Pessoateugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 21:30

Hoi allemaal, ik ben nu een paar dagen aan het longeren met de pessoateugel (sinds zondag) en dat gaat heel goed, ik heb hem op de laagste en de tweede stand gelongeerd, morgen longeer ik ook nog en dan ga ik donderdag weer rijden. Hebben jullie wat tips hoe ik dat kan opbouwen vanuit die pessoateugel, ik bedoel eerst voorwaarts neerwaarts of wat anders of zo? Ik wil namelijk een beetje "opnieuw" beginnen. Daarvoor ging het een tijdje niet zo lekker met rijden (ik was beetje bang, gespannen, Rood werd gespannen, heel veel spierpijn, werd gefrustreerd etc.) en nu had ik zo veel goede verhalen gehoord over die pessoateugel vandaar! Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, anders vragen jullie het maar! alvast bedankt! Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***



Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 10:48

Ik longeer Iwaldo altijd eerst twintig minuutjes op de laasgste stand (tussen benen door) en dan pas, als ie daar lekker los op gaat lopen, stel ik m hoger in (middelste stand) Bij Iwaldo kan ik direct zien of ik m goed losgewerkt heb, want als dat niet het geval is probeert hij direct op de middelste stand zich eruit te drukken zeg maar. Dan gaat ie dus weer terug op de laagste stand. Je kan zelf een beetje merken waarop je hem het best kan laten lopen. Ik heb nl ook een paard gelongeerd die te laag ging lopen op de laagste stand en die deed het dus weer prima op de middelste en was al toe aan de hoogste. Je moet wel oppassen dat je het longeren met pessoa langzaam opbouwt. Het is nl best inspannend voor de paarden en ze hebben dan vaak spierpijn. Dus niet te lang doen in het begin. Belangrijk is wel dat hij goed voorwaarts is, dan heeft de teugel het meeste nut! Succes ermee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 53 bezoekers