Sellectie voor Jumping A'dam in Ouderkerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Sellectie voor Jumping A'dam in Ouderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 20:27

Vandaag was er weer een sellectie-wedstrijd voor Jumping Amsterdam, ditmaal in Ouderkerk a/d Amstel bij de Amstelhoeve.
Ik rijd een paard voor een man, ik train hem en hij rijdt er af en toe een parcoursje mee, wel in het M. Vandaag deed hij dus ook mee. Nou is die man geen topruiter, maar het paard heeft wel heel veel capaciteiten.
De eerste vijf ruiters mochten door naar Jumping Amsterdam, de beste acht kregen gratis kaarten. Het was dus spannend.
Een "klein" verslagje van een leuke dag:

Er stond een basisparcours met ingebouwde barrage en er zaten best lastige lijnen in. Maar goed, kop op en na het parcourslopen het paard van de wagen gehaald. Losrijden maar! dat stelt bij deze ruiter helaas niet zo heel veel voor, een beetje rond galoperen en een paar hindernisjes pakken en het paard is wel warm. Tja, als Kafu (het paard) die dag goodwill heeft springt hij inderdaad alles, zoniet laat hij al z'n benen hangen.
Al gauw wordt de combinatie omgeroepen en maken we ons op naar de ring. Vooraf aai ik Kafu nog even over z'n hoofd; "goed je best doen." Hij proest; "huhuhu, ja hoor. Ik zal m'n baas wel eens even laten zien hoe je een M-parcours springt." Zodra de deur open gaat, spurt Kafu weg in galop. Baas-lief hangt zo ongeveer al ergens aan z'n staart, maakt niet uit, gewoon doorgaan.
Nog even stilstaan voor de jury en dan gaan met die banaan. Hindernis één komt hij al te dicht onder, Kafu hoor je bijna zeggen; "hou je vast baas, ik ga even extra afzetten." Hij vliegt de lucht in (de baas nog twee meter meer), trekt z'n benen extra in en zo is de eerste hindernis met goed gevolg overwonnen, de kop is er af. Op naar nr. 2. Daar komen ze erg groot op aan en de afstand is erg groot, maar Kafu heeft de oplossing; "Hier moet ik even rekken baas, ik zet nu alvast af dus geef me maar wat extra ruimte van voren. Dan red ik het wel." Hij steekt z'n neus naar voren om wat meer ruimte te krijgen, zet af en met een reuze sprong is nr. 2 een feit. Nu in een gebroken-lijn naar 3. "Baas, deze bocht moet ruimer anders kom ik veels te schuin op de hindernis. Laten we de bocht maar zo rijden." Na nr. 3 hebben ze het ritme te pakken en gaat alles goed t/m hindernis 6 (driesprong zonder problemen overwonnen). Op hindernis 7 moet Kafu weer zorgen voor een spectaculaire oplossing, waardoor z'n baas wel een beetje z'n balans kwijt is. Daardoor raakt hij op hindernis 8 z'n beugels kwijt. In een rechte lijn gaat het naar nr. 9a en 9b, twee oxers die flink aan de maat staan. Kafu gooit z'n hoofd in de lucht waardoor hij z'n baas weer in het zadel helpt en geeft vervolgens flink gas; "niet aan die beugels denken baas, pak m'n manen maar dan kom je wel aan de overkant." Dat lukt, foutloos en daarmee Z-startgerechtigt!!!

Het volume van het Oeeewww-, Aaah- en Oooh-geroep aan de kant is die dag niet meer geëvenaard en al het publiek slaakte een diepe zucht van opluchting toen z'n parcours voorbij was.
Jahaaa, maar nu kwam nog de barrage. Iedereen houdt z'n hart vast: op wat voor spectaculaire acties zouden we nu weer getrakteerd worden?

Jeetje, wat werd dat een spannende show. Toen de moeilijkste hindernissen zonder fouten waren genomen, volgden er nog slechts twee niet zo heel moeilijke. Helaas viel een balk op de één na laatste hindernis, een echte pechfout. Daarmee waren ze 10de van de 75. Da's niet verkeerd naar mijn idee, maar helaas niet genoeg voor Jumping.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:17

Heeej, wat leuk! En idd 10de van 75 is zeker niet slecht Lachen
Wie is het precies (of wil je geen namen noemen op internet?)

Hoe vond je het niveau verder? Er zullen best weer veel bekenden mee gedaan hebben o.a. wat mensen die bij mij op stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:25

Wat een spannend verhaal zeg Lachen. Helaas heb ik het niet gezien, ik had bezigheden elders namelijk Haha!.

