'Wat hebben vrouwen met paarden?'

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 11:40

Dat is de titel van een artikel in de Viva van deze week. Geen literair hoogstandje hoor, gewoon drie interviews met jonge vrouwen die gek zijn met hun paard (en natuurlijk de nodige foto's). Leuk om ff tussendoor te lezen in de supermarkt of bij de Bruna. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:44

Ik had me er zo op verheugd,
maar het zij gewoon mutsen, tenminste, zo komen ze wel over.

Het sprak mij absoluut niet aan!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:13

Ik heb het niet gelezen maar je kunt je inderdaad afvragen waarom juist vrouwen zich zo aangetrokken voelen tot pony's en paarden. Ga maar na, ik wed dat 90 % hier vrouwen zijn en we praten vaak over dingen waar je de jongens niet over hoort. Boeiend eigenlijk wel.......

Wat niet is kan nog komen...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 12:27

Mmm... ben het wel een beetje met je eens Suus, ik zei ook al dat het geen literair hoogstandje was, gewoon een 'luchtig-tussendoor-stukje'. Maar ik denk niet dat het mutsen ZIJN, ik denk dat ze door de schrijver van het stukje afgeschilderd worden als mutsen. Omdat het natuurlijk populair geschreven moet zijn, zodat de doelgroep zich een beetje kan inleven. Als je met vaktermen gaat smijten of het wat professioneler beschrijft, dan snappen de meeste lezeressen het niet meer. Dit is gewoon 'kijk eens hoe gek ik ben met mijn paard', ik denk dat die vrouwen in het echt wel anders over hun paarden praten en anders met ze omgaan dan het nu overkomt.

Maar ja, tegelijkertijd schept het artikel zo wel weer een vertekend beeld idd: 'vrouwen met paarden zijn per definitie mutsen...' Haha!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-25 13:28 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:29

leuke tip, koop straks de viva als ik boodschappen moet doen. Overigens lees ik altijd de Flair, dat is meer voor mijn leeftijdsgroep, de Viva is meer rond de 20 denk ik.
Overigens heb ik me die vraag wel heel vaak afgesteld. Ik weet wel wat vrouwen met paarden hebben, ik heb het zelf immers ook. MAar mijn vraag is meer, waarom hebben mannen dat NIET met paarden?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:30

Ik heb het ook gelezen. Vorige week was het ook al een stukje over een bekende dressuuramazone, Danielle Keur. Ik ken haar tenminste, want ze is vooral in deze omgeving erg bekend.

Maar goed, het is inderdaad vaak zo dat dit soort artikelen dom worden geschreven, zeker als de schrijver zelfs niets met paarden heeft.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 12:33

Citaat:
MAar mijn vraag is meer, waarom hebben mannen dat NIET met paarden?


Grappig, de man van de vrouw uit het eerste interview is net zo gek met het paard als zijzelf. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:42

mijn vriend moest ook niet echt veel van paarden hebben.
Maar sinds een half jaartje heb ik hem aangestoken met het paardenvirus en nu zit hij ook elke week op een manegepaard en soms zelfs wel is op pendro.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:46

In de Hoefslag heeft ooit een heel geinig intervieuw gestaan met Midas Dekkers. Dit ging ook over vrouwen en hun paarden. Echt om je ziek te lachen!

Was errug komisch en ook heel herkenbaar, vooral over pubermeisjes en hun pony's... *LOL*

Helaas heb ik nog steeds geen scanner... Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:10

Dus volgens midas dekkers zou ik in de pubertijd zijn blijven hangen? Mijn vriend is helaas nooit aangestoken door het virus......

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:16

Ja helaas!!! Ik word nieuwsgierig!!!! Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:36

Ik weet de opmerking van mijn moeder van een aantal weken terug helaas niet meer. Die had één of ander onderzoek gelezen, dat naar mate de leeftijd omhoog ging, het aantal mannen dat paardreed steeds meer gelijk kwam met het aantal vrouwen, oftewel....vrouwen houden er op een gegeven moment mee op..... Vond hem wel sterk. Leuk om te horen, maar waar ze het vandaan hebben??? Verward

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:41

Midas is geniaal in het overdrijven, als ik een scanner heb zal ik het artikel eens plaatsen voor de liefhebbers onder ons! *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:52

Jonge meisjes hebben nog de drang om pony's te vertroetelen enzo en jongens hebben dat niet zo, het is niet stoer. Ik denk dat daarom meer meisjes paardrijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:58

Citaat:
Op 2001-10-25 14:36, schreef Jurga:
Ik weet de opmerking van mijn moeder van een aantal weken terug helaas niet meer. Die had één of ander onderzoek gelezen, dat naar mate de leeftijd omhoog ging, het aantal mannen dat paardreed steeds meer gelijk kwam met het aantal vrouwen, oftewel....vrouwen houden er op een gegeven moment mee op..... Vond hem wel sterk. Leuk om te horen, maar waar ze het vandaan hebben??? Verward



uuuh je kant het ook andersom zien vanaf een bepaalde leeftijd gaan meer mannen paardrijden dus komt er meer een evenwicht

"Some memories are best forgotten"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 15:04

Ik heb ook ooit zo'n theorie gehoord. Meisjes zijn eerder in de puberteit dan jongens en dus ook eerder bezig met verliefd worden enzo. Meisjes van 10/11/12 vallen alleen vaak op jongens van 13/14/15, maar die zijn op die leeftijd nog helemaaaal niet bezig met dat soort dingen. Meisjes moeten dus noodgedwongen ergens anders naartoe met hun vertroeteldrang, en dat wordt dan vaak het paard. Naarmate ze ouder worden, krijgen de jongens ook interesse voor meisjes, de meisjes springen daar alsnog op in en hup, paard wordt in de steek gelaten. Alleen de echte 'die hards' blijven dan over. Haha!

