Help - tips gevraagd voor kerstbokaal-wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Help - tips gevraagd voor kerstbokaal-wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 14:21

Eind december hebben wij in onze manege een twee daagse wedstijd 'De Kerstbokaal" hier mag iedereen aan mee doen met of zonder startkaart.
Vorig jaar mocht ik met een aantal van mijn lessertjes een kur op muziek maken dat hebben we dan ook gedaan als cowboy en indianen.
Nu mogen wij weer wat doen en had ik bedacht om een kur te rijden met blacklite maar helaas dat wordt al gedaan, dus moet ik iets anders verzinnen maar ik zou niet weten wat.

Hebben jullie mischien wat ideetjes?
Het zijn meiden in de leeftijd van 8 tot en met 12 en met zeer verschillende pony's van een shet tot een welsh.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:26

Ala Greace (rocknroll, pony's met vetkuiven, meiden in pettycoate of stoere kleding)...
De Smurfen
Sneeuwwitje en de 7 dwergen
eeeehhhhhh.....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:28

de muppets! Ik ging toendertijd als miss Piggy Haha!

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 14:39

Leuk en wat deden jullie toen precies?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:57

Doe je allemaal kleine stukjes in de bak dus 2 doen er de smurfen na met de pony's en 2 doen er Grease na... Zo iets of je laat ze een carrousel rijden als Harry Potters en Hermelientjes... (deden een groepje toen bij mij met de carrousel)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:34

Smurfen doen het altijd goed(moet je alleen wel op je pony zien te komen Bloos )

Sneeuwwitje en de zeven dwergen en eventueel heks en prins is ook erg leuk

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:49

harry potter lijkt me ook een leuk idee en is niet oeilijk te maken ook
gewoon zwarte capes met de afdelings logo's erop en de zweepjes veranderen in toverstokjes

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 23:47

weet iemand dan ook waar ik eventueel muziek vandaan kan halen?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:43

pamba schreef:
weet iemand dan ook waar ik eventueel muziek vandaan kan halen?


www.kazaa.nl en dan downloaden en branden maar Knipoog

Greace is trouwens geweldig!
Marleen (skattie op bokt) en ik gaan dat ook doen met de nieuwjaarsreceptie hier Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:53

Ik ben ook een keer als Mozart geweest. Mijn moeder had een pruik van watten gemaakt en ik had een krote fluwelen broek aan met jodphurs eronder.

Ik haalde met groeten dan een zakdoek uit mijn mouw tevoorschijn en wuifde dat als een renaissance persoon naar de jury Haha!

Had ik ook zo''n wit gezicht met van die rode lipjes en een dikke moedervlek onder mijn neus, hihi!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:03

wel een goede tyrza haha
wij hadden met de opening van de 2e bak een carrousel en dan met grease, ik was john travolta end ie naast mij reed was....ehhhh olivia(toch?) naja zo ging dat om en om!
was wel lachen, moest met een sigaret rondjes rijden....blehhhh dat was vet ransig, op een gegeven moment vrat je dat ding zowat op!
maar niet echt een goed vb voor die jonge meiden haha

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:33

Pamba ik heb de muziek van Harry Potter Knipoog

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 11:40

Wij hebben geen jury er bij het is meer een showblokje waar in mogen rijden.
Er zitten wel al leuke dingen tussen.
Maar wat voor figuren rijden jullie dan bijv. en hebben jullie die pakken zelf gemaakt?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:03

Wij hadden er een stel als de Flintstones, compleet met "botjes" in de staarten Haha! erg leuk!

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:10

gewoon wat in een b of l proef e.d. zit ligt eraan welk niveau je rijd
en de kostuums kan je ook huren alleen zit er dan het risico aan van als je ze kapot maakt dat je het moet vergoeden zelf maken is dan makkelijker er is vast wel een handige moeder oma tante of ander familie lid te vinden die jullie wil helpen

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 23:14

we gaan het sprookje sneeuwwitje uitbeelden maar nu is de grote vraag hoe?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:21

ik ga morgen even een verhaal typen voor je typen

Wij hebben dat met de opening van de bak heel leuk gedaan Haha! (heb het zelfs nog op video staan)

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 09:50

nou ik ben benieuwd

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:28

Komt ie *LOL* (is wel al ruim een jaar geleden dus moet even graven in mijn geheugen Bloos )

Met de opening van de bak heeft de ponyles van mijn zusje sneeuwwitje en de zeven dwergen gedaan.
Ze hadden een soort carrousel in elkaar gezet met sneeuwwitje en de prins voorop, daarna een stuk of wat dwergen en achteraan de heks in haar eentje Knipoog (oneven aantal ruiters)
Mijn zusje was heks en haar pony kon niet zo goed in de groep en was wel in voor een geintje dus dat kwam goed uit.

