Te voorzichtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Te voorzichtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 21:34

Mijn haflinger is drie en een half jaar geleden hoefbevangen geweest.In het begin kreeg ze geen biks en bijna geen hooi meer maar dat krijgt ze nu wel.In de zomer gaat ze maar een halve dag op het land met meer gras en in de nacht op een stukje land met weinig gras.

Maar Met springen ben ik ook altijd heel voorzichtig.Ik heb vaak gehoord dat je met een pony die hoefbevangen is geweest niet te hoog of vaak moet gaan springen.Nu zei ik laatst tegen iemand waarom ik niet te hoog kon springen met Tessa en hij dacht dat het niet zoveel uitmaakte.
Ik neem liever geen risico's maar ben ik nu TE voorzichtig?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:48

Vind t juist goed dat je voorzichtig bent met eten enzo. Over dat springen heb ik nog nooit gehoord dus dat weet ik niet.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:07

nee, je bent juist goed bezig

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:46

Ik neem aan dat je voorzichtig bent met springen omdat je weet dat "overbelasting" ook hoefbevangenheid kan geven. Dit is echter meestal het geval na bv. een hoefzweer (waarbij een paard over langere tijd zijn benen onevenredig belast) of bijvoorbeeld bij een vriending van mij, haar paard was geopereerd aan haar been en stond in het gips, door het niet kunnen lopen (6wkn) is ze ook nog eens hoefbevangen geworden.
maar volgens mij is het nooit erg om TE voorzichtig te zijn met paarden (ben ik zelf ook)

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 16:13

Zo dacht ik er ook over Lachen
Ja ik ben zo voorzichtig om de reden die Mist gaf.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:41

Ik heb zojuist mijn hoefsmid gesproken (die van www.hoofcare.nl) en jouw vraag voorgelegd. Hij zij dat mits zijn hoeven nu goed bekapt zijn (dus niet te lange tenen-zoals je vaak ziet bij ex-hoefbevangen paarden) je nergens bang voor hoeft te zijn. Blijf wel zorgen dat hij/zij niet te dik wordt.