Dressuurwedstrijden al eeuwen vol :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Dressuurwedstrijden al eeuwen vol :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 23:58

Hebben jullie er ook zo'n last van dat de dressuurwedstrijden in de buurt al maanden van te voren vol zitten? Voor december sta ik op 2 reservelijsten, maar ik heb weinig hoop. Voor januari kan ik me nog nergens inschrijven ...

Stomme regel dat er meer jury's moeten komen per x aantal combinaties, naast de regel dat je minimaal 10 punten moet hebben!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:02

Jah, in de winter hebben veel mensen daar last van. Dan nemen ze nooit zoveel combinaties aan. Is een kwestie van vroeg plannen maar soms gaat dat nou eenmaal niet zo makkelijk. Ik heb er ook al een paar keer me te maken gehad. Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:12

Idd, begin van deze maand, kon ik nog maar net bij eind januari/begin februari.Ik moet snel rond gaan bellen voor eind februari!
Echt irritant is het, en op veel plaatsen kan je ook nog maar 1 proef rijden, terwijl hier in de regio vaak voorkwam dat je er 2 kon rijden.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:17

Bij ons in de kring zitten bijna alle wedstrijden al vol tot en met april. Echt belachelijk!!

Ik heb me gelukkig al ingschreven, maar wat moeten de mensen die pas per 1 januari een startkaart hebben...die kunnen pas in het buitenseizoen gaan starten waarschijnlijk.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:28

hmmz, volgens mij kan er bij ons voor december nog worden opgegeven. Kan best zijn dat wedstrijden in sommige delen van het land gewoon erg snel vol zijn Scheve mond

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:10

Sommige lokaties hier zitten idd snel vol maar vooralsnog is 1 mnd vantevoren inschrijven genoeg hoor..... idoor is altijd een rampseizoen helaas...

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:16

Saar schreef:
Bij ons in de kring zitten bijna alle wedstrijden al vol tot en met april. Echt belachelijk!!

Ik heb me gelukkig al ingschreven, maar wat moeten de mensen die pas per 1 januari een startkaart hebben...die kunnen pas in het buitenseizoen gaan starten waarschijnlijk.


Je kan ook zonder startcoupons inschrijven!
Ik krijg pas per januari (voor 1 januari, maar pas per 1 januari geldig) mijn nieuwe startkaart. Maar ik heb alle wedstrijden gewoon ingeschreven. Ook de selectie in Zoelen 10 januari!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:26

Het is hier in de regio NB al niet veel beter. Er zit al veel vol tot en met april 2004. Ik heb alles al ingeschreven tot eind april anders kom je er niet meer tussen. Ze nemen gewoon veel minder combinaties aan door die nieuwe regeling. Snel inschrijven is dus de boodschap!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:24

Bij ons in de regio kun je gewoon een paar weken van tevoren inschrijven. Maar wij mogen dan ook maar gewoon 1x op een wedstrijd starten. Ik denk, als ze dat overal zouden doen, de wachtlijsten wel wat korten zouden zijn. Ik ben daar ook wel blij om, want als ik 2 proeven zou rijden per wedstrijd, dan zou ik veel te snel naar een hogere klasse moeten waar ik dan nog niet klaar voor ben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:39

Ik heb er nog geen last van gehad, maar goed ik stuur mijn startcoupons dan ook dan vaak ook al voor meerdere wedstrijden tegelijk op.
Ik rijd namelijk graag bij een vereniging hier in de buurt en dan neem ik gewoon een stapeltje startcoupons mee als ik op wedstrijd ga en schrijf me voor een paar maanden in.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:11

ik schrijf me altijd 1/2 maanden van te voren in, meestal genoeg maar er zijn er echt een paar die nu al tot april vol zitten. Dat is echt balen idd,meestal zijn dat namelijk de mooiste manege´s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:44

Scum schreef:
Bij ons in de regio kun je gewoon een paar weken van tevoren inschrijven. Maar wij mogen dan ook maar gewoon 1x op een wedstrijd starten. Ik denk, als ze dat overal zouden doen, de wachtlijsten wel wat korten zouden zijn.


