Beetje ruzie.. snik...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Beetje ruzie.. snik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 23:38

Ik zal het verhaal even kort samenvatten:
Donderdag heb ik besloten met een paar andere stalgenoten om naar een andere stal te gaan.
Vrijdagochtend vroeg zijn we naar de stal gegaan, en hebben we de stallen besproken.
Toen hebben we het meteen aan de stalhouder verteld, en hij schrok bestwel, want er gaan inclusief mij, 7 mensen weg.
daarna ging het rond als een lopend vuurtje, dus in een mum van tijd wist bijna heel de stal het, en iedereen was heel erg geschrokken.
Want onze stal is best gezellig met elkaar, en we doen ook veel met elkaar, en nu gaan er opeens een boel weg.

Dus vrijdagavond komt de eigenaresse van Padij op stal, en ik ging het haar vertellen.. ik kon niet eens zeggen dat ik wegging en ze begon al te schreeuwen:"Ja hoor, jij wist al veel langer, maar je hebt het gewoon verborgen gehouden voor mij! Ga jij maar weg! je kan het bekijken met Padij rijden!"

Dus ik heb mn startkaart al geanulleerd voor volgend jaar.
helaas, want ik stond best aardig goed voor de selecties.

Ik heb de hele avond gehuild, maar toen kwam een vrouwtje die ook wegging:"Angelique, zet het even van je af, heb er even schijt aan en denk er niet over na, laat het even bezinken voor iedereen, want het is best hard aangekomen, en iedereen is geemotioneerd."

Maar die stal is even duur en je hebt daar zoveel:
*Je paard komt elke dag met peesbeschremers op een gras wei.
*Als je wilt dat je paard op de wei een ander deken op moet, doen ze dat.
*Als hij van de wei af komt en zn voeten zijn vies, dan spuiten ze die ook nog even voor je af.
*3 keer op een dag brok, 1 keer op een dag kuilgras, en 1 keer op een dag hooi.
*Stapmolen
*2 longeer cirkels
*3 Paddox
*9 grasweides met houden omheining
*20 x 40 binnenbaan
*20 x 80 buitenbaan
*Wij staan met zn allen in 1 rij buitenstallen waar geen andere pension klanten komen
*We krijgen een zadelkamer voor ons alleen
*We mogen zoveel stro hooi pakken als we zelf willen
*je kan je stal zelf uitmesten (doe ik liever), maar je kan het ook door hun laten doen,maar dan betaal je wel meer.
*Als je paard iets heeft, bellen ze mteen de dierenarts en jou.

Dus helaas van Padij.
maar iedereen is heel erg geschrokken van de aankondiging van ons vertrek.
En natuurlijk degene met wie wij vaak omgingen waren gemotioneerd.
Op onze stal waren ook geen groepjes ofzo, we waren allemaal een groep, en we hadden ook geen bitenbeentjes ofzo, iedereen was gelijk.
Maar niemand had verwacht dat dit ging gebeuren, en ik ook niet.
maar ik dacht bij mezelf: je bent gek als je dat aanbod niet aanneemt.
En ik ga daarheen met de instelling dat mn paard het beter heeft, en ik hoop, dat het daar net zo gezellig word als op mn huidige stal.
Het is wel fijn dat we met een hele groep gaan, maar voor de mensen die achterbijven natuurlijk niet, en daar heb ik alle begrip voor.


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:48

Je hebt groot gelijk dat je kiest wat het beste is voor je paard. Klinkt ook hartstikke goed je nieuwe stal! Ik snap alleen niet wie / wat Padij is, ligt dat aan mij?

Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:56

padij is geloof ik haar bijrijdpaardje.
maar als je die had willen houden,had je idd beter even eerst met de eigenaar eerst even kunnen bespreken,en het haar niet van andere laten horen op het laatse moment...
maar ik als toen meende ik een toppic dat je een eigen paard kreeg he?
ga je daarmee dan nu naar de nieuwe stal?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:57

nog even een vraagje,als het zo fijn wa sop je oude stal,hoezo ga je dan weg?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:04

omdat het nu voor het paard nog beter wordt (betere voorzieningen)... Dat haal ik tenminste uit het verhaal.
Tja, dat is wel even slikken, maar misschien draaien veel mensen nog wel bij als alles een beetje bezonken is. Je gaat immers niet weg omdat het je helemaal niet beviel op je oude stal...
Sterkte!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 00:04

Omdat je ze daar zelf buiten moest zetten, en dan kan haast niet als ik padij en mijn paard nog moest rijden, dan is het zo'n gehaast, en de bak heeft geen keerwant, en stoot met zo'n 3 jarige die zwiemeld steeds tegen de muur aan en heb dus vaak een blauwe knie, de bodem van de bak is slecht,een te kleine binnenbak, (volgens mij maar 20 x 30 ofzo), als het geregent heeft mogen de paarden nioet op de wei.
Ze krijgen geen hooi ofzo, dat moet je allemaal zelf voeren.
Die stal waar we nu heen gaan, die is gewoon wat professioneler.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 00:07

En niet longeren als ze aan het rijden zijn, en vaak op zaterdag en zondag zijn de weides vol, dus kan je je paard NOg niet buiten zetten.
Alleen als ze de stal uitmesten dan zetten ze de paarden buiten.
maar sommige paarden zetten ze op de poetsplaats.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:08

owne,nee dan is het even wat duidelijker Haha! nu snap ik waarom je weg gaat.
maar goed,belangrijkste is dus dat je paard een goede stalling heeft,dat je dan andere mensen daar achter laat,laat ze dan maar denken wat ze willen.
en je gaat met een groep,dan sta je dus toch alweer sterker he Lachen

ik las net in je profiel dat je al een nieuw paardje hebt,leuk beestje is het!
veel plezier op je nieuwe stal Lachen
waneer gaan jullie?en natuurlijk paar foto'tjes maken he Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 00:09

Kijk, ik heb er een HELE fijne tijd gehad, maar als ik het zakelijk bekijk, en denk aan mn paard, heb ik de beste beslissing genomen.

Voor het zelfde geld, zoveel meer mogelijkheden.
Ben je dan niet gek als je het niet doet?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:15

Angeliek schreef:
Kijk, ik heb er een HELE fijne tijd gehad, maar als ik het zakelijk bekijk, en denk aan mn paard, heb ik de beste beslissing genomen.

Voor het zelfde geld, zoveel meer mogelijkheden.
Ben je dan niet gek als je het niet doet?


voor hetzelfde geld had ik dat idd ook meteen gedaan,nee je hebt een goede beslissing genomen Lachen
veel plezier daar.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:26

Laat alles inderdaad maar ff bezinken, Angeliek! Iedereen op stal (vooral eigenaresse van Padij) is zich natuurlijk rot geschrokken van dit bericht...

Iedereen reageert anders... misschien wordt er morgen wel weer heel anders over gedacht en kun je een keertje op een rustige manier met haar praten...
Ik kom jullie nog wel tegen... als ik buiten ga rijden!!
Groetjes!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:14

Alles evne laten bezinken joh!
Hun eerste reactie was gewon verbazing en dat uiten ze dan zo!
Gewoon lekker naar je nieuwe stalletje gaan! Ik had het als ik in jou schoenen stond namelijk ook gedaan!

Dag lieve mama...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:58

Je hebt een goede keuze gemaakt door daar weg te gaan...
Snap alleen die reactie van dat ene meisje niet die boos op jou werd of ligt dat aan mij???