Antoinette, op de site van de spa kun je zien wie er allemaal meereden.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 21:25

Het niveau in de L scheen niet zo geweldig te zijn geweest, maar dat heb ik niet gezien. In het M waren er ook maar iets van 15 barrage-kandidaten, waarvan slechts 4 foutloos. De winnares, Madeleine Brugman vond ik mooi rond gaan. Ook de nummer 5, een hele snelle 4-fouter had een erg hoog niveau. Maar ik heb ook echt bagger gezien.
Goed, daar hoorde 'mijn' ruiter eigenlijk ook wel bij, maar hij presteerd wel met een heel moeilijk paard (lang, hoog, stijf). Trouwens, de goede ritten kwamen van de amateurs! Ik heb echt profs gezien zo zou ik de baan niet in durven te rijden.......

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:47

Lovely schreef:
Wat een spannend verhaal zeg Lachen. Helaas heb ik het niet gezien, ik had bezigheden elders namelijk Haha!.

Antoinette, op de site van de spa kun je zien wie er allemaal meereden.


Ow mooi, dank je!
Tja, normaal kijk ik veel bij startlijsten.nl maar ik kan de helft van de lijsten niet openen aangezien we op de laptop geen excel hebben Scheve mond
Maar ik ga even een kijkje nemen Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:50

Een vriendin van me (waar ik een paard voor rij) heeft binnenkort ook een selectieweekend voor Jumping Amsterdam in het L. Echt spannend!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:08

oh ik ga meteen even kijken!
nou in de L selectie voor JA hier in MIddenmeer was ook een drama!!!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:52

Lovely schreef:
Antoinette, op de site van de spa kun je zien wie er allemaal meereden.


En waar kan ik die site vinden??? Lachen
alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:28


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:34

De springruiter van onze stal heeft ook meegedaan met twee paarden in het Z. Ik heb de uitslag daarvan nog niet gehoord.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:24

Lovely schreef:
Nou hier bijvoorbeeld:

http://www.st-paardensport-adam.nl/

En dan via [starttijden], klikken op het springende paardje et voilá.


Ja, zo had ik het ook gedaan. Kon alleen de lijsten zelf niet vinden. Nou bleek het klein onderaan te staan Bloos

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:34

Wat heb je dat verhaal super leuk geschreven zeg!

Heel jammer dat ze net niet goed genoeg waren.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:32

ehh..ik ken die man!! Had hij toevallig een bordeaux rood jasje aan??

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 19:56

gewoonIsa schreef:
ehh..ik ken die man!! Had hij toevallig een bordeaux rood jasje aan??


Hahaha, ja. Waar ken je hem van?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:02

Maar wie kan mij uitleggen hoe die selecties gaan? Die vriendin van me heeft ze dus in december bij Zilfia's Hoeve in Houten. Maar dat is een heel weekend. Maar wanneer mag je dan meedoen aan Jumping?

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 20:21

Aimee schreef:

De eerste vijf ruiters mochten door naar Jumping Amsterdam, de beste acht kregen gratis kaarten. Het was dus spannend.


Dit geldt per categorie en per sellectie-wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:39

De uitslagen staan online inmiddels Lachen. Er zijn twee stalgenoten van mij door naar J.A., dat is wel leuk natuurlijk.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:45

Sorry Aimee, ik had het niet goed gelezen. Maar hoe zit het dan als je een heel weekend springt. Dan moet je neem ik aan eerst zaterdag in de prijzen vallen, zodat je zondag mee mag doen, of mag je het gewoon alletwee de keren proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:48

Op de site van de SPA kun je ook nog foto's bekijken.

Het was helemaal niet druk hoor:
Afbeelding

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:29

Leuke foto
Ik zie 2 vrachtwagens zo op het eerste gezicht die ik herken:
van stal knap, de witte vrachtwagen met het paard voor de laadklep (met zweetdeken op).
En naast die donker blauwe, de vrachtwagen met geel en licht blauw is van Stal het Lange land.

Ga snel de andere foto's bekijken *LOL*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:52

Wanneer mocht je nu door naar J.A? De eerste 5? Dat zou jammer zijn, dan zit mijn stalgenoot er net naast.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 00:06

Haha! gave foto, onze vrachtwagen is ook nog te zien!!! (de laatste aan de linkerkant, wit met rood)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:04

ja en ik zie die van beukers! mijn instructeur deed geneens mee, maarja hij is al door met 2 paarden!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:19

Ik heb een tijdje op een ander paard van die man gereden, enne wij zijn lid van dezelfde vereniging! Wat geinig! Ik heb zondag ook even gekeken, wat een paard hè?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:24

reddytobias schreef:
ja en ik zie die van beukers! mijn instructeur deed geneens mee, maarja hij is al door met 2 paarden!


Nee want die gaat morgen naar belgie toe...

1 paard toch Verward Alleen secret dacht ik in het L Verward