Ik ga niet naar de menclub....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 21:52

Vanmiddag ging het allemaal heel erg goed hoor, maar ik denk dat ik niet naar de menclub ga met Mika, hoe graag ik het misschien ook zou willen, maar ze is er gewoon te klein voor.... Verdrietig

Vanmiddag hebben we een stuk met z'n beiden gereden en op de harde weg gaat dat prima, maar zo gauw je in de berm komt met een wiel is het gewoon heel zwaar voor zo'n kleine pony, en omdat ze bodem in een manege toch ook wel vrij zwaar is denk ik dat het voor Mika niet goed zou zijn om echt naar les te gaan.....(aangezien ik ook niet bepaald de lichtste ben) Alhoewel, ik zit dan wel alleen op de wagen, maar toch.....Een paar lessen voor het dressuurrijden gaan we wel doen hoor, want dat is toch wel belangrijk.....

Eigenlijk ben ik hier wel een beetje teleurgesteld over, maar ik wil doen wat voor mn pony goed is en ik wil haar zeker niet afjakkeren omdat ik zo nodig naar les wil....

Dus eigenlijk wil ik eerst gewoon goed thuis gaan trainen, zorgen dat ze een beetje konditie krijgt, want dat heeft ze natuurlijk sowieso helemaal niet en als het dan volgend jaar wel heel goed gaat kan ik altijd nog bekijken of ik naar een menclub ga....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:42

tja meis ik snap dit heel goed.mikaatje is mar een kleintje en zelfs mijn welshje heeft nog weleens moeite met het zand in de bak.voor haar is het zelfs nog zwaar.ik moet zeggen dat ik het een heel goede beslissing vind en ik vind het een compliment waard dat je zo goed voor haar welzijn kiest!maar ik heb nog een evt. optie.als je nou van de zomer een stuk weilnad hebt wat behoorlijk laag gras is en het is niet nat of drassig kun je misschien dan alsnog wat dressuur oefenen.je moet niet vergeten dat je nu in een kl***seizoen zit,alles is nat en de grond is zwaar van het water en modderig.ik blijf nu ook liever op de verharde weg dan dat ik echt de bospaden op ga.....dus misschien dat de zomer meer uitkomst biedt!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 09:11

Eigenlijk wil ik het wel proberen op het veld hier aan de overkant hoor, maar dan ben ik heel dichtbij en als het niet wil ben ik ook zo weer thuis met 'r...
En dan wilde ik eigenlijk Nel (de buurvrouw) vragen of die mij niet een paar dressuurlessen wil geven...Zij heeft al haar papieren, welliswaar om les te geven aan ruiters, maar zij weet ook heel goed hoe een paard voor de wagen hoort te lopen, en dan doen we toch een beetje dressuur...

De eerste lessen krijg ik sowieso nog wel van Roelof, hij komt waarschijnlijk hierheen zodat we hier de weg op kunnen gaan en de dagelijkse dingen tegenkomen in het verkeer, en daarna zal ik toch alleen de straat op moeten, anders zou ik helemaal nooit zelf kunnen rijden met 'r.... En zolang ze geen conditie heeft zal ze het helemaal moeilijk hebben voor de wagen, dus lijkt het mij prioriteit nr 1 om te zorgen dat ze wat op gaat bouwen, bv door elke dag staptrainingen te doen....

Iemand nog suggesties?

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:09

Naast de fiets?? Daar krijgen ze volgens mij wel conditie van Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:14

ja naast de fiets of lekker lang wandelen
maar een geit kan ook voor de kar Verward waarom dan een klein pony tje niet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:55

Yentl, het gaat hier niet om gewoon rijden, maar om dressuurmatige training in een bak met zwaar zand.

Kan me voorstellen dat je er van baalt, maar volgend voorjaar kan je toch aan het dressuren. In een mooie vlakke, droge wei! Is niet zo zwaar en dan kan je nog heel wat maanden aan de slag voor het weer slechter weer wordt.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 21:04

Jantina ik liep al langer na te denken en heb de knoop doorgehakt, zie :

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=1&18

Voor een maand of 2 terug heb ik al eens tegen Sanderijn gezegd : als ik het van te voren had geweten dan zou ik een grotere pony hebben gekocht....
Vandaar mijn beslissing.....Hoe moeilijk ik het ook vind...