wie kent er een kruising haflinger - quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

wie kent er een kruising haflinger - quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 14:40

ik denk er over mijn haflingermerrie te laten dekken door een mooie quarterhengst. Hij moet niet te klein zijn, niet de zwaarste en een cool karakter hebben.

Ik ben op dit moment gewoon zat van het haflingerstamboek!
ze weten niet wat ze willen, keuringen verlopen zeer lucratief en zijn persoonsgebonden, wat bij de een een kampioen is is bij de ander een tweede premie ( per keurmeester grote verschillen!) en er bestaat sterk de indruk dat de toppers vaak eigendom zijn van bestuursleden of mensen die naamsbekendheid hebben! en dat is niet alleen mijn mening!!

Ik rij met mijn haflingers western, en vind quarters ook zeer fijne paarden!
vandaar mijn idee onze merrie eens door een mooie quarter te laten dekken.

Ik ben zeer benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit al eens hebben gedaan en welk resultaat er van kwam.

ook zou ik willen weten wat mogelijk geschikte hengsten zouden kunnen zijn.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:49

Een van mijn verzorgpony's is een kruising Paint Horse x Haflinger. Hij heeft in het oktobernummer van de Bit gestaan. Ik weet niet of je het interessant vindt om te weten, maar zijn vader is Exotic Calico (dat is dus een Paint). Ik kan strak even kijken of ik foto's van hem op mijn site kan zetten, dan plaats ik ze eind van de middag wel even.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 20:10

dat zou super zijn, ik nl zo beneiuwd naar de resultaten van verschillende combinaties

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:36

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar om je keuzes wat uitgebreider te maken Haha! : Ik ken een hele leuke Tennessee Walker die mijns inziens ook best mooi bij een haflinger zou passen.
Bovendien Palomino (en Sabino) dus krijg je misschien toch weer een mooi kleurtje....
Zeer geschikt voor westernrijden (Walkers worden meestal western gereden), absoluut cool karakter, een plaatje om te zien en bovendien ook nog een kans op gangvererving (of je het eruit wilt rijden is dan een eigen keus natuurlijk)
Ik heb zelf een dochter van hem ....ontzettend lief en mensgericht (waar walkers ook bekend om staan).

Afbeelding

Afbeelding
Zijn naam is Buster's Fair Leroy en hij heeft een natuurlijke Rack (tölt) en is 1.58m hoog en goegekeurd bij het Duitse Stamboek en Racking Horse Registry. Dekgeld is niet erg hoog voor andere rassen.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:57

http://www.home.zonnet.nl/laurawillemse/pepfam.jpg
Links Peppy met zijn moeder, rechts Peppy toen hij zo'n drie jaar was.
Deze foto wordt iets te groot als ik hem gewoon plaats



Afbeelding
Peppy en ik in Zeeland, hij was hier bijna vijf.



Afbeelding

Als je meer foto's wilt zien, laat je het maar weten.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:18

dat is een hele gave combi ik ken iemand die dat ook heeft gedaan een haf merrie en een quarter hengst. Ze staan in Zoetemeer, heb helaas geen foto's van het stel.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:27

Vriendin van mij heeft ook zo'n ongelukje op stal, was ooit 'n foeilelijke jaarling en nu schijnt ie voor de western behoorlijk talentvol te zijn.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:18

Ik zou het alleen doen als je voor jezelf fokt, het kan een heel leuk dier zijn, maar ook een kruising die je aan de straatstenen niet kwijt kan.
Verder vind ik het gedoe bij het Haflingerstamboek wel meevallen, maar dit soort klachten komen alleen van mensen wiens paard laag geplaatst is.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 00:02

Miran ik ben het totaal oneens met wat je zegt!
Ikzelf heb 3 haflingers die alledrie het heel goed doen op keuringen!! allemaal 1e premies!
maar het is toch typisch dat een kampioen van afgelopen zomer 2 weken later bij een andere keurmeester laagste van de 2e premies wordt. en het lijkt me ook vreemd als een keurmeester op bezoek komt bij een onbekende fokker, zegt dat ie een gewldige merrie heeft, die hij 3 weken eerder een 3e premie gaf ( wist ie ff niet meer) het jaar erop gaf die zelfde keurmeester ( die de eigenaar inmiddels dus kende) de merrie een 1b predikaat... zo kan iknog wel ff doorgaan...
enne als ik fok doe ik dat idd voor mezelf, maar dat is ook al zo als je volbloed haflingers fokt, ze brengen heel vaak nog niet eens het dekgeld op! en fokken voor de slager wil ik niet!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:12

Ik ben als grote onbekende (voor het eerst op de keuring) met een eerste plaats en een eerste premie, en een tweede plaats op het dagkampioenschap naar huis gegaan. Jouw theorie klopt dus niet.
Bovendien zal een kruising Haf-Quarter ook zeker het dekgeld niet opleveren, volgens mij zijn Quarterhengsten behoorlijk duur. Maar als je het zelf wil, moet je het lekker doen. Verwacht alleen niet dat je daar geld mee kan verdienen, hem goed zal kunnen verkopen.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 23:10

wie had het over geld? ik ben zeker geen broodfokker!!

maar mocht je er meer over willen zeggen laten we dan verder pb-en want ik ben meer nieuwschierig naar kruisingen op dit moment.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 01:01

Bij mijn veulen staat zo'n kruising in de opfok. 't Is moeilijk te zeggen wat het wordt. Ik vind hem er Haflinger-ig, een Quarter is natuurlijk ook een beetje "pony gebouwd". Het is een erg bijdehand ding iig! Haha!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 18:35

heb je er misschien foto's van?
weet je ook wie de vader en moeder zijn? ( of kun je me in contact brengen met de eigenaar?

ik krijg best veel reacties en foto's, ze vallen allemaal erg versschillend uit, als ik het zo op een rijtje zet heeft dat vak te maken met de haflinger, is ie luxe of ouderwets enzo
maar vaak zijn het hele leuke westernpaardjes krijg ik de indruk!
bedankt voor je reactie in ieder geval!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 18:35

heb je er misschien foto's van?
weet je ook wie de vader en moeder zijn? ( of kun je me in contact brengen met de eigenaar?

ik krijg best veel reacties en foto's, ze vallen allemaal erg versschillend uit, als ik het zo op een rijtje zet heeft dat vak te maken met de haflinger, is ie luxe of ouderwets enzo
maar vaak zijn het hele leuke westernpaardjes krijg ik de indruk!
bedankt voor je reactie in ieder geval!