Welk hoofdstel voor Fedde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Welk hoofdstel voor Fedde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:03

Ik ben van plan eerdaags een nieuw hoofdstel te gaan kopen voor Fedde.
Eigenlijk weet ik nog niet echt wat ik wil.
Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

Meer foto's in mijn profiel!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:12

Ik zou een engelse neusriem nemen met een brede neusriem. Hij heeft een beetje lang hoofd wat ik nu zie (niet negatief bedoeld hoor) en een brede neusriem breekt een beetje.

Eventeel wit onderlegt, is wel mooi bij een donker paard.

Zelf heb ik een paars endurance halster hoofdstel (ook nog gewoon een leren hoor voor het dressuren) en bij dit paard zie ik wel een mooie gele of blauwe!!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 16:05

Een baby blauw onderdlegt hoofdstel. Met een bonfire(dikke) neusriem. Haha! foto's zijn al sje iets gekocht hebt he;)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 16:12

roosje84 schreef:
Een baby blauw onderdlegt hoofdstel. Met een bonfire(dikke) neusriem. Haha! foto's zijn al sje iets gekocht hebt he;)


Babyblauw....
Ik weet niet of ze dat op de wedstrijden leuk zullen vinden!
(ik houd het liever bij de normalere kleuren!)

In ieder geval bedankt voor de reactie!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:15

Hey Gaby, deel de mening van jorie, brede neusriem en wit onderlegd (maar ben misschien n beetje bevooroordeeld omdat ik zelf zo'n hoofdstel heb Haha!) Mij lijkt dat wit mooi staan, dan ziet t hoofdje er nog sprekender uit.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:16

En ben ook wel benieuwd hoe jury reageert op een babyblauw onderlegd hoofdstel...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:16

Eentje van zwart leer, en dan met wit onderlegt ( dan valt dat donkere beter op ) ik zou dan wel een dunne frontriem enzo nemen, anders word het weer te grof. Vooral omdat hij een mooi slank gebouwd hoof heeft..

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:18

roosje84 schreef:
Een baby blauw onderdlegt hoofdstel. Met een bonfire(dikke) neusriem. Haha! foto's zijn al sje iets gekocht hebt he;)


Volgens mij zijn de enige hoofdstellen die ik ken met blauw onderlegd meer als 200,- euro,
leuke uitgave word dat Knipoog Haha!

Maar mijn lijkt een wit onderlegde neusriem ook wel mooi maar net wat Flutterby zegt zou ik de frontriem niet dik gaan doen dan.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:22

Een zwart hoofdstel met wit onderlegde neus en frontriem.
Niet al te dikke neusriem (vind ik zoooo onwijs lelijk, krijgen ze zo'n lompe kop van).

Döbert heeft hele fijne hoofdstellen, oersterk, gaan superlang mee en blijven heel lang mooi

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:23

idd de babyblauw onderlegd kost geloof ik meer dan 200 euro en is dan ook nog stang en trens hoofdstel en heeft veel glittersd

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:24

Je hebt ze ook in gewone uitvoering.
Maar ze kosten 239,95 euro Knipoog

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:49

Feetje schreef:
Je hebt ze ook in gewone uitvoering.
Maar ze kosten 239,95 euro Knipoog


Ooohh dat valt nog heel erg mee jah Knipoog

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:52

Een zwart hoofdstel met zwart onderlegd en een niet te brede neusriem (engels). En een niet al te brede frontriem ook zwart onderlegd.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:06

Inderdaad staat wit onderlegd heel mooi (kijk maar in mijn profiel), zo'n hoofdstel heb ik nu ook. (Alleen dat begint te verslijten)
Mij leek zo'n hoofdstel met een gouden of zilveren randje ook wel heel mooi (Kieffer, Imperial etc.), maar ben toch een beetje huiverig voor het feit dat die randjes snel lelijk zouden worden. De een zegt van wel, de ander van niet, ik weet het niet meer!
Is er nog verschil met een Engelse neusriem en een aansnoerneusriem? Ik heb nu een aansnoerneusriem, alleen maar omdat die wat dikker is dan een normale gecombineerde neusriem.

