Ik heb medelijden met dat arme paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 08:00

Het paardje bij ons op stal waar ik een advertentie voor had staan bij eenmaal andermaal, staat nog steeds aleen op stal. Af en toe komt ie er wel uit in het weiland, maar hij kan niet met anderen in de wei en als ie in zn eentje staat blijft ie aan het rennen. De eigenaars kijken er niet naar om. Ze zijn al een paard keer aangesproken hierover, gevraagd of ze een nieuwe verzorgster konden regelen, maar zijn 'te druk'. Ik kan me hier echt gruwelijk kwaad om maken.

Dus bij deze: niemand die dit paardje wil vertroetelen?? Verdrietig Verdrietig Al ben je mega beginner mij boeit het niet als het paard er maar uitkomt en wat liefde krijgt. Ik ga er niet aan beginnen want zit al tot over mn oren in het werk met mn eigen paardje... Scheve mond\

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:58

Als ik dichterbij woonde had ik het met alle plezier gedaan.. jammer. Verdrietig Succes met vinden en geef dat paardje maar een knuffel van me!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:02

Als ik dit soort verhalen lees, dan baal ik stevig dat ik niet dichterbij woon. Geen dankbaarder werk dan aandacht geven aan een verwaarloosd dier.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:00

He oliebol, wa kan je je daar rot over voelen he. Ik ken het helemaal en ik zou willen dat ik wat dichterbij woonde, maar daar heb je ook niks aan. Staat er niemand op stal die, ook al is het maar paar keer per week, er even tijd voor heeft?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:24

he hallo
erg is dat he
wij hebben die mensen ook op stal hoor we hebben er zelfs eentje die heeft zijn paard bij ons neergezet is nog een keer geweest en daarna nooit meer spoorloos gewoon
we hebben er een die de stalling niet betaalde dus ook niet meer kwam en het paard stond in het voorjaar nog met dikke deken op
nou hebben we er ook nog een die kijkt er niet naar om (zit in de pubertijd en jongens zijn veel belangrijker als je paard) die had laatst hele dikke benen hij kon ze amper optillen en de dierenarts mog niet komen nou dit vind ik pas schande !!!!maar ja je heb die mensen nou eenmaal ze veranderen toch niks
maar ja voor het paard is het zielig
groetjes

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:16

Ja,echt tom!
Domme mensen allemaal !!!!!
Net alsof je paard een stuk vlees is....
Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Frusty Frusty Frusty Frusty

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:46

Jeetje wat erg....
Neem dan geen aardje ik kan daar zoooooooo kwaad om worden Boos! Frusty Boos! Frusty Misselijk Misselijk Huilen

groetjes Melissa

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:38

[***]
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:36

Weet Tallie niet iemand? Die woont toch bij jou in de buurt?
Hang anders eens een advertentie op in een grote supermarkt in Ede, of diegene dan jou wil bellen.
Dan kun je de situatie uitleggen en samen met hem/haar naar de eigenaar gaan of het goed is...
Wij hebben bij ons op de manege een paardje van een meisje dat al heel lang niet meer op de manege is geweest. Ze woont aardig ver weg, moet dus met de auto gebracht worden, dit was in het begin geen probleem.
Maar later waren er wat problemen prive, geestelijk had ze het heel erg moeilijk. Of ze nog steeds 'ziek' is weet ik niet, ze heeft gewoon veel tijd nodig om iets te verwerken.
Ondertussen krijgt haar paard nauwelijks beweging, gelukkig wel elke dag weidegang, uitmesten, voer, etc.
Wij halen hem soms uit stal om even te knuffelen en te poetsen, dat mag nog wel, en enkele meisjes mogen hem longeren.
Verder wordt er weinig met hem gedaan, echt zielig.
Ik begrijp de eigenaresse, nog een jong meisje, erg goed, ze zit erg in een dip en heeft tijd nodig om weer zo opgekrabbeld te zijn dat ze het leven aan kan, maar wat er ondertussen met het vrij jonge paardje moet gebeuren?
Als ik niet ziek was ging ik haar paardje ff rijden maar ja. Of het mag? Ze had wel een ander meisje al gevraagd, maar die is gewoon te druk en heeft gezegd "Alleen de vier weken dat je op vakantie bent, daarna niet meer".
Zou ze denken dat het meisje toch nog op dat paard reed? Ik denk dat ik toch maar eens aan de manege-eigenaresse vraag of er al contact is geweest met de moeder van dat meisje.
Zoals het er nu voor staat is het ook niks...
Maar in elk geval succes Laura, met het vinden van iemand in Ede!

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:48

Hoi,
Ik kan een vriendin uit lunteren vragen die verzorgd ook wat Tinkers, maar ik weetn iet of ze het doet.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:16

bij ons staat ook zo'n paard, een quartehorse nog wel, soepel beestje, mooie bewegingen, tenminste.. toen-ie aankwam! zn eigenaars hebben er maanden niet naar omgekeken ze lieten de baas vd manege enfin de stalknechten natuurlijk hem voeren, stalbed maken enzz maar ey kreeg geen beweging!!
maar dat mag in eerste instantie niet he, een eigenaarspaard beweging geven zonder de toestemming maar ja nu vond een vd lesgeefsters het toch veel te gortig worden en nu laat ze hem zo veel mogelijk los in de bak maar ja nu staat dat paard er niet meer *snif snif t was een schoontje* hopen maar dat et m beter vergaat !!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:31

Dat is idd niet fijn om elke dag weer te moeten zien. Hopen dat 'ie snel een lief nieuw baasje vindt die wel genoeg voor 'm heeft!

Komen er wel af en toe mensen voor hem kijken of staat dat ook helemaal stil?

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:52

he laura... ik weetwel iemand.
Ik weet niet of ze je al een pb heeft gestuurd.
Ze staat ook bij mij op stal

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:04

jammer dat ik niet kan
woon te ver weg Huilen
maar ik hoop dat je snel iemand gevonden hebt
mzzl jennifer Koe