit er ook niet in. ze laten mij gewoon wegrotten.
.

Pardon? Ik verwacht niet van een werkgever dat die continue gaat kijken bij alle werknemers of ze nog wel genoeg te doen hebben. Zelf aan de bel trekken. Is er misschien iets dat gearchiveerd moet worden? Zijn alle procedures nog up-to-date? Is er werk dat is blijven liggen? Misschien niet de meest uitdagende klussen, maar wel zinnig werk.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 12:31

beste apple
ik heb al vanaf juli niets te doen dus archieven ed zijn allang opgeschoond weet dus niets te doen. en mijn werkgeefster zit achter mij en het werk word hier verdeeld en het is dus precies bekend hoe weinig ik te doen heb. dat bedoelde ik met dat weg laten rotten. en het leuke ervan is als er werk is of iemand gaat met vakantie dan komt zoonlief de zaakjes waarnemen en zie ik dus werk aan mn neus voorbij gaan. dit is mijn 4 e baan en dus ook de 4e waarbij ik niets te doen heb.
ik ben ook al meerdere gesprekken aangegaan maar er veranderd niets. Ik bedoel als er te weinig werk is voor de huidige mensen waarom komt de zoon dan 1 dag in de week werken??

verder nog een paar leuke dingen die niet veranderd kunnen worden:
kan mijn lenzen niet meer in hier omdat de airco in de zomer zo laag staat dat je misselijk word als je naar buiten gaat, inde winter staat de verwarming zo hoog dat mijn ogen niet eens traanvocht meer bevatten, ook word er hier door 2 personen 2 pakjes per dag gerookt ook leuke dingen dus. dat roken kan ik niet melden ergens (ook niet na 1 januari) wnat dit bedrijf is piepklein (3 werknemers incl. mijn werkgeefster) en tja echt een anonieme melding valt er dan niet meer te maken.

moet hier gewoon gauw weg zijn want ben al maanden niet te genieten en zit er echt doorheen. heb heel de tijd koppijn
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 02-12-03 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:43

Dan zou ik inderdaad wat je nu al doet solliciteren en hopen dat je snel wat nieuws vindt. Desnoods wat verder van huis, want beter een eindje reizen naar een baan die je leuk vindt als een baan dicht bij huis die niet leuk is. Succes!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:57

Gewoon lekker gaan solliciteren dus!

En: ook al is het een klein bedrijf dan nog moeten ze zorgen voor een rookvrije werkplek voor jou. Je kunt misschien een gesprek aanvragen met je arbo-arts waarbij je aangeeft dat je last hebt van de rook.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 13:01

als ik hier nog tot 1 mei moet zitten omdat ik voor die tijd niets anders vind dan ga ik wel eens bellen met de arbodienst. Als ze erachter komen dat ik gebeld heb maakt het toch niets meer uit en help ik misschien mijn collega zie ook niet rookt en wel blijft.
ik ga lekker mn best doen op mn sollicitaties en hopen dat ik gauw ergens anders aan de slag kan

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:08

Apple schreef:
1. Je bent 'pas' 25. Voor veel werkgevers ben je nog maar een broekie. Er wordt ook niet van je verwacht dat je al lange dienstverbanden hebt gehad, maar meer dat er continuieteit in zit.


Op het moment wordt daar wel op gelet... mijn vriend is 25 en nu vanaf september werkloos. Als werkgevers een hele stapel met CV's voor hun neus krijgen telt het wel degelijk mee. Wie nodig je uit voor gesprek?

Het gaat er niet om dat ze verwachten dat je een lang dienstverband hebt, maar als ze de keus hebben (en die hebben ze zat) beland je vaak wel onder aan de lijst.

Als je eenmaal maar voor gesprek bent uitgenodigd kun je je verdedigen en het een en ander uitleggen.

Heel veel succes met je solicitatie gesprek en wie weet... hoop maar dat dit wat is!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:15

heel veel succes met solliciteren. Ik hoop dat je gauw een leuke baan zal vinden. Misschien moet je het gaan proberen bij grotere bedrijven, waar wat meer kans is op doorstroming en continuïteit. Als ik je verhaal zo lees zou ik ook doodmoe worden van je baantje.
Ik heb in de tien jaar dat ik nu werk al 5 verschillende banen gehad, op zich niet heel veel. Zoek iets wat je leuk vindt, misschien heel wat anders dan dat je nu doet?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 13:56

de banen waar ik afgelopen donderdag op gesolliciteerd heb waren andere functies dan ik gewend ben , commerciele functies lijkt mij leuk en kan ik ook nog wat doorleren tenminste. ik heb 5 brieven op de bus gedaan en nu al 2 gesprekken ingepland gelukkig. morgen en maandag bij 2 heel verschillende bedrijven ben wel benieuwd spannend hoor. ga me lekker opdoffen en me van mijn beste kant laten zien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, callass, GoogleAdsense, MirjamRobin, Nicje87, Queijo, teunis001 en 50 bezoekers