Opbergen van westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Opbergen van westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:00

Bij de pensionstal waar ik nu sta zijn de zadelkasten alleen maar gemaakt op dressuurzadels, mijn westernzadel past niet op de zadelsteun. Hij kan eventueel rechtop staan. Kun je hem ook aan de zadelknop ophangen, of aan de boom ? Of is dat niet bevordelijk voor mijn zadel, wie heeft er een tip of een idee ?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:18

Op de enkele stang die gebruikt wordt voor engelse zadels heb je idd een probleem, maar mijn zadels liggen prima op de bredere uitvoering, maar dan moet je het zadel wel met de knop naar voren erop leggen.
Maar meestal zijn kasten niet diep genoeg. Je hebt echt min. 75 cm nodig, 80 is nog prettiger.

Als een kast maar 60 diep is maar wel 80 breed kun je ook een boom dwars in de kast plaatsen. Je moet dan wel wat meer bovenruimte vrij houden om het zadel over de stang heen te tillen.

Rechtop zetten is ook mogelijk maarje krijgt altijd beschadigingen aan de voorkant en de knop.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:59

ik gebruik van die schildertafel bokjes. van hout en in en uit klapbaar. misschien kun je die in de breedte van je kast zetten. ( zijn vrij goedkoop op te halen bij doe het zelf zaken

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:31

Ja, dat probleem heb ik nou ook als enige westernruiter op een pensionstal. Ik heb m'n spullen in de trailer, ook het zadel; met een hangslot erdoor.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:15

omdat er bij ons wel plaats is om ze neer te hangen maar de ruimte niet kan afgesloten worden heeft mijn pa een afsluitbare zadelbok gemaakt. hij is erg zwaar en dr zit een pin op die door de ruimte tussen fork en seat gaat en dan gaat er een plaat over de knop en over die pin en daarop zit een slot. die bok kunnen ze niet zo meenemen (zit met bouten in de grond Haha! en past niet door de deur) als ze hem zouden willen jatten moeten ze het zadel uit mekaar halen dus verspilde moeite. de reden dat dit zo uitgebreid is is omdat hij van de verzekering achter slot en grendel moet. voor engelse zadels heb je wel al afsluitbare zadelbokken maar voor de western nog niet.