En dat er meer jongens gaan paardrijden naarmate de leeftijd hoger ligt, dat is dus maar relatief. Als er meisjes stoppen en het aantal jongens blijft gelijk, dan heb je automatisch een overschot bij de vrouwen. *LOL*

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-25 16:06 ]</font>

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:09

Mijn vriend is gek op auto's... Kan hij lekker aan knutselen, opvoeren enzo... hi hi, gaat bij een paard wat moeilijker als bepaalde onderdelen niet goed meer zijn. Hij wil prestaties en gelooft in maakbaarheid. Toch vind hij het tegenwoordig, ondanks hele heftige allergie ook wel leuk om af en toe met mijn pony te lopen, hij gaat dan echt gehoorzaamheidstraining doen (zie mannen en honden... *LOL* ) Afijn, mijn pony is een ondeugd, dus daar valt wel wat aan te sleutelen kwa gedrag...
Knuffelen en poetsen is niet echt iets voor hem, maar waarom dan wel zijn auto? Ach, ik denk maar: ieder zijn hobby!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:12

dus mannen krijgen op latere leeftijd die troetelperiode, en bij veel vrouwen gaat de troetelperiode juist over? moet ik dat zo zien?Overigens heb ik mijn paarden niet om te troetelen (ook al doe ik dat heel soms wel eens). Ik rij er gewoon op. En ik kijk er ook heel graag naar.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:17

Ik heb eens gelezen dat vrouwen van paarden houden, omdat ze dan een machtsgevoel hebben iets.

vrouwen vinden het fijn om macht te hebben over een paard

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:22

mhhh macht neeh meer die onvoorwaardelijke vriendschap nooit gezeur als ik mijn dag niet heb en als ik een keer wat doms doe geen verwijtende hoef die naar mij wijst. Ruzie maken is bijna onmogelijk en als dat wel gebeurd ben ik 10 minuten lateer weer het meest geweldige persoontje op aarde als ik met een voerschep aan kom lopen. Ze doen je nooit verdriet en vinden alles best.
Dat kan ik in geen enkel ander mens vinden.
Ik vind eigenlijk alle dieren geweldig (uitzondering van muggen etc daar gelaten)Met een dier kan ik altijd wel goed overweg maar met mensen ...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:23

Ik denk ook dat meisjes en vrouwen meer de neiging hebben om zo'n beest te vertroetelen en ze hebben natuurlijk van die mooie, grote oogjes.... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:49

Ik denk dat mannen meer machtswelluster zijn dan vrouwen (die testosteron weer...), dus die stelling die Shaienne gehoord heeft gaat niet op. Want dan zouden mannen meer van paarden moeten houden dan vrouwen. Ik denk dat het met macht helemaal niets te maken heeft.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:51

Denk dat mannen niet zo bezig zijn met dieren. Vrouwen vinden het schattig en lief, mannen vinden dat inderdaad niet stoer staan... Denk dat dat ook het grootste probleem is! Haha! Mannen vinden auto's, voetbal en dat soort dingen over het algemeen veel interessanter.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het eerst ook als een meiden sport zag. Mijn neefje ging paardrijden en dat heeft hij ook geweten binnen de familie. "Dat is toch geen sport voor een jongen?", "Mietje" en weet ik veel wat naar zijn hoofd werd geslingerd. Terwijl ik in de familie toch paardrijdende familieleden heb/had. Mijn opa heeft bij de cavalerie in het leger gezeten en was gek met paarden.

Tot ik nimber leerde kennen en dus ook kennis maakte met de paarden. In het begin was ik er nog als de dood voor, die grote dieren. Vertrouwde ze voor geen meter. Maar het was toch wel leuk om ze te aaien. En hoe meer je met ze om gaat, hoe meer je ze gaat vertrouwen en ja, je gaat ze ook leuker vinden.

Dan ga je proberen te rijden en ook al vind ik het leuk om te doen, ik kan het gewoonweg niet, dus doe ik het nu niet meer... Maar ik weet wel dat ik paarden heel leuk ben gaan vinden, ook al is het in mindere mate dan jullie zullen hebben. Werd ook wel eens uitgelachen door de collega's als ze hoorde waarom ik weer kreupel liep op het werk: Ja, paardgereden... Ze zouden het eens zelf moeten proberen.

Het zal gaan om het feit dat de meeste het zullen ervaren als een meidensport/hobby en het staat niet stoer als je man bent en je gaat paardrijden.

Het is niet zo gek vaak, maar soms zou ik willen dat ik wat meer doorzettingsvermogen had Haha!

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:51

geef mij zo'n vriend.....hahahaa *LOL*

Maar wat wel weer opvalt is dat in de echte topsport er meer mannen zitten dan vrouwen (bij springen dan)
das echt raar....

De mening van mijn pa is dat hij denkt dat vrouwen paardrijden, omdat dat een lekker gevoel tussen je benen is..
AAAAAAH PAPPA!!!! Misselijk

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 17:26

Haha Shaienne, daar is ooit nog een heel heftige discussie over geweest op Horses: iemand had over een onderzoek gelezen waarin werd beweerd dat zeker 75% (of in ieder geval een heel hoog percentage) van de vrouwen wel eens klaarkwam in het zadel. Pardon???

Doet me denken aan die mop over die nonnen die een eindje gaan fietsen. En maar giechelen. Roept moeder-overste ineens: "En nu allemaal koppen dicht anders schroef ik de zadels er weer op!" *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Femia, Iris94, Mark0919, Vagabondo, vilheide, Wil_Fem en 40 bezoekers