hoe krijg ik mijn pony feller?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:38

ik denk dat je een paard niet fel moet maken door voer. een paard is uit nature fel en anders niet.
het is volgens mij niet goed voor je paard als je hem teveel voer geeft, wordt ie weer dik van!


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:42

Misschien kun je andere brokken nemen, bijv. sportbrokken. maar ga niet meer voeren dan dat je nu al doet, want dan krijgt die teveel eiwitten!!! Cool

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:48

Ik zou Equiral sportbrok kopen,maar niet te veel voeren!!!
Langzaam opbouwen!!!
Trouwens bij die Equiral heb je ook heerlijke muesli voor je paardje ruikt echt onwijs lekker!!!

Het is aleen een beetje duur geloof 20,-per zak?

xxx Karin en Chucky

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:51

Ik zou gewoon kruidenmelange van PAVO er bij geven
langsaam opbouwen, en je hoeft niet te veel te geven
ik geef een halve kilo per dag, maar mijn NRPS merrie is heet genoeg!!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:48

Dat is voor paarden in TOPSPort
IK zou gewoon met musli van PAVO beginnen
kost 22 gulden voor 25 kilo!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:52

Misschien is het een idee om hem wat meer naar je been te laten luisteren. Op het moment dat jij voorwaarts denkt, moet hij al voorwaarts gaan als het ware...
Dat is dus gewoon het feller reageren op jouw been.
Als je met eten gaat lopen rotzooien, krijg je een paardje dat misschien wel feller wordt onder het zadel, maar ook op stal ondeugden kan gaan vertonen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:27

ik vind het eerlijk gezegd een beetje idioot dat je je pony feller wilt hebben. Als ie goed voor het been is, wat is dan het probleem?? Ga niet zitten klooien met het voer. Volgens mij is je pony gezond maar ben jij degene die ene probleem maakt. Wil je een felle pony omdat dat 'stoerder'is ofzo??

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. Die pony is gewoon braaf, niet schrikkerig oid, dat is toch juist fijn?? Frusty Frusty


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:30

Helemaal mee eens Laura!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:31

Ik geef per dag een klein blikje haver bij...Werkt wel, bouw het langzaam op, maar ze is wat alerter en beter voor het been. Als je pony dat al is moet je idd niet aan gaan klooien, het karakter kun je niet verandreren en als jij je ony gewoon goed rijdt zou het helemaal geen probleem moeten zijn dat hij niet fel is.

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:55

Hoi,
Ik ben het ook helemaal met Laura en Mirte eens mijn pony is ook niet druk, ik vind het wel leuk om wat harder te gaan, maar nu kan ik heerlijk naar buiten en heerlijk galoperen als ze sneller is moet je steeds erop letten.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:40

ik ben het helemaal met kitty , laura en myrte eens.
je paard is als het goed is fel genoeg als ie voor je been is....maar goed

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:55

Kelly, zou jij eens willen omschrijven wat je met fel bedoelt? Want waarschijnlijk begrijp ik dat niet.

Ik vind een pony namelijk fel als ik mijn kuit aanleg en hij naar voren draaft. En dat is niet iets wat je met voer bereikt maar met je manier van rijden.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:01

ik zou aners een klein handje haver erbij doen
maar niet overladen met voer oke dan word ze misschien niet dik maar krijgt ze koliek door teveel aan eiwitte en dat wil je zeker ook niet
koop anders gewoon een andere pony
want jij had tog die lieve pony en je wou een felle

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:49

Ik snap werkelijk het probleem niet. Het is toch heerlijk als je pony goed aan je been is en lekker voorwaarts? Ik zou zeggen wees blij met je pony die niet als een dolle stier op een hindernis afraast maar lekker stuurbaar en regelbaar is.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 00:08

Ik heb het idee dat jij wat meer spanning wilt met je pony. En jouw pony is naar jouw idee te braaf. Jij zou graag willen dat hij wat ondeugender is ofzo...

Als je spanning wilt, doe dan zelf eens andere dingen. Ga zonder zadel springen, doe eens aan voltige, laat hem tijdens een buitenrit eens lekker rennen.

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 12:00

Ik zou het ook fijner vinden hoor als mijn pony niet altijd even lief was,gelukkig is de mijne pittig als jij daar ook zin in hebt,als ik druk doe is zij het ook,mijn pony word druk van stemcommando,het is een forester.
Als ik jaaaaaaaa zeg bijvoorbeeld tijdens het buitenrijden gaat zij als een racet weg hoor!!!
Gewoon lekker spelen met je paardje!!!

xxx Karin en Chucky

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:36

Haha,wil jij een felle pony? Haha,kom dan maar is met mij meeten,dan weet je wat ik onder "fel" versta Scheve mond\ en soms is dat echt hopeloos iritant.

Ik snap jou echt voor geen meter: je pony is keigaaf,en super aan het been.En je wilt dat hij op een hindernis afvliegt? Frusty daar komen ongelukken van...Ik heb liever een pony die goed naar m'n been luisterd,en braaf zijn werk doet,en zich lekker ontspant,dan een felle wildebras.(maar sunny blijft mijn dotje hoor Knipoog )

Lips are sealed

_________________
<font color="deeppink">http://www.rainbowhorses.cjb.net

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-10-26 15:38 ]</font>

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:04

Vind het niet zo'n strak plan dat j je pony met voer feller wil maken.
Hij word dan namelijk niet alleen feller onder het rijden maar ook als hij op stal staat zou hij een overdosis energie hebben.
Mijn paardje is ronduit sloom maar ik zou voor geen goud van de werled er meer pit in willen stoppen want zo is hij gewoon niet en ik vindt dat je een paard niet moet veranderen.

Wees blij met wat je heb of koop een andere pony!!!!!

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:15

ja ik snap ook bijgod niet wat jij wilt bereiken Frusty

zo te horen heb jij een superpony, die perfect aan het been is en graag springt...

en jij wil hem nog feller hebben zodat ie dingen gaat doen uit zichzelf?? volgens mij vind je het gewoon "stoer" staan ofzow....

jezummmmmm

Het leven is een gebakje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, jazzejam, Rijsa en 83 bezoekers