Ze hadden op X vier cavaletti's in een kruis gezet en daar reden ze figuren overheen, maar die kun je er ook uitlaten natuurlijk. Verder hadden ze nog een huisje gemaakt en dat stond op de BE-lijn ongeveer vijf meter vanaf de hoefslag. (of het werd later neergezet Verward )
Eerst reden ze met zijn allen een stuk kür, toen de heks(en prins?) eruit. Sneeuwwitje 'in' het huis en de dwergen via een aantal figuren ook de bak uit. Heks in galop weer naar binnen en geeft na een aantal figuren de appel aan sneeuwwitje, nog een rondje met heksenschreeuw en de bak weer uit.
Dwergen 'huilend' opgesteld bij de bakrand, prins de bak in en redt sneeuwwitje. Daarna nog een solo van sneeuwwitje en de prins en dat was het einde, geloof ik.
Je kunt natuurlijk ook afsluiten met iedereen in de bak, maar de heks had bij ons al een verpletterende indruk achtergelaten en de dwergen hadden vanaf de kant al staan juichen(zonder geluid) *LOL*

Het klinkt allemaal een beetje vaag zo, maar je hebt iig een beetje een idee zo (en kijk vooral niet op een dwerg meer of minder Haha! )
Bij ons dook sneeuwwitje trouwens van haar pony af en het heeft een hele tijd geduurd om de pony weer te vangen Bloos Niet gepland, maar wel ontzettend leuk om terug te zien
Ze hadden trouwens muziek van disney.

Ik heb het trouwens op video dus als je in Den Helder bent en je wilt het zien moet je even pb-en *LOL*

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 17:30

Afgelopen weekend was het dan zover, we hebben zondag met de kerstbokaal ons sprookje op muziek gereden.
De dames hadden uiteindelijk gekozen voor Sneeuwwitje en de 7 dwergen. We hebben natuurlijk een aantal keer geoefend en dat was af en toe heel erg stress vol want ze de dames bedachten er regelmatig zomaar een figuur bij terwijl ik de kür op papier had gezet en ze gingen ook regelmatig de verkeerde kant op, pony's die bang voor de muziek waren enzovoort.
Zondagmiddag mochten ze dan uiteindelijk de kür rijden en het ging super, ze reden het allemaal uit het hoofd en gingen niet meer verkeerd de pony die bang van de muziek was, deed niet helemaal geen stap verkeerd.
Na de kür kregen we heel veel leuke reacties en er staat zelfs een grote foto van de dames in de krant.
Dus al met al een heel geslaagde kür.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:29

Dat is altijd leuk!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:50

Ik zag de foto vanmorgen en wilde je al pb-en, maar ik had geen tijd meer voor we op concours gingen
Foto was heel leuk en ik hoorde van tessa dat het in het echt ook een groot succes was Party!!

Gaaf dat het zo goed gegaan is

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:25

Wat gaaf dat het zo goed ging! Toppie

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:50

Kennen jullie Cats de musical.
Vrolijke leuke muziek.
Verkleding is ook heel makkelijk
*Rijlaarzen met daar overheen beenwarmers (zwart of grijs).
*Witte/zwarte rijbroek.
*Pluizige wollen trui.
*Handschoentjes met op je knokkels van papier nagels geplakt.
*Haar lekker wild (beetje touperen).
Plingiadeem in je haar met daar aan vastgemaakt twee oren van bijv.
vloerbedekking.
*Gezicht schmink je.
* Staart maak je van een soort schuimrubber dat je om je verwarmingspijp kan doen. Stevig ijzerdraad erin om hem te vormen en vastmaken aan je rijbroek.

Ik heb het ook ooit eens zo gedaan en bij mij was het een succes.
Veel plezier en laat effe weten hoe het is gegaan.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:53

Ik denk dat kerst allang voorbij is Haha!