Verhuizing Bresco

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Verhuizing Bresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 23:32

Vandaag heb ik Bresco verhuisd Lachen Vanmorgen al vroeg op om 05:30 Maar ondanks het vroege waren we (m'n vriendin en ik) absoluut niet moe. Daarna snel een broodje en een glas thee en trailer ophalen. Vervolgens op weg naar Simonshaven, 130 km verderop dus Scheve mond
Na ongeveer 2 uur rijden waren we gearriveerd en konden we de spullen gaan inladen. Zelf heb ik even met Bresco en Kalisto gekroeld, ik heb ze immers bijna 5 tot 6 weken niet gezien. Geloof me, het voelt behoorlijk pijnlijk als je dan weet dat je er maar 1 op dat moment kan meenemen, voor de ander is de stal nog niet klaar. Ik voel me dan ook echt schuldig dat ik er 1 moest achterlaten. Hij komt wel mee, maar op een later tijdstip en dat doet pijn. Nadat ik Bresco in de trailer had gezet, heeft ook de verzorgster van Bresco afscheid genomen. Voor haar was het ook een moeilijk moment, aangezien ze al een aardige tijd voor Bresco zorgde. Ik heb haar dan ook verteld dat ze absoluut een keer moest komen kijken naar hem en dat zou ze ook zeker een keer doen. Daarna vertrokken we weer richting het oosten van het land. Op de nieuwe locatie keek Bresco z'n ogen uit. Je zag hem helemaal opleven. Ik heb hem in de buitenbak gezet om even te wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe luchten en vooral andere paarden. De andere paarden waren ook heel geinteresseerd in Bresco. Ze stonden met z'n 4-tjes op een rij te kijken Haha! Nadat Bresco zich had uitgeleefd in de buitenbak is Sjakie, het paard van mijn vriendin erbij gezet. Sjakie en Bresco waren gelijk dikke vrienden Nadat Bresco diverse keren uitgebreid heeft liggen rollen, de viespeuk, heeft hij de plas die in de buitenbak stond samen met Sjakie even helemaal onderzocht. Daarna zijn ze met z'n 2-tjes de wei in gegaan. Hier heeft Bresco zich even latenzien aan de anderen, onder begeleiding van Sjakie natuurlijk Haha! Het is nu meer dan een jaar geleden dat ik Bresco zo vrolijk en opgewekt heb gezien. Wat dat betreft heb ik ook absoluut geen spijt van mijn keuze om hem te verhuizen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:55

Hij was idd lekker enthousiast. Hij liet in de trailer al merken dat de rit nu wel lang genoeg geweest was Haha!.

Het is ook maar goed dat vandaag zijn nieuwe weidedeken is binnengekomen, want het blijft een kleine viezerik Tong uitsteken
en voor zo'n oudje heeft hij zich lekker "misdragen" in de wei OK dan!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:20

Mooi dat ie het zo naar zijn zin heeft op zijn nieuwe plekje
Wees maar blij dat hij niet in de plas ging rollen Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:22

Mooi paardje
Maar misschien een beetje een vreemde vraag, maar waarom staan je paardjes 130km verderop?? Ik heb je profiel al bekeken maar vond geen info daarin

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 15:12

mijn paarden staan 130km verderop omdat ik naar Arnhem verhuis Haha! En aangezien ze niet direct meekonden omdat de stallen nog niet klaar waren, moest ik ze dus een tijd missen. Bresco staat nu dus maar 5 km bij mij vandaan i.p.v. 130 Nog even, dan kan ik Kalisto ook ophalen en heb ik ze allebei weer bij me.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:05

`fijn dat bresje zich er al een beetje thuisvoelt Lachen binnekort een keer meeten hea Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:02

Vandaag heeft meneer zijn eerste buitenrit op de veluwezoom gehad. hij vond het geweldig interessant . I.p.v. veilig achter sjaak te kruipen nam meneer het voortouw en liet zich de koppositie niet meer afnemen OK dan!
Zelfs superbraaf langs de schotse hooglanders en de "wilde" pony's Haha!. als een volleerd buitenpaard Cool

en daarna lekker smikkelen van zijn bakkie biks en een bakkie zemelen Vingers aflikken Vork . En natuurlijk nog even stiekem gluren bij de buren Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 20:05

Ja, meneer had het reuze naar z'n zin Het is gewoon ongelooflijk hoe hij is veranderd nu hij hier staat.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:34

super, wat leuk dat het goed is gegaan!!!!
Ik kom echt heel snel weer eens langs!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:55

Mooie foto's Haha! Fijn om hem weer bij je te hebben he? Knipoog

Vlot het al met het huis trouwens? Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:18

Met bresco gaat het nogsteeds fantastisch. Sterker nog meneer begint een hoop babbels te krijgen OK dan!.

Het huis gaat gestaag door, maar niet in sneltreinvaart helaas Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:08

Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Ik vind het wel grappig dat je m binnen 1 dag zoveel veranderd vindt, want dat lijkt me niet echt mogelijk. Ik ben blij dat hij niet zo van slag is van de verhuizing als van de verhuizing naar Simonshaven vorig jaar.

Was hij braaf met buitenrijden? Dat had je toch nooit verwacht van hem! Ik zie hem al helemaal hippend door het bos gaan. Echt super dat hij dit zo oppakt.

We zullen m wel missen op stal maar voor Bres is t lekker dat hij op de wei kan en voor jou natuurlijk fijn dat je m weer bij je hebt.

Kalisto staat nu naast Maddox en dat gaat goed, het is een lief paard!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:39

Ik heb de verhuizing van bresco naar simonshaven nooit meegemaakt dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, maar hij kwam echt heel anders de trailer uit. Zelfs mijn ouders die hem nog nooit gezien hadden voor zaterdag vonden dat er een heel groot verschil zat tussen bresco die op de trailer ging en de bresco die eruit kwam. Zo kwiek zo brutaal en draafde gelijk vrolijk de bak door. Nu is het zelfs zo dat als meneer niet naar de wei gaat en de rest wel dat hij zijn halve stal afbreekt. en 's avonds is hij nou niet bepaald de eerste die voor het hek staat om naar binnen te gaan sterker nog we moeten hem min of meer ophalen Haha!
En met buitenrijden was hij superbraaf. Wel wat gespannen in het begin, maar meer uit nieuwsgierigheid dan uit angst. Als een volleerd "buiten"paard op 1 meter afstand van de pony's die bij ons in de bossen loslopen. Echt heel braaf en aan het einde liep ook hij lekker aan een lang teugeltje over de weg terug naar stal . Zelfs de spoorovergang deed hem niks OK dan!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:36

Super in ieder geval om te horen dat Bres het naar zijn zin heeft.!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 11:24

Ik ben heel blij dat Bres zich zo gedraagt. Hij heeft schik in alles wat hij op het moment doet. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Kalisto zich hier zal gedragen. En wat betreft dat veranderen, ik heb Bres iets meer dan een jaar geleden zien veranderen toen hij naar Simonshaven ging. Hij was binnen een dag veranderd in een nogal lusteloos paard. De enige momenten die hij had waren de momenten waarop ik met hem sprong. Dan zag je hoe jolig hij kon reageren. Maar als je hem bijv. los liet in de paddock, dan boorde hij 4 benen in de grond. Nu heeft hij weer de vrijheid om in een buitenbak even rond te springen en te doen. Zijn oude spelletjes zoals hij die op de eerste stal deed, kan hij weer doen.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:27

Jaaaaa volgende week kom ik waarschijnlijk even langs

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:36

Arno, sorry hoor, maar ik vind dit echt niet normaal! Waarom opeens zo zwart over de periode op Simonshaven? Als je Bres in de paddock zette dan sprong hij gewoon in de rondte hoor en als hij in de wei liep was hij ook aan het rennen en spelen.

Ik kan me best voorstellen dat je blij bent dat Bres nu ook in de winter naar buiten kan, maar je verheerlijkt de verandering om één of andere reden heel erg.

Ik heb Bresco de laatste maanden meer gezien dan jij en ik vond hem erg vrolijk en blij. Ik heb hem nog nooit zo gek met iemand gezien als met je vader en als hij los was, liep hij altijd te spelen.

Vanwaar deze negativiteit opeens?

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:15

Sorry Arno, maar waarom nu zo Simonshaven en je vader in de negativiteit zetten, die man kwam elke avond, en dat bijna 6 weken lang je paarden doen.
Je paarden waren wel degelijk zichzelf, ze speelden allebei wel in de paddock en in de wei. En Bresco heeft het wel degelijk naar zijn zin gehad op Simonshaven als je vader en Natasha hem kwamen vertroetelen. Ik hoop in ieder geval dat Bresco het net zo goed heeft als dat hij op Simonshaven heeft gehad en dat hij lekker van z'n oude dag kan gaan genieten.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 11:52

Ik begin het een beetje zat te worden dat iedereen denkt dat ik Simonshaven of mijn vader zwart maak. Het is gewoon ongelooflijk dat iedereen zo reageert. NIEMAND van jullie heeft gezien hoe Bresco NU HIER is. Waarom zoveel commentaar leveren als jullie slechts 1 klein stukje van de hele problematiek hebben meegekregen? NIEMAND van jullie op Simonshaven weet wat ik allemaal heb meegemaakt. De enigen die dat weten zijn mijn vriendin en mijn ouders. Verder niemand. Hoe kunnen jullie dan zo reageren op iets waarvan jullie NIETS weten??? Er is waarschijnlijk een hele goede reden dat Bresco hier zo anders is, maar schijnbaar interesseert dat helemaal niemand wat. Mijn vader weet het ondertussen. Daarbij, jullie hebben Bresco slechts een jaartje gezien. Jullie hebben al die jaren daarvoor nooit met hem meegemaakt. Hoe weten jullie dan dat hij zichzelf was op Simonshaven?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:07

Arno24 schreef:
Hij was binnen een dag veranderd in een nogal lusteloos paard. .....

. Maar als je hem bijv. los liet in de paddock, dan boorde hij 4 benen in de grond. Nu heeft hij weer de vrijheid om in een buitenbak even rond te springen en te doen. Zijn oude spelletjes zoals hij die op de eerste stal deed, kan hij weer doen.


Dit zijn gewoon dingen die ik Bresco zelf heb zien doen. Hij was in de paddock en in de wei hartstikke druk. 4 benen in de grond boren?????

Je overdrijft gewoon. En om nou te zeggen dat je vriendin alles weet? Nee, zij weet ook alleen jouw kant maar, net zoals jij beweert dat wij alleen maar de kant van Simonshaven en van je vader kennen. En het gaat mij niet om wat jij hebt meegemaakt, maar wat je beschrijft over Bresco.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:19

sjakie schreef:
Ik heb de verhuizing van bresco naar simonshaven nooit meegemaakt dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen


ik zal voor het gemak mijzelf maar even quoten.
en is hierbij gelijk de vraag van manon 2 opgelost. Maar van het laatste half jaar heb ik alles meegekregen.

het enige wat ik mij nog afvraag of als arno gewoon verhuisd was zonder het hele gebeuren er omheen of er dan ook zo'n drama om bres was ontstaan?
Of hij het wel of niet naar zijn zin heeft wordt zo een eindeloze discussie die nergens toe leidt. En is ook iets waar ik iig absoluut geen trek in heb. Maar het is toch gek dat iemand niet over zijn eigen paard mag beslissen.
Maar goed ik zal wel ontzettend blond geboren zijn en er geen biet van snappen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:20

De laatste paar berichten vind ik werkelijk niet kunnen... is het wel eens in jullie opgekomen dat Bresco in Arno's ogen veel opgewekter is omdat Arno24 zich zelf veel meer thuis voelt waar hij nu is? Ik ken de situatie niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit berichten heb gelezen waarin ik Arno24 zich echt negatief heb zien uit laten over bepaalde mensen... ipv hem af te katten (want zo komt het over) zouden jullie ook blij kunnen zijn dat hij zich nu gelukkig voelt met zijn paardje... ongeacht of dat verheerlijking is of niet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:39

vikki schreef:
is het wel eens in jullie opgekomen dat Bresco in Arno's ogen veel opgewekter is omdat Arno24 zich zelf veel meer thuis voelt waar hij nu is? zouden jullie ook blij kunnen zijn dat hij zich nu gelukkig voelt met zijn paardje... ongeacht of dat verheerlijking is of niet.


ik denk dat je een van de weinige bent die het snapt Scheve mond

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:13

Gezellig.. Scheve mond

En ik geloof dat Vikki het het beste verwoord heeft.. Knipoog

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:16

wat leuk.. maar ik weet wat je verzorgster voelde toen hij weg ging!! Boos!