[LL] Timon vind het niet leuk. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

[LL] Timon vind het niet leuk. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 11:47

Ik ben al weer een paar dagen serieus bezig met lange lijnen, maar ik krijg een gevoel dat Timon het echt niet leuk vind. Hij heeft nu het wijken redelijk door. Sinds woensdag was ik weer begonnen en dan gewoon serieus dressuur matig, maar dan train ik dus een paar dagen achter elkaar lange lijnen en toen gister wist hij gewoon van: we gaan weer lange lijnen en wilde niet met mee komen uit de wei. Ik kreeg hem wel te pakken, maar hij ging met tegen zin mee. Nu ging ik hem alleen maar even poetsen en weer terug zetten. Ik zit hier toch wel erg mee. Ik vind lange lijnen echt onwijs leuk om te doen, maar als Timon het nou niet leuk vind moet ik er dan mee stoppen? Ik had alleen maar woensdag, donderdag en vrijdag getraint. 3 dagen (en dan maar half uurtje) is toch niet zo veel? Wat vinden jullie?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:48

Da's balen zeg... Verdrietig
Misschien moet je het een tijdje links laten liggen en gewoon wat andere leuke dingen gaan doen? Met Nic heb ik ook wel eens gehad dat ze geen zin had in rijden, maar toen ben ik een keer gaan springen en was het helemaal weg Knipoog.
Ik denk dat het gewoon met afwisseling te maken heeft.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 11:49

maar we trainen bijna nooit en nu ben ik 3 daagjes van maar een half uurtje gaan trainen dat valt toch wel mee?

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:50

hij moet doen wat jij wilt... niet andersom probeer anders om de dag ofzo.. mischien dat hij het dan minder "saai" gaat vinden.. Maar wat je op school zei mag je NOOIt maar ook echt NOOIT doen oke...??
-x-x-x-x-x-Madieke

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 11:51

Ja, maar al heeft Timon er echt geen zin in dan krijgt hij straks nog een hekel aan me en rent hij voor me weg ofzo..
Ik twijfel nog steeds, maar ik weet toch dat ik het niet kan..

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:00

ShetRullez schreef:
hij moet doen wat jij wilt... niet andersom

Beetje kort door de bocht vind ik.
Zo zie ik het: je hebt een paard voor je plezier. Als je het paard moet gaan dwingen van alles te doen, heb jij er geen plezier meer in, en het paard ook niet.

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:25

Marieke_456 schreef:
Ja, maar al heeft Timon er echt geen zin in dan krijgt hij straks nog een hekel aan me en rent hij voor me weg ofzo..

Hij zal nooit een hekel aan je krijgen hoor Knipoog Kep jullie al een aantal keren samen bezig gezien en dat geloof ik gewoon niet Lachen Jullie zijn een superteam samen

Maar ik denk dat je beter niet meer meerdere dagen achter elkaar moet gaan langelijnen, gewoon zorgen voor afwisseling en dan maximaal 2 keer per week hem aan de lange lijnen zetten (bijv maandag en donderdag) Dat is toch wel te doen? Dan kan je de andere dagen gaan longeren/wandelen/fietsen/mennen Lachen

Met Mirei merk ik bijvoorbeeld ook dat als ik meerdere dagen achter elkaar ga springen dat ze er de derde dag geen hol meer aan vindt Lachen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:56

Echt balen dat ie het misschien niet leuk vind! Toppie trouwens dat je het opmerkte!! OK dan!

Maar goed, ik denk dat het ook met afwisseling te maken heeft. Als je de ene dag gaat LL dan moet je de andere dag wat anders gaan doen.
Misschien vindt hij het best leuk om te doen hoor, maar niet 3 dagen achter elkaar?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:57

Misschien moet je het wat afwisselen, bv. niet meerdere keren achter elkaar, maar de een keer wat anders tussen door wat hij heel erg leuk vind!!
Net wat Dagami zegt Lachen

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:26

Probeer zo veel mogelijk af te wisselen. Dus ook af en toe aan de LL een buiten'ritje' te maken of een keer te gaan springen oid.
Misschien moet je d'r ff door heen. Dennis heeft ook wel eens z'n dag niet.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:37

ShetRullez schreef:
Maar wat je op school zei mag je NOOIt maar ook echt NOOIT doen oke...??
-x-x-x-x-x-Madieke


erg nieuwschierig Schijnheilig

ik zou ook gewoon wat afwisselen... dat hij geen zin had om mee de wei uit te komen hoeft trouwens ook niet per se temaken hebben met de lange lijn hoor. Misshcien had hij gewoon zijn dag niet...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:03

Shiloh"]
[quote="ShetRullez schreef:
Maar wat je op school zei mag je NOOIt maar ook echt NOOIT doen oke...??
-x-x-x-x-x-Madieke


erg nieuwschierig Schijnheilig
[/quote]
Ik eigenlijk ook wel... Schijnheilig *het heeft toch niks met verkopen te maken hè?!*

Maarja, ik ga eigenlijk mee met de antwoorden hierboven... veel afwisseling enzo. Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 18:49

Jessie88"]
[quote="Shiloh"][quote="ShetRullez schreef:
Maar wat je op school zei mag je NOOIt maar ook echt NOOIT doen oke...??
-x-x-x-x-x-Madieke


erg nieuwschierig Schijnheilig
[/quote]
*het heeft toch niks met verkopen te maken hè?!*
[/quote]

Sjit geraden Haha!

Bedankt voor de tips Lachen

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:20

Hoi Marieke,

bedenk dat wanneer je bij een paard 3x achter elkaar hetzelfde doet, hij al denkt dat de 4de keer weer datzelfde gebeurd. Niet alleen met trainen, maar ook met dingen die je hem per ongeluk aanleert.
Afwisseling, zoals iedereen hier al zegt, is dus erg belangrijk.
En je hoeft niet eens per dag af te wisselen, maar je kan ook een kwartiertje lange-lijnen en dan nog een kwartiertje wandelen ofzo. Of zelfs naar buiten aan de langelijnen, als dat lukt...

Maarre: het kan ook best zijn dat hij een keer zijn dag niet had hoor!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:11

ShetRullez schreef:
hij moet doen wat jij wilt... niet andersom


Idd heel kort door de bocht! Als mijn pony er geen plezier in heeft dan heb ik dat meestal ook niet.

Marieke:
Hoe vond hij het de aller eerste keer? (toen hij het redelijk doorkreeg?).
Beloon je goed? Wissel je genoeg af in de onderlinge langelijnen oefeningen?

Ik zou ook zeker geen 3 dagen achter elkaar ll trainen. Pinky is daar bijvoorbeeld heel gevoelig voor. Vrijspringen ind hij super. Maar als dat bv 3 dagen achter elkaar doet vind hij het verschrikkelijk. Zelfde geld voor VD, mennen, rijden (bv naar de bossen. 1ste keer is het oortjes erop en dribbele en de 3e keer moet je hem bewijze van duwen).

Dus ik zou proberen om zo'n 5 keer per week te trainen en dan bv 2 keer per week ll.
Dus laat zeggen op maandag en donderdag ofzo (iig zodat er weer een paar dagen tussen zit)?

Succes Lachen

(tip: Pinky vind het heel erg leuk als hij op het einde (of tussendoor) een paar lage sprongetjes mag maken aan de ll en daarna nog even los Lachen )

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:56

Marieke_456"]
[quote="Jessie88"][quote="Shiloh"]
[quote="ShetRullez schreef:
Maar wat je op school zei mag je NOOIt maar ook echt NOOIT doen oke...??
-x-x-x-x-x-Madieke


erg nieuwschierig Schijnheilig
[/quote]
*het heeft toch niks met verkopen te maken hè?!*
[/quote]

Sjit geraden Haha!

Bedankt voor de tips Lachen
[/quote]
je wil zo mooi beessie toch niet verkopen omdat hij de lange llijnen niet wil ?! of vat ik het verkeerd op?!

het enisgte kan wat de andere als zeggen afwisselen 2 of 2x in de week langen lijnen voor de rest wat je altijd doet...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:06

Smiley niet gezien denk? Haha!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:56

Yoline"]
[quote="ShetRullez schreef:
hij moet doen wat jij wilt... niet andersom

Beetje kort door de bocht vind ik.
Zo zie ik het: je hebt een paard voor je plezier. Als je het paard moet gaan dwingen van alles te doen, heb jij er geen plezier meer in, en het paard ook niet.
[/quote]

Das waar

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 03:09

Een half uur is meer als zat met de lamge lijnen omdat het erg intensief is. Daarnaast denk ik dat je beter om de dag met de lange lijnen kan gaan werken, helemaal als je paard er zo op reageert. Afwisseling in de training is erg belangrijk en wordt vaak onderschat. Ik rijd of longeer nooit 2 dagen achter elkaar. Werk wel vaak elke dag met een aantal. Dus ik zou wat meer afwisseling in de training brengen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:43

Ik vind 3x achter elkaar ook best wel veel, misschien moet je het ook afwisselen, zoals al wordt gezegt. Gewoon balkjes op de grond, sprongetje etc.
En anders om de twee dagen ofzo? Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:08

Ik zou toch iets meer afwisselen. Het moet natuurlijk leuk blijven om hem iets te leren. Vinden ze iets niet leuk, dan leren ze ook niet graag.

Flink afwisselen en zo nu en dan eens iets geks doen Lachen