Huilbuien ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Huilbuien ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 01:01

Heb weer huilbuien ...

Hele domme rede vandaag weer. Ex zit op msn en vraagt wat ik gedaan heb van het weekend. Hij weet dat ik niet echt een sociaal leven heb.
Conversatie over vriendschappen, dingen die ik niet ken ... of toch in beperkte mate maar.

Hij snapte het niet, weer niet, dramt door en ik huil ...
Hij ziet het niet

Hij blijft maar doordrammen, zeg dat ik overdrijf. Maar in mijn hoofd speelt mijn verjaardagsfeestje: ik was jong, jaar of 8, mijn ouders nodige mijn hele klas uit. We spelen verstoppertje, ik mag tellen en ineens zijn ze weg ... vertrokken op hun fietsjes naar huis.

Het nooit vriendjes gehad, geen flauw idee wat sociale contacten zijn, nooit geleerd met mensen om te gaan ...
Bang om me open te stellen, ik ben een gesloten bolletje waar niets uit of in kan.
Therapie ligt nu al drie weken stil omdat ik ziek geweest ben, niet goed, maar kon even niet anders. Pillen liggen naast me, maar die wil ik niet slikken ... ik wil niet afhankelijk zijn die rommel! Ik kan het zelf wel. Of niet? Op een moment als deze twijfel ik dan zelf ...


Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 02:23

Maar lieve meid, wat zeg je nu? Ach gut Ik schrik hier wel een beetje van Scheve mond Ik herinner me nog goed de eerste dag dat ik je zag, je kwam niet als overdreven gesloten over... Je hebt een hele babbel gedaan in de trein, en je was prettig gezelschap Ik weet nog goed hoe eerlijk je over sommige dingen praatte, en ik vond het best bijzonder en moedig.

Ik kan er inkomen dat het pijnlijk is dat je je zo voelt, en dat sommige herinneringen pijn doen, maar je mag er niet in blijven hangen. Ik ken u als iemand die alleen maar een verrijking van mijn vriendenkring kan betekenen, kan het goed met u vinden. Wees niet bang je open te stellen naar anderen toe. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik meen het wel. En je bent niet afhankelijk van die medicijnen, je bent sterk, en je komt er wel.

Je weet toch dat je me kan vinden als je wilt praten he? Op kot, telefoon, MSN, pb via bokt, het is me eenders wat.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 02:48


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:11

Die ex blokkeren op msn... tenzij je er voor de rest nog goed mee kan opschieten en hij echt niet altijd zo doordramt...

En nooit opgeven... het aangaan van sociale contacten kan je leren... Probeer er niet aan te denken hoe je overkomt op anderen, als ik je berichtjes hier op bokt lees kom je op mij over als een lief, eerlijk en vriendelijk persoon... dat zijn al eigenschappen om trots op te zijn en die andere mensen ook in je zullen waarderen...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 11:39

Op zich mag ik niet klagen, ben tov vorig jaar al zover gevorderd dat ik niet elke dag alleen op mijn kot zit ... Ben beetje begonnen met buiten te komen, lukt meestal wel.
Vorig jaar ben ik op het hele academiejaar 2 keer weggeweest ... Dit jaar is dat al een hoger cijfertje en we zijn nog niet halfweg Haha! .

Met mijn ex kom ik best wel overeen, normaal toch, alleen snapt hij niet dat die dingen mij best wel beïnvloed hebben. Iedereen maakt het mee en iedereen kan zich erover zetten. Dus het zal ook wel weer aan mij liggen dat ik dat niet kan ...

Hij vindt dan ook maar ik een serieuze therapeut moet zoeken, psycholoog of psychiater, maar dat wil ik zelf niet. Geef mij mijn alternatieve dingen maar.
Maar nu een paar weken "zonder" en ik verdraag weer heel weinig. Als ik braaf elke week kan gaan, gaat het best wel goed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:11

Kun je je niet eens aansluiten bij een rijvereniging of zo, en deelnemen in het bestuur ergens? Dan word je vanzelf namelijk mee getrokken in het sociaal bestaan. Sja, weet natuurlijk niet ofje daar wel tijd voor hebt als studente zijnde. Er zijn stiekum veel mensen zoals jij hoor.

Zelf heb ik mijn sociale contacten voornamelijk via de paarden. 's Avonds op stal bijvoorbeeld, of op de rijvereniging. MAar die mensen zijn niet mijn vrienden, dat zijn slechts kennissen. Ik ga weinig op visite en word ook weinig uitgenodigd. MAar ik kan niet zeggen dat ik het mis. Het komt ook voornmalijk door mezelf hoor: ik zoek het niet op ook. En ik ben zo eigenlijk heel tevreden. Ik ben zowiezo best op mezelf, meer dan buitenstaanders van me zouden denken.

De hond is de betere mens

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 12:34

Opzich heb ik met dat "beperkte" sociale leventje ook niet zo'n groot probleem. Vermaak me best wel ... Speel met de kat, speel eenbeetje quake, kijk een filmpje, lees een boek ...
Vooral omdat ik eigenlijk al een hele evolutie doorlopen heb ben ik er zelf vrij tevreden mee. Van iemand die niet naar de bakker durfde gaan, kan ik nu zelf boodschappen doen en desnoods met een wildvreemde telefoneren.
Dat is toch best wel positief als ik er zo over nadenk

Maar het is dan op momenten dat ze mij even aan mijn verleden laten denken dat mijn humeur ver onder nul zakt.

Aansluiten bij een rijvereniging zonder eigen paard is volgens mij niet haalbaar Knipoog. Na nieuwjaar begin ik normaal wel terug te rijden met mijn ex-verzorgpaardje ... en ga dan denkelijk meegesleept worden op jumping als groom voor het zoontje van de eigenaar. Dan heb ik ook weer terug extra bezigheidjes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:37

je hebt pech dat het ook nog eens winter is he. Dan liggen activeiten vaak al wat platter, het is veel meer donker. Dat verleden zal je nog wel eens blijven achtervolgen, maar als je al zoveel vooruit bent gegaan dan mag je niet klagen. Zeker als je nagaat dat dat proces niet eens gestopt is en dat het waarschijnlijk nog wel weer beter zal worden.

De hond is de betere mens

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 19:35

Eigenlijk heb je gelijk Haha!

Haar op mijn tanden kweken en niet elke keer terugdenken ... vooruit, niet achteruit.

Het seizoen is inderdaad niet bevorderlijk, donker, koud, ... niet echt de ideale omging.

Ooit zal ik een groot, flink Belsje zijn!

luv_lot

Berichten: 453
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:55

nou ja zeg! Boos! flauw vAN die ex van je. maar even remember: HET KLOKJE DRAAIT DOOR Knipoog succes d'rmee (waarmee? met tikken)

Heb een eigen forum, is nog rustig, interesse?:
http://lima.messageboard.nl/5566


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie