Wat ik leuk zou vinden om te weten..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 10:50

is hoe jullie aan jullie paardjes zijn gekomen en wat er zo leuk is aan hem/haar dat je dacht: dat wordt mijn paardje!!! Pling Ik heb mijn paardje (arabiermerrie van 11, Escala) echt in een opwelling gekocht nadat ik 3 lesjes op haar had gehad ofzo. De jongen van wie ze toen was (hij heeft haar trouwen maar 2 maandjes gehad want hij is geen arabierenliefhebber... Verward snap ik echt niet hoor.. *LOL* )zei na mijn 3e les (ofzo) dat de volgende les mijn laatste les zou worden omdat ie haar naar een handelaar ging brengen Boos! ..Hoor ik mezelf toch opeens zeggen "jij bent gek, had je niet ff aan mij kunnen denken, ik wil haar graag hebben!!"...stond ik ff te kijken van mezelf *LOL* *LOL* Maar ik kon haar dus echt niet naar de handelaar laten gaan, want het was dus Lovers op het eerste gezicht. Ik heb haar juni 1998 gekocht en ze is dus echt mijn meest impulsieve en tevens leukste aankoop ooit! Ik ben nog steeds net zo *LOL* Party!! Pling als toen ik haar net had gekocht. Daarom zou ik het leuk vinden hoe het bij jullie liep, het eerste contact tussen jezelf en je paardje, dat was vast ook Lovers Groetjes "Vikki"


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 11:02

Ik kwam alleen maar even een bakkie doen bij de Fjordenhandelaar, toen hij me even wat nieuwe aankopen ging laten zien.
Ik was net op zoek naar een paardje, en had nog helemaal niet voor mezelf vaststaan wat voor paard het zou worden.
Maar ja, wij liepen dus naar zijn weilanden, en toen zag ik daar de allerallerallermooiste Fjordenmerrie die ik ooit gezien had. En wat denk je: ze doet haar hoofd omhoog, laat haar veulentje gewoon in de steek, en komt naar me toe....... VERKOCHT! Drie dagen later was m'n meissie van MIJ ALLEEN!!!!! En ik ben nog steeds zoooooooooo blij met haar!!!! (in juli twee jaar!)

Sonja.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 11:08

Wij hadden al heel wat adressen afgebelt voor een lief fjordje voor mij......maar helaas de meeste waren al verkocht en toen kwamne we toch eindelijk aan een adresje van een man die heel veel fjorden had en die er een paar te koop had, dus wij erheen en het land in en daar stond Oliva tussen wel 20 andere fjorden......ze was meteen een schatje, maar we hadden nog een adres en daar zouden we ook nog gaan kijken maar onderweg naar die andere fjorden toe, toen wilde ik al helemaal niet meer kijken naar een andere fjord want ik kon dat koppie van Oliva niet vergeten en ik wist al dat ik haar wilde hebben.......dus heb heel ongeinterresseert rond gelopen bij die andere fjord hihihihi.
S, avonds meteen gebelt dat het Oliva moest zijn en de volgende dag werd ze al gebracht.......zou haar nooit meer kwijt willen Lovers

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 11:44

Ik kwam op de manege en zag daar de mooiste pony van de wereld. Dat was Julius. Ik reed nog niet zo lang en mocht nog niet op hem rijden. Het was een beetje een geval apart. Erg gevoelig enzo. Ik ben hem daarna gaan leasen en werd helemaal dolverlieft op hem. Ik vragen of ik hem mocht kopen. Na lang zeuren mocht ik hem kopen...Joeghee. Ik was superblij.(en iedere dag dat ik heb had..) Ben meteen naar buiten gegaan en ben toen ook landelijke wedstrijden gaan rijden. Jawel met een pony bij de paarden. julius was mijn maatje. Mijn grote vriend, mijn makker, mijn metgezel. Ik durfde alles met hem en van hem heb ik heel veel geleerd. helaas is ie op 4 december j.l gestorven.zomaar ineens. Binnen een week. Ik kan het nog steeds niet goed bevatten. Ineens was ie er niet meer. Ik mis hem nog iedere dag.

Maar mijn ouders en broer vonden dat ik weer verder moest en namen me mee op paardenjacht. De eerste vond ik niets en zo zijn we verder gaan kijken. Ik wilde wel gaan kijken maar niet kopen.Na een aantal weksh cobs gezien te hebben zag ik echter Barley. Ze kwam, zag en overwon. Ze was totaal niet wat ik in gedachten had. Ik wilde het liefst een zes/zeven jarige ruin heel donkerbruin/zwart. Maar kreeg een vosmerrie uit het wild van amper 2,5 jaar. Een heel verschil maar dat is maar goed ook. Julius blijft altijd heel speciaal voor me. Hij heeft een vaste plek in mijn hart en ik vergeet hem nooit. Maar Barley heeft ook al een speciaal plekje in mijn hart. Ze is zo bijzonder, eigenwijs en nieuwschierig...Ik weet zeker dat ik nog en boel met haar ga meemaken. Het verdriet om Julius zal nog lang blijven. Maar de vreugde van Barley sleept me er wel doorheen.

Moet mijn ouders en broer bedanken dat ze mee hebben geholpen om de stap te nemen om weer een nieuw paardje te kopen.Zonder hen had ik het nooit aangedurfd denk ik. Zij leerde me dat ik Julius niet kwets door over te stappen op een ander paard. Zij lieten me beseffen dat Barley geen vervanging is maar een toevoeging.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 11:52

Hey Vikki,
Misschien wat voor op de chat vanavond??? Ik ben nl. nu 'aan het werk' ahum dus kan geen ellenlange verhalen typen. Houd je tegoed van me op de chat, ok??

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 12:13

Nadat Wendy, ons paard voor Berber, verkocht werd, hebben mijn vader en zus Berber uitgezocht. Ze was in 1x verliefd op haar lange oren! Ik ben daar zelf niet bijgeweest, was eigelijk ook te klein voor z'on groot paard. Tsja en toen ze dan eindelijk kwam, was het z'on lieverd dat ik ook aan haar verknocht raakte! In tegenstelling tot Wendy, dat was een beetje een heethoofd, daar was ikzelf ook bang van.

En Isolda... Die heb ik niet uitgekozen, die werd gewoon bij ons geboren, Berbers eerste veulen. Het was z'on leuk veulen, dat Pa maar besloot haar te houden. Ook omdat ik daar natuurlijk veel om gezeurd heb!!
En nu is ze al 11 jaar bij me, kan lezen en schrijven met haar. (nouja, bijna dan! Knipoog )
En over een maandje of twee hebben we drie generaties op stal!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 14:58

de nacht dat quinto geboren werd sliep ik bij die eigenaars. dus de volgende morgen lag er zo'n hummeltje in de wei. heb van het begin af aan heel veel met hem gedaan en een beetje gezeurd of ze hem wouden verkopen. uiteindelijk hebben ze hem toch aan me verkocht.
wil hem nu ook niet meer missen, ondanks dat het een zorgenpaardje blijft (ivm dat ie heel erg ziek is geweest)

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 15:10

Ik reed twee keer per week op deze stal en op een bepaald moment ging een verzorgster weg omdat ze niet genoeg tijd meer had en dat paard heel gek deed.. voortdurend steigeren enzo. Of ik er eens op wilde lessen. Nou vond ik prima, 45 min ging het goed en toen ging ie bij mij ook kunsten vertonen.. Extreme duivel Ik mocht er niet meer op (beter iemand met meer lef en ervaring hihi) dus ging er een jongen op rijden. Toen hij echter geen tijd meer had, wilde niemand anders het paard meer rijden en ben ik er weer opgegaan. Eerst twee x pw, maar omdat echt niemand anders wilde, begon ik steeds vaker te rijden. Nu rijd ik hem 6/7 dagen per week en het is echt het grootste doetje bij ons op stal Lachen Hij doet echt niks meer verkeerd bij mij en ik houd heeeel veel van mn snoepie Iwaldo Lachen Lovers