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 16:03

ik zou ook bij mijn stal weg gaan als een anderen stal een stuk beter is... en helemaal als er nog meer mensen mee gaan..
wel jammer dat iedereen zo boos doet... Scheve mond
hopelijk gaat het over.. maar dat zou vast wel Ach gut
en anders zijn ze gewoon stom Tong uitsteken
sterkte ermee!!!! Ach gut

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 16:07

Jamer dat je weg gaat bij je oude stal.
Maar ik denk dat iedereen die keuzezou maken.
Voor het zelfde geld krijgt je het zelf en je paardje trouwens ook veel makkelijker.
Jammer dat die eigenaresse van Padij, zo boos doet.
Je zou naar haar toe kunnen gaan , en uitleggen wqarom je weggaat, en het proberen uit te praten.
Want met ruzie weggaan is niet fijn..
Veel plezier op je nieuwe stal!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 22:08

Haffielover schreef:
Jamer dat je weg gaat bij je oude stal.
Maar ik denk dat iedereen die keuzezou maken.
Voor het zelfde geld krijgt je het zelf en je paardje trouwens ook veel makkelijker.
Jammer dat die eigenaresse van Padij, zo boos doet.
Je zou naar haar toe kunnen gaan , en uitleggen wqarom je weggaat, en het proberen uit te praten.
Want met ruzie weggaan is niet fijn..
Veel plezier op je nieuwe stal!!



als ik ook maar een meter in de buurt van haar kom begint ze al te schreeuwen dat ze niets met me te maken wil hebben.
Ze loopt met een grote boog om me heen, en vertoont heel kinderachtig ontwijkings gedrag.
Echt heel kinderachtig allemaal.

Gisteren had ik al mn spullen mee naar huis genomen die ik toch haast nooit gebruik, en alleen de noodzakelijke dingen op stal gelaten, (zoals peesbeschermers, staldeken, buitendeken, zweetdeken, 2 shabrakken, hoofdstel, poetsspullen, en zadel), Zodat als ik weg ga, niet de helft van mn spullen nog moet gaan zoeken.
En de eigenaresse van Padijtje had MIJN neusriem, aan HAAR hoofdstel zitten.
Dus heel logisch: Ik haal mijn neusriem eraf, en neem hem ook mee naar huis.
Kom ik vanavond vanuit een wedstrijd nog even op stal om mn laarzen uit te doen, en mn paard een wortel te geven, Stapt de eigenaresse van Padijtje naar mij toe, en kijkt me met grote boze ogen aan:"Jij blijft in het vervolg met je tengels van PADIJTJE'S neusriem af he?!!!!"
(en ik stotter, en wil zeggen dat het MIJN neusriem is) maar laat me die zin niet eens afmaken en schreeuwt weer, heb je me begrepen.
En ik werd zo boos, ik heb geroepen:"Ik heb met jou niets meer te maken, Dus wissel ook gen woorden met jou, Houdoe...!!!"
En ben ik weggegaan.

Als het zo door gaat op stal, ben ik eerder weg hoor.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:34

rot dat het zo moet.. maar jij rijdt haar paard? was het ook de bedoeling dat je dat bleef doen nadat je weg was? want ik begrijp wel iets van haar boosheid als je 3 dagen van te voren komt melden dat je haar paard niet meer doet, als is dit wel erg zielig gedrag...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 22:46

Yessy schreef:
rot dat het zo moet.. maar jij rijdt haar paard? was het ook de bedoeling dat je dat bleef doen nadat je weg was? want ik begrijp wel iets van haar boosheid als je 3 dagen van te voren komt melden dat je haar paard niet meer doet, als is dit wel erg zielig gedrag...


Ik ga pas over een maand weg, ik heb een dag daarna verteld aan haar dat ik over een maand wegging, maarja, zij dacht dat ik het al een paar weken eerder wist, en het voor haar verborgen hield.
En nee, het was niet de bedoeling om Padij na mijn vertrek nog te rijden.
Daarom heb ik het haar verteld zodra ik het wist, zodat ze nog een maand de tijd had om een andere bijrijder te zoeken.
maar die heeft ze geloof ik al, heb ik gehoord.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:54

dan vind ik het echt een bijzonder trieste reactie, doe jij je best voor haar, reageert ze zo...
nou ja probeer het te vergeten, laat haar maar lekker en veel plezier bij je nieuwe stal!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:02

wat raar dat ze zo reageert Scheve mond
doet ze ook zo raar tegen de anderen mensen die weg gaan?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 09:55