Ik ben blij dat we hier in de regio gewoon 2 proeven kunnen rijden. Anders besteed je wel heel veel moeite en geld (trailer huren etc.) voor maar 1 proefje. In combinatie met die 10 puntenregeling lijkt 1 proef op een dag me al helemaal waardeloos eigenlijk.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:47

Hier kan je er dit jaar meestal ook maar 1 rijden, en ik vind 2 ook fijner, en ik ben niet zo goed dat ik er elke proef 2 of 3 haal dus voor mij is het niet erg Haha! En bij een wedstrijd voor 2 proeven kan je ook gewoon voor 1x opgeven.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:40

Ik heb me vandaag nog ingeschreven voor een wedstrijd op 21 december. Bij die manege mag pas vanaf vandaag worden ingeschreven, zodat het niet maanden van tevoren al vol zit.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:47

Saar schreef:
Bij ons in de kring zitten bijna alle wedstrijden al vol tot en met april. Echt belachelijk!!

Ik heb me gelukkig al ingschreven, maar wat moeten de mensen die pas per 1 januari een startkaart hebben...die kunnen pas in het buitenseizoen gaan starten waarschijnlijk.



klopt dat er veel wedstrijden bij ons in de kring vol zitten, maar de Grote Brug in Zoelen, heeft vast nog wel plekjes OK dan!
Dit omdat je daar maar 1 proef mag rijden, dan wel op zaterdag en zondag, dus uiteindelijk toch 2 proeven Haha!
Dit blijken veel mensen niet te willen, ik heb er geen probleem mee, ga dus elke maand zowel zaterdag als zondag naar Zoelen.
Prima losrij mogelijkheden, 2 binnenbakken, goeie kantine, wat wil je nog meer, oja, prima organisatie OK dan!
Voordat iemand denkt ze is lid van de Grote Brug, hm, ja geweest, ben nu zelfs wedstrijdsecretaresse van de Rijnruiters.
Beetje reklame moet kunnen toch

Verder is het natuurlijk van de gekke dat je 4/6 maanden van te voren in moet schrijven, daar kan toch geen mens mee plannen. Boos!
Erger nog, stel je geeft je op voor de B, 4 maanden later, je had nl. al ingeschreven, mag je L starten, mogen ze je inschrijving nog weigeren ook (telefoontje met de KNHS) Boos!

Waar moet dit heen Ach gut

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:04

ja bij ons in de buurt zitten ook al heel snel vol of je denkt net dat je ergens bij zit en dan bellen ze 3 dagen van te voren op dat ze de m en de z eruit hebben gehaald omdat het in de b en l te druk is:( fijn....

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:03

*zucht*
Iedereen heeft er dus last van... nou en nu las ik weer dat de contributie omhoog gaat. Mooie boel: wel betalen en niet kunnen starten. Van ellende heb ik me maar ingeschreven voor een drietal selectiewedstrijden die open zijn voor de Kring. Ik wil helemaal geen selectiewedstrijden rijden, laten mensen die denken dat ze goed kunnen rijden of mensen die denken er klaar voor zijn dat maar doen...

Maar ja, kiezen tussen geen wedstrijd of dan maar een proef op een selectiewedstrijd... ik heb mijn startkaart dit jaar nog maar 1x kunnen gebruiken (blessure) en nu we weer in de race zijn wil ik er nog even gebruik van maken Haha! Knipoog Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:11

Ja dat is idd erg irritant. Wij moeten ons hier zelfs al drie maanden van tevoren opgeven Frusty .

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:06

Ik had er ook last van toen mijn paardje eindelijk weer zover was om een wedstrijdje te lopen na een blessure.... je kwam nergens meer tussen! Dacht je eindelijk weer te kunnen starten mag je alsnog maanden wachten!
(gelukkig was er toen nog ergens een plekje zodat we alsnog konden starten)..
Maar zo zit je wel.. ander voorbeeld is dat mijn ouders allebei wisseldiensten hebben (ook op zondag werken) en geen rooster tot over 6 maanden hebben. Paps moet trailer rijden, dus ben je van afhankelijk. En kan lang van te voren inschrijven dus ook niet..

Erg lastig allemaal en ik ben benieuwd of de KNHS uberhaupt met ideeën komt om dit soort problemen op te lossen (ipv in de hand te werken)..

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:43

ja ik wou me dus voor januari en februari inschrijven en zelfs dat zat al vol Frusty
wordt gewoon niet meer leuk, eerst had ik zo'n beetje om de week wedstrijd en nu pas 1x in de 4/ 5 weken en heb me dus ook maar voor de selecties opgegeven, dan heb je iig wat...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:50

Ik belde (serieus) op 29 oktober voor een wedstrijd op 30(geloof ik) Januari, en dat zat al vol!!!

(ik kreeg een bandje te horen met daarop: wij zitten al vol tot april 2004, als u uw naam en telefoon nummer in spreekt komt u op de reserve lijst etc etc etc Boos! )

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 22:01

Ja, het is echt diep en diep triest, maar wat zouden we de KNHS voor tips kunnen geven om van dit probleem af te zijn?

* Dat verenigingen meer dan de maximale 12 wedstrijden in een jaar mogen organiseren?
Zouden er dan meer wedstrijden komen? Ik bedoel; je moet nog altijd de vrijwilligers hebben die weer een dag in de kou gaan staan om de deur open en dicht te doen...

* Of zou de KNHS verenigingen moeten verplichten minimaal x aantal wedstrijden te organiseren bij x aantal startkaart-ruiters?
Nu heb je nog verenigingen met heel veel startkaart-ruiters die maar 1 of 2 wedstrijden in een jaar organiseren... dat zou ik wel een goede oplossing vinden

Wat denken jullie?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:56

geral"]
Prima losrij mogelijkheden, 2 binnenbakken, goeie kantine, wat wil je nog meer, oja, prima organisatie OK dan!
[/quote]
Ik heb daar 1 en 2 november ook gestart en ik ben het helemaal met je eens Haha!

[quote="Vendell schreef:
* Of zou de KNHS verenigingen moeten verplichten minimaal x aantal wedstrijden te organiseren bij x aantal startkaart-ruiters?
Nu heb je nog verenigingen met heel veel startkaart-ruiters die maar 1 of 2 wedstrijden in een jaar organiseren... dat zou ik wel een goede oplossing vinden

Ik denk niet dat je dat kan verplichten, omdat niet alle verenigingen over een geschikte locatie beschikken om een wedstrijd te organiseren.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:12

Saar"]
[quote="geral schreef:
Prima losrij mogelijkheden, 2 binnenbakken, goeie kantine, wat wil je nog meer, oja, prima organisatie OK dan!

Ik heb daar 1 en 2 november ook gestart en ik ben het helemaal met je eens Haha!
[/quote]

Ik ben het daar ook helemaal mee eens!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 23:34

Saar"]
[quote="Vendell schreef:
]* Of zou de KNHS verenigingen moeten verplichten minimaal x aantal wedstrijden te organiseren bij x aantal startkaart-ruiters?
Nu heb je nog verenigingen met heel veel startkaart-ruiters die maar 1 of 2 wedstrijden in een jaar organiseren... dat zou ik wel een goede oplossing vinden

Ik denk niet dat je dat kan verplichten, omdat niet alle verenigingen over een geschikte locatie beschikken om een wedstrijd te organiseren.
[/quote]

Dat wordt nu toch ook al opgelost doordat verenigingen zonder, bijvoorbeeld een binnenbak, nu een locatie met een binnenbak afhuren. Bij mij in de kring kan ik er zo 3 opnoemen: RPC Rockanje huurt de binnenbak in Oudenhoorn, LR De Voornse Ruiters huurt de locatie op Simonshaven, de Kringwedstrijden hebben altijd een gehuurde locatie. Daar betaal je ook voor in je startgeld. Trouwens thuisverenigingen huren ook de locatie van de manege/ staleigenaar.

Wat dan? Starten door de weeks? Dat kan niet met bijvoorbeeld manegelessen.

Wat ook een strategie kan zijn is van meerdere verenigingen lid zijn. Veel verenigingen hebben een voorkeursbehandeling voor eigen leden (goed te begrijpen, nix mis mee). Dan maar lid worden van de vereniging met de mooie bakken. Alleen die zijn natuurlijk ook niet op hun achterhoofd gevallen: dan zeggen ze 'alleen ruiters die uitkomen voor deze vereniging krijgen voorrang'...

Ooowhh, maar weer een geduld-prik gaan halen bij de dokter