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 15:22

Lovers op het eerste gezicht met Joop. Dat verhaal staat al heel vaak op bokt (3x ofzo).
Vol hebben we van de fokker, we zochten een groot endurance paard, maar GEEN arabier, ben nog steeds geen liefhebber, maar het zijn wel gouden beestjes. Vind ze af en toe zo lelijk (deukneuzen en van die porseleine poppebeestjes, bah, die van mij is lekker stevig). Hij was dus toen 1.60 en nu issie al 1.64 denk ik... hij is nu 5 en hij is best geweldig, maar Joop gaat boven alles... HErc hebben we via een handelaar, heel zielig verhaal, en daarvoor hadden we een merrie die we tegelijk met Joop gekocht hebben, van dezelfde mensen, die hoorden bij elkaar, was echt een mamma (niet biologishc, maar sociaal) voor Jopie (toen 3).. heel gaaf, amar ja, die is dus waarschijnlijk niet meer...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:06

ik had op mijn tiende toen ik begon met paarden ook een groot bedrag op een spaarrekening dat vrij zou komen als ik 21 werd.en ik heb al die jaren geroepen dat ik van dat geld ene pony zou kopen.dus ik werd 21,en na een paar maanden toen ik werk had en het onderhoudt voor een pony zou kunnen betalen zei ik op een zaterdag(13 maart 1999)dat ik op zoek ging naar een pony,ik wist al dat ik een welsh A wilde,een jaarling en een voskleur en een merrie.ik fietste naar de dichtstbijzijnde welsh fokker en vroeg of ie nog jaarlingen had,nou hij had net zijn laatste verkocht,maar wist nog wel een adres,alleen was die pony 'onhandelbaar'.maar goed kijken kan nooit kwaad dus ik gebeld en diezelfde middag met teun ernaartoe(winterswijk)we kwamen daar aan,moesten door een donkere stal zonder ramen en aan het einde in de laatste stal stond daar zo'n lief veulen,zo'n schattig koppie Lovers
ze was een merrie,jaarling en een vos.alles wat ik zocht.maar ze was meer.schuw en doodsbang,ik kon haar niet aaien,de stal niet in of haar goed bekijken.maar diezelfde middag heb ik die meneer opgebeld en verteld dat ik haar wilde kopen.en de zaterdag daarop kwam ze al(20maart)ik had die week gauw een stal gezocht(bij alle boeren gewoon aanbellen en vragen)en ik heb sindsdien zo'n verrijkt leven!ik ben zo dolgelukkig met haar en ze is mijn meis.zou niet meer zonder haar kunnen,mijn vrouwtje Lovers
en ik kan echt alles met haar,door veel geduld en liefde kreeg ik alles voor elkaar,en bang voor mij is ze niet,maar nog steeds voor andere mensen

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 17:13

Zaabina [mijn eerst paard] zag ik voor het eerst onder het zadel. Ik gaf de amazone die haar reed een compliment omdat ik haar paard zo mooi vond maar het was haar eigen paard niet. Het was het paard van de vaste instructrice van stal maar ze kon niet rijden ivm een blessure.
Inmiddels reed ik daar niet meer en was ik op zoek naar een eigen paard. Op een dag hing daar de eigenaresse van Zaabien aan de lijn met de vraag of ik interesse had in Zaabina [ze wist nl. dat ik een paard zocht]. Ik was meteen helemaal Lovers want ik had nooit gedacht dat ik ooit de kans zou krijgen dat mooie paard te kunnen kopen. Ze is 4 jaar bij me geweest en ik heb fatastisch veel plezier met haar gehad en heel veel van haar geleerd!!
Lois zag ik bij zijn fokker. Nadat ik het verlies van Zaabina had verwerkt wilde ik toch wel weer een paard. Nooit meer een oudere, dit zou een jonkie worden! De fokker had verschillende paarden. Lois wilde ik eigenlijk niet zien want die was te klein vond ik [ongeveer 1.60]. Hij moet minstens 1.65 meten als 3 jarige had ik in mijn hoofd. Maar goed toen ik Lois eenmaal zag bewegen stond ik Kwijl Lips are sealed Lovers Kwijl . Ik kon er een week niet van slapen! Maar ik heb het toch gedaan en gelukkig nooit spijt gehad.

Party!! Party!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 17:38

Ik reed een merrie voor de fokker waar ik nu nog steeds sta.
Ze kreeg elk jaar een veulen. en die reed ik met 3 jaar in.
Er was 1 veulen waar ik vanaf het begin aardig weg van was en dus veel foto's van heb gemaakt.
Later werd ie erg ziek en heb ik me er niet meer mee bemoeid wonder boven wonder overleefde hij deze ziekte en werd 2.5 jaar. Ik begon met longeren etc.
Het was zo'n speciaal paard hij deed echt alles voor je.
Tja de merrie die ik reed had een blessure die niet meer over zou gaan maar licht werk kon ze nog wel. Ik baalde daar behoorlijk van en helaas kreeg ik te horen dat die 2.5 jarige verkocht zou worden na de kerst kwamen er mensen kijken. Dat vertelde ik tegen m'n zusje die briefde het door aan m'n pappie en terwijl ik aan het kerstdiner zat bij Mike zijn ouders belde mijn vader om te zeggen dat hij een2 .5 jarige ruin had gekocht van Frans...
Hij ging zo naar stal om te kijken hoe hij eruit zag.
En zo werd Lottie mijn kerstkadootje op 26 december 1998

Moonlight stond op een stal waar ik tijdelijk stond vanwege mijn werk in een andere plaats en wij hadden nog geen bakverlichting dus kon ik niet rijden na m'n werk.Ze hadden geprobeerd haar in te rijden en dat was door fouten van diegene die dat wou proberen behoorlijk mislukt en diegene heeft haar achterover door de bakrand getrokken. Toen is ze naar een trainingstal gebracht om ingereden te worden maar ook daar kwam ze van terug met het advies laat maar afmaken dat beest is gek.
Die eigenaar zat dus te vertellen dat hij d'r wou laten afmaken etc.
Mijn vader stond daarbij is naar huis gegaan heeft gevraagd of ik dacht dat beest te kunnen inrijden Ik heb gezegd dat ik het wou proberen maar niets kon beloven.
Waarop mijn vader zei ik koop 'm voor de slachtprijs wordt het niets en hij moet toch weg dan krijg ik die slachtprijs toch weer terug.
en zo werd Moonlight door de telefoon aan ons verkocht nog voor mijn vader haar ooit had gezien.
Bijna een jaar heeft het geduurd voor ik er eindelijk op kon sinds 10 februari is ze niet meer van mij maar van iemand die endurance met haar gaat rijden.
Ik heb veel van haar geleerd en was daar best trots op.
Haar pony halster had ik aan frans gegeven want Lot poaste 'm niet. Vanmiddag braken de pony's los dus ik griste een halster van de haak om ze te vangen had ik haar halster vast .. toen moest ik wel even slikken maar ze heeft het nu goed anders was ze allang frikandel geweest dus ben super trots op d'r hier 2 foto'svan m'n kanjers
[img]../upload/20/moonlight_3.jpg[/img]
Moonlight

[img]../upload/20/2uur.jpg[/img]
lodewijkje 2 uur oud...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 17:43

jullie kennen mij vast niet ik ben jolien en ik heb 2 pony's en smooky is mijn eerste pony en ik ben haar tegen gekomen toen mijn zus een paard wou kopen en toen zag ik een heel lief klein veulentje staan en ik was helemaal verliefd Lovers maar mijn zus mocht 2 weken proefrijden op z'n paard en ik ging alleen mee om smooky en ik had gevraagt of ik haar mocht verzorgen en dat mocht en ik had al de hele tijd gezeurt om haar maar ik mocht haar eerst niet maar later mocht het wel van mijn papaie en mamie en ik ben heeeeeeeeeel blij Pling dak r heb wandt het is zo'n lieferd he en ik rij al bijna M Kwijl met r en ik heb nog een pony maar daar vertel ik zo wel over en ik heb ook nog een heel zielig verhaal!
=xxxxxx=jes jolien! Party!! Party!! Party!!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 17:53

nou ga ik vertellen over valens mijn vriendin verzorgte ergens in erica pony's en daar was een veulen geboren al een poosje geleden maar ze werd heeel erg verwaarloosd door zo'n stom wijf en dat zei ze tegen mij en ik zag haar in het hoekje van haar stalletje staan en ik moest bijna huilen zo zielig Huilen en toen heb ik dat meisje opgezocht en toen zei ze van dan moet ie maar nie zo bijterig zijn nou en toen was ik echt boos! Extreme duivel Boos! maar ze sloeg hem enz maar toen heb ik mijn mamie meegenomen en zij vond het ook zielig en ze zei we moeten haar maar kopen he en toen zei ik ja! *LOL* (natuurlijk!) wandt mijn andere pony was pas dood gegaan! Huilen en toen hadden we haar gekocht en had haar gewassen en ze is nu drie en toen was ze 1/2 zo zielig en ze is heel goed in springen! en ik ga zo vertellen over saffie! oh en smooky was 2 toen ik haar kreeg en ze word in junie 6! Kwijl *LOL* Kwijl Party!! Haha! =x=je van jolien!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 18:00

nou ga ik het over saffie vertellen ze was 3 toen ik r kreeg en ik wist niet dat ze ziek was ze maakte geen genoeg rooiebloed vaatjes en ze had een week 40/41 soms wel 42 graden koorts Verward zielig hé? en toen was ze weer een poosje beter en toen zei iemand van:ze haalt de winter niet meer! ik had de hele nacht bijna gehuild en toen moest ze worden af gemaakt!!!!! Huilen en ik had r nog maar net ingereden! Verdrietig maar ze was heeeeeeeeeeel mooi en lijkt heel veel op valens!dus dat schild! Pling maar dat was het ze is maar 4,5 geworden! jong hé???
=xxxxxxxxx=jes jolien *LOL* Party!! Kwijl *LOL* Party!! Kwijl *LOL* Party!! Kwijl *LOL* Party!! Kwijl *LOL* Party!! Kwijl

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 18:19

hoe ik aan Sya ben gekomen

Bam Bam was net een week dood en we gingen al kijken naar een ander paard (dat zou de pijn verzachten)
ik wou eigenlijk altijd al een tinker maar mijn ouders wouden dat niet omdat ze het ras niet kende
ik ben eerst bij de koning geweest maar dat vond ik niks. toen waren we naar Mollema gegaan we werden daar heel leuk ontvangen en na eerst de hengst (mc cloud) van top tot teen bewonderd te hebben gingen we naar het weiland ik zag lynn en ik was gelijk verliefd maar helaas ze was al verkocht (ik heb er wel ff opgezeten voor de maat) mij zus zei al gelijk van begin af aan die moet je nemen (sya) dus nam ik haar maar (kweet het klingt stom) na een kwartier moelijk doen heb ik haar eindelijk te pakken gekregen en Mollema ging ff de trailer halen zodat ik ondertussen haar helemaal kon bekijken (of haar benen wel goed waren enz.) toen waren we terug met Sya en ging ik haar poetsen en daarna mocht ik er op (voor Sya was het de 2e keer dat er iemand op haar zat) toen ik er nog maar net op zat was ik verliefd helemaal hopeloos.

na een week was ze van mij en bij me thuis

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 18:47

Mijn zusje, ik en nog wat lui verzorgen een stel Shetlanders. Die krijgen elk jaar een veulen, dus ook dat jaar. Daar zat een vos hengstje bij. Maar de hengsten gaan naar de markt, en als ze niet verkocht worden, tja watdan? Dus m'n zusje zeuren, zeuren en zeuren, en toen kreeg ze dus dat veulentje!
M'n zusje had dus een pony: Foxy. Maar die kwijnde echt helemaal weg in z'n uppie. Dus wij op zoek naar een shet erbij. Ik struinde zo eens over internet en kwam zo een Shetje tegen. na wat ge-mailt en gebelt gingen we daar naar toe. En daar stond Oscar!! Zooooo'n droppie. Naja, gekeken of ie niet kreupel was enzo, en toen hebben we hem gekocht. We hebben hem ook meteen meegenomen aangezien we eerst heel lang moesten rijden.
Toen we Oscar en Foxy met elkaar lieten kennismaken gingen ze meteen spelen! Zooo lief joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 19:21

Mijn verhaal is nogal lang, maar ik zal het kort houden.
De moeder van Lab was vroeger mijn verzorgpaard, ik was helemaal maf van haar.
Toen Lab geboren was ben ik meteen gaan kijken en was weg van hem, dat kun je je vast wel voorstellen.
3 jaar later zag ik hem weer en dat was een soort bliksem die insloeg. Na 6 weken wikken en wegen, huilen, niet eten en niet slapen heb ik hem toch gekocht. dat is inmiddels bijna 5 jaar geleden.
Lab is voor mij Alles, er gaat echt niets boven mijn paard. Dolgelukkig ben ik met hem.
Nah, dat was kort he??
Bijkomend voordeel is dat hij erg op zijn moeder lijkt, maar ik zie hem gewoon als hemzelf hoor. Het valt me gewoon op dat ik zoveel van haar in hem herken, dat had ik vanaf het begin af aan. Dat maakt het wel allemaal makkelijker want het is wel een paard wat je moet begrijpen, het is niet de makkelijkste.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 20:50

Ik zag Suma voor het eerst toen ze drie dagen oud was. Prachtig gedeukt koppie (sorrie, smaken verschillen, ik vind dat prachtig!!)
schitterende grote ogen, rechte rug, hele schuine schouder, kortom de perfecte arabier!
Heb haar toen gelijk gekocht en toen ze 4 maanden was, is ze bij ons gekomen.
Petra

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:03

4 maanden? Is dat niet wat aan de vroege kant?

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:04

Ik heb Iowa via Internet gekocht. Nadat ik een E-pony merrie had gekocht die totaal niet bij me pastte qua karakter, besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe pony.
En via Internet heb ik haar gekocht dan.
Ik ben eerst met mijn ouders wezen kijken in Drente. Ik kwam daar op stal, was de eigen fokstal van hen, waar ze in de box stond naast haar halfzus en met haar kind.
Zag er heel mooi uit, alleen nog gevormd naar het dragen van het veulen en niet zo gespiert.Maar ik zag gelijk al dat ik haar wilde hebben! Ze was beeldschoon en heel lief! Dus toen ben ik in de binnenbak op de manege daar met haar gaan rijden. Zwas hele braaf ondanks dat ze weinig gereden werd, en ze reed heel erg lekker. Heel anders, omdat ze een beetje zweverig loopt en een paardengang heeft. Dus toen was ik verkocht.
En 2 weken later ben ik een weekend lag daar geweest, om te rijden en te kijken of het zou klikken en of ze echt iets voor me zou zijn. Dus toen besloten we haar te kopen en met kerst hebben we haar gehaald. kerstkadootje voor Linda! En dat was Iowa echt.
Xantippe hebben we ook via INternet gekocht. Ben ik wezen kijken en eigenlijk ook liefde op het eerste gezicht! Ik ben snel verknocht aan paarden. Maar Xantippe was ook beeldschoon, alleen er zit wel een kop op en dat zag je gelijk. Maar dat was een mooie uitdaging.
En die 2 dames hebben het hartstikke fijn samen en ik zou ze allebei voor gene goud meer willen missen. Iowa heb ik nu 3 jaar en Xantippe heb ik nu bijna 5 maanden.
groetjes Linda

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 21:52

Ik ben net thuis van mijn werk en ik vind het erg leuk Party!! om jullie verhalen te lezen. Er zitten natuurlijk ook wel wat droevige Huilen verhalen tussen maar dat houd je helaas altijd met levende wezens he...ik hoop dat dat moment echter nog heel lang duurt voor mij want ik houd net zo veel van mijn Escalaatje als jullie van jullie "pukkies" Lovers Ik hoop stiekem dat er nog veel meer reacties volgen, hartstikke leuk! Lachen *LOL* Party!! Pling Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 23:51

thuis ook nog een pukkie, een kat en die heet Puck.
Niet te verwarren met de puck van hier en plaza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 07:57

Ik ben aan mijn Pablo gekomen door: mijn moedre had een pony waar ik ook een paar keer per week op reed. Ze wilde heel graag 1 keer een veulentje bij die pony fokken en het dan verkopen. Wij tegen betaling van een kratje bier de engelse volbloed hengst van kennissen geleend en het was meteen raak. En ik vond de kleine Pablo geweldig. Na 6 maanden kon ik er eigenlijk geen afstand van doen. Na heel wat overleg hebben we besloten dat we hem hielden maar dan moest ik wel mee betalen (toen was ik 16), moest ik vanaf mijn 18e zelf mijn opleiding gaan betalen, kreeg ik geen autorijlessen e.d. En zodra ik het huis uitging moest ik alles zelf gaan betalen en zou Pablo echt helemaal van mij zijn. Vorig jaar zomer ben ik het huis uit gegaan. Nu ben ik bijna klaar met mijn heao, ben nog bezig met mijn rijbewijs maar heb wel mijn droompaard. En die wil ik nooit meer kwijt! Soms denken mensen dat ik alles kado heb gehad, dat ik zo'n fijn paard gratis heb gehad. gaan er van uit dat alles door mijn moeder wordt/is betaald maar dat is dus niet zo maar het is wel waar dat als mijn mams geen paardengek was geweest, Pablo niet had bestaan. Dan had ik denk ik een shetlander gekocht.

[img]../upload/34/op_de_berg.jpg[/img]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarmanyL, inge_romeo, JornaR, nick_en_ik, Nienkje_H en 9 bezoekers