Norita bij de tandarts......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Norita bij de tandarts......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 20:05

Norita heeft deze dag voor het eerst het fenomeen paardentandarts meegemaakt. Ze is nu 3,5 en druk aan het wisselen, maar er zaten ook vervaarlijke haken op haar kiezen dus die moesten er toch echt een keer af.
Ik wou eigenlijk kiezen voor de DA, omdat die paarden kan verdoven, maar de andere mensen op stal kozen voor de paardentandarts (zonder verdoving). Om voor 1 paard een DA te laten komen leek me iets te duur i.v.m. de voorrijkosten.
Dus zonder verdoving behandelen. Norita vond het eerst eigenlijk best grappig, veel aandacht en geknoei. Maar na 2 kiezen zag ze het niet meer zitten, ze ging compleet door het lint. Steigeren, aanvallen, erg gevaarlijk. De tandarts heeft alles nog wel afgemaakt maar het duurde iets langer dan gepland.
Ik was er zelf ´gelukkig´niet bij, had anders toch wel weer een poosje angstig om mijn paardje heen gelopen.
Maar gelukkig, ze is nu weer voor een jaartje geholpen. Denk toch echt dat ik de volgende keer de DA laat komen, lekker verdoven, lekker suf. Geen agressief paardje.



DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:10

hi heb je nog naar dat ene pardje gekeken die je op het oog had?

En al kopers voor Norita geweest??

Mango had en slijmbeursontsteking in zn kaak gekregen door de tandarts die was een beetje te hardhandig geweest bij hem, dus volgende x laat ik een vrouw dit doen die zijn wat vriendelijker!!!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:42

Ik heb geen ervaring met tandartsen Tong uitsteken
Gelukkig dat het goed is afgelopen!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 17:45

Nee Mango, ik heb besloten om Norita zelf (met deskundige hulp) in te rijden. Tot nu toe gaat dit goed, de eerste les ging tenminste goed.
Maar omdat straks ook het bit erin moet dacht ik eerst even aan een algemene check. Had wel verwacht dat het met Norita niet echt makkelijk zou worden, het is soms een draak als ze iets niet wil....

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:51

O Coby wat super van je !!! geweldig je bent gelukkig een doorzetter!!
ik laat Mango 1 x per jaar checken en die krijgt altijd een kalmeringsmiddel want Mango is ook niet zo braaf maar ik geloof dat geen enkel paard het lekker vind om een meter vijl in zn mond te hebben hoor..??!!

Succes met inrijden ik hoor je belevenissen wel!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 13:15

Bedankt Mango, natuurlijk ben ik een echte doorzetter, met ups en downs.
Ik had zoals eerder geschreven ook zelf het idee dat ik er een beter een DA bij kon halen met een kalmeringsmiddel. Maar door omstandigheden niet gedaan, achteraf stom. Verward
Ze doet na de affaire gelukkig nog wel haar mondje voor mij open, maar van vreemden moet ze even helemaal niets hebben. Drie trapt ze op het moment gewoon de stal even uit.

Mijn belevenissen zijn hoop ik binnenkort te zien op Bokt, ik heb iemand geregeld met digitale camera! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, GrapeshotBot en 34 bezoekers