Dat babyblauw vind ik echt te duur! (want wat nou als het toch niet mooi staat?)

Jorie: Als ik endurance zou rijden had ik inderdaad geel of blauw wel mooi gevonden. Alleen wordt dit met de dressuur niet zo op prijs gesteld!

Ingeborg: inderdaad, zwart met wit onderlegd staat heel chique. (zoals bij Patosca)

Feetje: Dobert heeft inderdaad heel mooie hoofdstellen. Misschien dat ik toch nog eens in Drunen ga kijken!

Lizz: Ik heb eens zo'n hoofstel zoals jij beschrijft omgehad. Fedde's hoofd leek daardoor erg lang (foto die hier staat is ook een beetje vertekenend, normaal is zijn hoofd wel korter).

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:13

Ik moet zeggen dat ik zo'n Kieffer hoofdstel met gouden of zilveren randje wle heel mooi bij jou paardje vind staan denk ik zo!!
Die neusriemen daarvan zijn mooi zwart onderlegd en wat dikker waardoor hij wel mooi staat.

Ik heb zelf ook een Kieffer neusriem met zilveren randje en dat staat heel mooi. Hoe het met dat slijten van het randje zit weet ik niet omdat ik mijn Kieffer hoofdstel alleen voor wedstrijden gebruik.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:16

siesti schreef:
Ik moet zeggen dat ik zo'n Kieffer hoofdstel met gouden of zilveren randje wle heel mooi bij jou paardje vind staan denk ik zo!!
Die neusriemen daarvan zijn mooi zwart onderlegd en wat dikker waardoor hij wel mooi staat.

Ik heb zelf ook een Kieffer neusriem met zilveren randje en dat staat heel mooi. Hoe het met dat slijten van het randje zit weet ik niet omdat ik mijn Kieffer hoofdstel alleen voor wedstrijden gebruik.


Ik zou het hoofdstel ook alleen voor de wedstrijden kunnen gebruiken ja, dat is wel een idee. Mijn oude hoofdstel is nog prima, alleen begint het leer lelijk te worden (was een merkloos hoofstel van een of andere beurs, heb er toch ruim 3 jaar lol van gehad).
Alleen het probleem is (ken mezelf) dat als ik een Kieffer koop met gouden randje (dat vind ik het chiqueste) dat ik er dan ook gouden (koperen) stijgbeugels, sporen en bit bij moet hebben. Dan komt er dus al gauw €100 bij!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:20

Maar het is wel mooi Lachen Dus als je het geld ervoor hebt he...
Dan zou ik misschien toch voor degene met silveren randje gaan want dan hoef je verder niets bij te kopen Knipoog

Maar ik heb gewoon wat goedkopere hoofdstellen (Imperial Riding, Harry's Horse ) voor gewoon gebruik en dus een mooi chique Kieffer hoofdstel voor wedstrijden die dus ook heeel lang mooi blijft.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:54

Je kunt ook gewoon alleen een nieuwe neusrien kopen en de rest van het hoofdstel ff lekker in het vetje zetten. Knapt ie ook van op en dan doe je je nieuwe neusrien alleen verwisselen met de wedstrijden.

En nee, gekleurde hoodstellen zal niet mogen op wedstrijden Knipoog Het zijn ook halster-hoofdstellen dus ook geen sperriem.
Maar ik vind dat zwart-wit wedstrijd out-fit zo erg dat ik dan in de endurance me helemaal uitleef in mijn eigen paars!!!!
Over 2 weken ben ik gewoon weer braaf in mijn zwart-wit out-fit.......zucht, witte broek niet meer schoon te krijgen maar ja, dat is weer een ander verhaal.. Knipoog