te voorwaards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

te voorwaards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 19:43

het paardje waarop ik rij is te enthousiast, ze is te voorwaards.
ik heb er erg veel moeite mee om haar in nomale draf te krijgen, ze heeft echt een rotgang. ze heeft er ook moeite mee om afstand te houden.
waar kan dat aan liggen? Verward


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:57

Je zult waarschijnlijk denken dat ze voor je been vlugt, dus je zult waarschijnlijk je benen af steken naar voren en op de teugels hangen.

Probeer eens diep te zitten, doorzitten, rustig tegen haar praten en kleine ophoudingen geven. Daarbij houd je je benen op de zelfde plek als anders om haar het gevoel te geven dat jij er bent.

Verder zou ik een instructeur/instructrice zoeken die je hierbij verder kan helpen. Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 20:07

dank je wel.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:37

jah goed diep gaan zitten en idd met je stem rustig toespreken en kleine ophoudingen maken. En zet haar lekker aan het werk. goeg figuren rijden enzo dan heeft ze geen tijd om voor je been weg te rennen.

.

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:58

Heey,
Zoals hierboven al gezegt werd, gewoon je benen erom. Wanneer ze gaat rennen neem je haar in door je knieen in het zadel te drukken. Maar absoluut niet aan je teugels trekken, want een paard kan niet ongecontroleerd rennen zonder ondersteuning. Wanneer je haar van voor loslaat moet ze op haar eigen benen gaan lopen wat zeer waarschijnlijk niet gaat lukken en daardoor ook vaart minderd. Wanneer je haar inhoud met de knieen wel inpuslief blijven rijden, dus evt ook been geven. Lekker die kont eronder rijden en dan komt ze ook vanzelf jou hand lagerop zoeken. Verder van je binnenteugel afblijven, hierdoor kan ze ook van haar benen afkomen en dus ongecontroleerd lopen. Veel lucht en zelf laten zoeken. Rijden op zit en been.
veel suc6

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:14

Probeer eerst is te werken aan het terug komen in draf. Dus je draaft aan. Direct ga je weer stappen. Net zo lang dat ze rustig aan draaft. En dan kan je de draf verlengen. En zoals de anderen hier zeggen. Zo min mogelijk met je teugels doen. Daarmee breng je je paard alleen maar uit evenwicht. Laat hem eerst maar is leren op eigen benen in evenwicht te komen. Want dat is het probleem. Jouw paard valt over de voorhand. Ga maar is van een steile helling af rennen. Zolang je naar voren blijft hangen. Kan je bijna niet stoppen. maar ga je naar achteren dan is het helemaal niet moeilijk. Dit gebeurt met jouw paard ook. hij kan niet stoppen, omdat jouw gewicht hem op de voorhand laat vallen en hij dit niet kan tegen houden. Daarom moet je hem dus leren zijn achterhand te gebruiken. Dus zijn kont er onder te zetten.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 14:49

onwijs bedankt allemaal, ik ga het vanavond allemaal uitproberen!
(ik hield idd de teugels te veel op maat, ze ging echt "hangen". Party!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 03:44

Dat kan veel oorzaken hebben...een niet goed passend zadel of een rijtechnisch probleem. Hier kan je niet zoveel mee. Als hij nou weer te hard gaat, kan je en volte maken. Daar worden ze moe van, doe je dit vaker dan herkennen ze dat en zullen ze het proberen te voorkomen. Op de teugels mag maar 2 ons druk zitten, dat is erg belangrijk Hoe meer druk op de teugels hoe moeilijker de balans voor het paard.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:27

Reageert je paard op je stem? Daarmee kan je eventueel je rijden in het begin ondersteunen. Wanneer ze niet reageert op je stem is het goed om ook weekelijks te longeren. Proberen tijdens dat longeren veel tempowisselingen in te voeren met behulp van stemcommando's. Als je merkt dat ze beter op je stem gaat reageren, kan je deze commando's ook bij het rijden gaan gebruiken. Een ding: ga nooit hangen aan de teugels en houdt je benen aan! Suc6! OK dan!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:49

Heb zelf ook zo'n paard. Sleutel is vaak dat ze supergevoelig zijn voor de ruiter. Dus zodra je niet ontspannen rechtop zit is het scheuren geblazen.
Als eerste is belangrijk... loslaten! Probeer eerst met je zit en je benen tempo te gaan bepalen. Jouw tempo, niet het zijne. Veel schakelen, veel verschillende oefeningen maar altijd RUST. Blijf rustig en bij jezelf. Pas als je die basis hebt kun je verder met de aanleuning (met hele lichte hand) en buiging. Centered Riding technieken willen wel heel goed helpen.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:39

Wat ook wel helpt is dat je zelf heel langzaam moet gaan lichtrijden in draf en als het goed is gaat je pony dan langzamer draven

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:07

ja macho kan ook behoorlijk voorwaarts zijn. het komt niet door mijn beengebruik, want hij doet het alleen als hij in de stemming is om heel hard te lopen. ik los het op door hem een hulp te geven zodat hij strekt (dan geef ik de aanleiding) en doet hij het eigenlijk niet uit zichzelf. Haha!
als hij dan even gestrekt heeft is het over (als ik dit niet doe blijft hij zichzelf ophitsen en wil hij voor alles harder en harder)

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:10

buddy doet dat ook wel eens. zodra hij dat doet zet ik hem op een inimini volte en draai hem drie keer rond, dan heeft ie het altijd door en draaft de rest van de tijd rustig

Dag lieve mama...

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 19:40

Ik heb het allemaal geprobeerd, het lag aan m`n zit.
Ik zit te ver naar voren en m`n benen staken uit naar voren. (een cowboyzit ) de tips hebben dus wel geholpen,maar na drie kwartier werd ik moe,dus ging ik weer voorover hangen. toen had ze de spurt er weer in. ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT.****** Ik weet nu wat ik moet doen.


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:15

Wat fijn voor je, succes hoor!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 49 bezoekers