Wat vervelend zeg dat de eigenaresse van Padij zo vervelend doet! Scheve mond
En ook wel n beetje vervelend dat je dan nu nog een maand dat gezeik aan moet horen..
Naar welke stal ga je verhuizen?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:06

Ben ik ook erg benieuwd naar! Ook in Son?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:15

Sja, vita nova biedt voor hetzelfde geld zoveel meer service en iedereen let op de eurootjes momenteel. Als je meer voor hetzelfde geld kunt krijgen (zoiets essentieels als weidegang elke dag) dan ga je natuurlijk. Hier in deze regio is de concurrentie van stalhouders echt moordend. 2 jaar geleden stonden alle pensionstallen hier vol, maar dat is nu niet meer zo. Als stalhouder moet je zorgen dat je iets extra's kunt bieden t.o.v. andere stallen, of tenminste goedkoper bent. Als dat niet zo is, dan vertrekken de mensen. In januari zijn er al 7 paarden en een pony vertrokken, en 2 maanden of zo terug zijn er ook al 2 paarden en zeker 3 ponies vertrokken, en nu weer 7. Er zullen maatregelen getroffen moeten worden daar.

het is erg jammer dat de S zo twijfelt aan jouw woorden, dat is onterecht. Ze reageert erg emotioneel maar ze zou moeten luisteren naar jou. als je het echt zo vervelend vindt, zou je het misschien kunnen uitleggen via een brief. Die leg je voor haar klaar en dan ga je. Het is aan haar of ze die brief leest of niet, maar ze zal in ieder geval niet tegen je kunnen schreeuwen. Je legt rustig uit in die brief hoe je tot dat inititiatief gekomen bent, en wanneer, je vertelt met wie je bent wezen kijken bij Vitanova en wanneer en dat het niet je bedoeling was om Padij in de steek te laten. Maar dat je het erg belangrijk vindt dat je paard elke dag buiten komt en goede verzorging krijgt en dat ze dat daar bieden voor hetzelfde geld. Daarnaast vertrekt ook je instructrice die kant op, nog een reden temeer. Ik kan me niet voorstellen dat S zoiets niet zou kunnen begrijpen.

De hond is de betere mens

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:23

Angeliek schreef:
Kijk, ik heb er een HELE fijne tijd gehad, maar als ik het zakelijk bekijk, en denk aan mn paard, heb ik de beste beslissing genomen.

Voor het zelfde geld, zoveel meer mogelijkheden.
Ben je dan niet gek als je het niet doet?


Ik weet presies wat je bedoeld en helaas krijg je idd op je "oude stal" niet veel begrip voor zo'n beslissing. Jammer dat de eigenaar van je bijrijdpaard zo reageert, maarja daar doe je niks aan....
Maar geloof me je paard zal je er dankbaar om zijn.....

Veel plezier op je nieuwe stekkie!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:33

Wij zijn zo ook eens met 4 paarden vertrokken van onze vorige stal.. Het was daar hartstikke gezellig en we deden veel dingen samen, ook buiten de paarden om. Maar de paardjes gaan voor en ze hadden het hier gewoon steeds slechter. Een makkelijke keuze dus om te vertrekken maar zeker geen leuke..
De gezelligheid mis ik nog steeds regelmatig want die is hier veel minder Scheve mond
Ook was het erg sneu voor die mensen, het was eigenlijk zo goed als zeker dat de stal moest opdoeken als wij vertrokken, maar waren we niet gegaan zou het alleen uitstel van excecutie geweest zijn Verdrietig

Ze reageerden wel vriendelijk toen we het vertelden, maar zeker ook geschokt en teleurgesteld.

Succes en je hebt de juiste keuze gemaakt hoor!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bloemetje75, ComscoreBot, FCSA, Paardennamen, SemrushBot, tienus63 en 72 bezoekers