Ze plast tegen haar benen..!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Ze plast tegen haar benen..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:35

Ja hoor, het is weer zover. Mevrouw mankeert weer wat. Jessica heeft nooit tegen haar benen geplast of andere problemen gehad met plassen enzo, maar nu zijn elke dag haar benen zeiknat en vies enzo. We dachten dat het kwam doordat ze hengstig was, maar het is nu al ruim 2 weken zo. Dus dat lijkt me niet het probleem. Verder is er niks geks te zien onder haar staart en ze heeft ook geen last van haar buik ofzo. Maar wie kan me zeggen wat het wel is??? Op zich denk ik niet dat ze er heel veel last van heeft, maar het is voor haar natuurlijk niet lekker (en voor mij ook niet) en het hoort natuurlijk niet...

Heeft iemand hier ervaring mee of zou iemand kunnen weten wat dit is?

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:40

Misschien zit er wel vuiligheid in de "schede", dan krijg je ook een andere straal Knipoog Vraag me niet hoe je dat bij een merrie in godsnaam moet schoonmaken Verward Ik maak Miro's koker 1x in de 3maander schoon door er gewoon mijn hand in te stoppen met een washandje en soppen maar Bloos! maar bij een merrie weet ik niet hoe je da zou moeten doen Scheve mond

**Look where all this talking got us baby!!**

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:40

Strange ! gaat ze wel "goed" staan ? en is ze ook niet kreupel achter of zo ? want ik kan me indenken dat als het achterbeen pijn doet dat ze dan niet goed kunenn gaan staan. Die van mij staan altijd namelijk helemaal op de punt van hun tenen als balletdanseressen ( ahum ..)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:58

Hmz, aantal dingen waaraan ik denk;
Netals wat AnjaKos zegt; vieze schede?
Kreupel lijkt me niet, maar misschien last van haar rug, dat ze niet meer haar rug wil spannen om haar benen goed neer te zetten.

Net nieuw zadel? Vervelend onder rijden? Hmz met het weer kan het wel een vieze schede zijn...

Veel suc6 en als het nog een week aanhoud zonder iets te vinden zou ik de DA bellen. Misschien als je paar dagen longeerd (zonder zadel) of rust geeft kan je kijken of (als het rugpijn is) verminderd.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 19:42

Okeey, in elk geval bedankt allemaal. Het probleem is een beetje dat ik haar nooit zie plassen omdat ze nogal schuw en terughoudend is en dat alleen doet als er niemand in de buurt is. Het is een manege-paardje en ik heb het al met mijn instructrice besproken, maar die ziet haar tijdens de lessen ook nooit plassen en had ook geen idee wat het kon zijn...

Ze heeft toevallig inderdaad een nieuw zadel, ja. Zou het daaraan kunnen liggen dan?
En ze loopt al een tijdje niet zuiver achter vanwege een blijvende beenblessure, maar volgens mij kan dat het niet zijn, want dan had ze al veel langer problemen met plassen moeten hebben.

In elk geval bedankt allemaal! En mochten er nog mensen met ideeën of tips zijn, graag!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:06

Ik zou de schede niet gaan wassen... Dat is net als met mensen niet verstandig om te doen (iig niet met zeep) Ik zou wel even een DA bellen. Het kan zijn dat ze niet plast, maar dat ze een overloop blaas heeft. Geen idee hoe ze hier zo plots aan kan komen, maar dan hebben ze de benen ook altijd nat. Het is wel belangrijk dat je het wast, urine irriteert een beetje. Niet na 1 dagen, maar wel naar een aantal dagen of weken. Succes!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:08

Heeft ze geen blaasontsteking?Als ze zo weinig plast en het altijd ophoud zou dan misschien best kunnen. Als ze pijn heeft kan ze waarschijnlijk ook niet zo ver naar achteren plassen. Misschien moet je het toch eens proberen op te vangen Scheve mond en laten onderzoeken op bacterieen.

Succes Knipoog

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:39

zijn er geen problemen met de rug? als de rug vastzit kan ze moeilijker zichzelf uitstrekken met het plassen en klettert het tegen der benen aan...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:01

heeft ze een deken op met bilkoorden die gekruist lopen? dan piest ze er misschien overheen waardoor de straal alle kanten opgaat? gebeurt bij Latoy ook!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:22

Linda, probeer het eens te wassen met en straal water en een schone spons. Misschien helpt het.
Voor de rest zou ik het ook niet weten, echt last van der rug lijkt ze mij ook niet hebben aangezien ze het prima vindt met opzadelen, poesten en nu ook al een tijdje met hulpteugels gereden wordt, om het tegen te gaan.
Iig succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: inge_romeo en 80 bezoekers