Myler Bit, wel of niet mee starten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 14:37

Ik heb een Myler bitje van Jos geleend om te kijken of Fuego het lekker vindt. Nou dat vind hij, ik merk echt een groot verschil met mijn vorige bitje en nu wil ik dit bit gaan kopen.
Nu hoorde ik dat het een bitringversie is waar je wel bij de AQHA mee mag starten maar de WRAN gaat er niet mee accoord. Het is een comfort snaffle met een D-ring with hooks. In de bit ring zitten nog twee ringen aan de onder en de bovenkant. in de bovenste ring doe je je bakstuk en in de onderste ring je kinriempje. Als je toe bent om bijna over te schakelen op shanks dan kun je je teugels in de onderste ring doen en je kinriempje een stukje opschuiven. Zo kan je paard wennen aan shanks zonder dat je een echte hefboom hebt. Zo mag je niet starten maar kun je er wel thuis mee oefenen.(ik heb geen plaatje dus ik hoop dat het zo duidelijk is).
Eigenlijk koop ik het liefst dit bitje maar twijfel een beetje omdat ik anders (als ik daar ooooit aan toe kom) er niet mee mag starten.
Anyway, lang verhaal maar misschien heeft iemand een antwoord voor mij....

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:55

Hoi Vera, zelf ben ik ook heel tevreden met zo'n myler bit,maar helaas mag je niet starten met de versie die de 2 ringen heeft, ze hebben wel dezelfde bitten zonder deze ringen, ik zal ze dus eraf moeten vijlen, Huilen Huilen of een nieuwe moeten kopen, maar ze zijn nogal prijzig, dus ik zou je toch aanraden als je straks wilt starten 1tje zonder ringen te kopen. groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 22:03

wat is presies een myler bit?? een sweet iron trens ofzoiets?? Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 16:22

Myler is een merk bitten uit Amerika, heel erg goed maar ook heel erg duur... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:14


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:35

Mijn !persoonlijke! mening over mylerbits:

Het zijn best vriendelijke bitten, de meesten gebruiken een myler als er een probleem ontstaat met een "gewoon" bit. Je gaat het probleem dus uit de weg zonder het eigenlijk op te lossen. Met sommige mylers mag je niet starten dus kom je toch weer op een "gewoon"bit terug. En je probleem is ook weer terug. Mijn mening is door je af te vragen waarom je paard een bepaalde reaktie geeft op een "gewoon" bit? Mischien ligt het probleem niet bij dat bit maar bij de handen die aan de teugels vast zitten..
Nogmaals dit is een persoonlijke mening..

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:46

oeps Vera... nu maar op zoek naar een paar nieuwe handen Haha!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:56

Nee Vera zo bedoel ik het niet hoor ...... Frusty

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:08

dat dacht ik ook al hoor seapy *LOL*
toch ben ik het niet helemal met je eens.
ik rijd met de zelfde handen, verschillende paarden en toch loopt het ene paardje net ff lekkerder op het ene bitje, terwijl een ander paardje lekkerder op een ander bitje rijdt. het is, inderdaad een hulpmiddel om een probleem op te lossen, maar ik merk dat hoe verder je komt met je training je weer terug kan naar het meest simpele bit. ( en wie weet ooit zonder bit)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-10-26 18:12 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 18:09

Hahaha, die Jos... *LOL*
Er is niks bijzonders aan dit bitje hoor, het ligt gewoon lekker in zijn mond omdat het naar zijn mond gevormd is i.t.t. een normale snaffle.
De ringen zijn gewoon D ringen met twee extra ringen in de D ring, ook niks heftigs. Maar ik heb inmiddels een gewone Dring besteld want je mag er inderdaad niet mee starten.
Dus ik koop geen bit om een probleem op te lossen maar omdat hij het zo ontzettend lekker bitje vind (voor zover een bit lekker is natuurlijk Haha! ).

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers