Wanneer zouden jullie kinderen een paard krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Wanneer zouden jullie kinderen een paard krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 00:09

Dus stel (of mss hoeft dat niet meer) je hebt een dochter, en ze wil graag een eigen paard. Hoelang moet ze dan al rijden voordat ze een eigen paard krijgt?

Het zit zo, een vriendin van me heeft vandaag een paard gekregen.
Ze rijd iets langer dan een jaar nu. Nu rijd ze op mijn oude manege waar ze nog bij de beginners rijd.
Haar broer heeft ook een pony, reed iets langer dan een half jaar en hopla hij kreeg een pony terwijl hij alleen op de manege mocht draven.
Hij heeft die pony nu een jaar en heeft nu pas les.

Persoonlijk vind ik dit te vroeg.
Toen ik Camble kreeg, reed ik al 8 jaar.
Ben in maart verhuisd en naar een nieuwe manege gegaan. Daar reed ik een maand, 2 maand (1 keer in de week) en ik mocht met nieuwe pony's rijden, bij de gevorderen rijden,..
Dan kreeg ik pas een paard.

Wanneer zouden jullie een paard kopen voor jullie kinderen?
Als ze beginnen te rijden of als ze zich bewezen hebben dat ze er mee kunnen rijden?

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:11

Als ze bewezen hebben goed met een paard om te kunnen gaan, redelijk kunnen rijden en iig een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:13

sommige kinderen krijgen als ze beginnen al meteen een pony,waar ze dus zelf op leren rijden en mee verder komen,ergen vind ik dat wel leuk,en lijkt me als je ouder bent ook wat leuker.

ik zelf zou als ik kinderen krijg,ik denk dat ik mickey dan nog heb,zou ik ze eerst even een paar lessen op een manegepony laten volgen,zodat ze kunnen lichtrijden en de galop beetje onder de knie hebben al snel verder laten rijden op mickey Lachen

en zo niet,dan koop ik ze rond die tijd een pony.

maar ik zou ze ook eerst op een manegepony laten rijden,niet alleen zodat ze het beetje onder de knie hebben,maar ook of ze het leuk blijven vinden,aangezien genoeg kinderen na een maandje zoiets hebben van nee ik vind ballet leuker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:13

Ligt een beetje aan de financiele situatie waarin je zit. Want dat zijn dure grapjes natuurlijk. En daarnaast zijn er zat mogelijkheden voor kinderen zonder eigen pony.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:14

toen ik mickey trouwens kreeg was ik 14 jaar,en reed toen 6 jaar ongeveer.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:21

als ik het zou kunnen betalen zou mijn dochter/zoon gelijk een eigen pony krijgen.... Lachen Ik ben er dan sowieso altijd zelf bij (kinderen+dieren zonder begeleiding = geen goede combi), en het is mooi gezelschap voor Banjer, die ik dan uiteraard ook nog heb... Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:25

Ik ben niet van plan om kinderen te krijgen, maar als je de mogelijkheid hebt is het natuurlijk best leuk om een goede, betrouwbare B pony te zoeken als ze een jaar of 6 zijn. Kunnen ze daar lekker mee knuffelen en poetsen en frummelen. Later zou ik - als ze nog steeds willen - een tijdje laten lessen op manegepony's, gewoon omdat het goed voor je is om op verschillende pony's te rijden. Als er mogelijkheid was, zou er dan wel weer een geschikte C/D pony komen )(waar ze opnieuw les mee kregen).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:53

Dookie schreef:
Wanneer zouden jullie een paard kopen voor jullie kinderen?
Als ze beginnen te rijden of als ze zich bewezen hebben dat ze er mee kunnen rijden?


Helemaal niet
Ik ben er geen voorstander van om zulke grote kado's uit te delen Knipoog
Doe maar lekker sparen, en later als je groot bent kun je zelf een paard kopen *LOL*

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:32

Julia (stiefdochtertje) is 4 en Joep (stiefzoontje) is 2. Ze hebben Sonja van mij 'gekregen'. Dat wil zeggen, Sonja is en blijft van mij maar ze is aangeschaft voor de kinderen.
Op deze manier leren ze al op een hele jonge leeftijd op een goede manier met dieren omgaan en dat vind ik belangrijk. En ik vind het ook echt heerlijk om op deze manier met ze om te gaan. Julia straalt helemaal als ze op Sonja zit (rondje stappen door het dorp) en Joep vind het geweldig om Sonja te poetsen, te aaien en in de hooiberg te springen.
Ik geniet ervan, de kids genieten er van. Mooi toch?
Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om dit te doen.
Ik heb vroeger nooit de kans gehad om paard te rijden want daar was geen geld voor. Ik ben dan ook pas twee jaar geleden begonnen met rijden en heb nu mijn eigen paard en een pony voor de kinderen. Misschien ter compensatie.. maar ik vind het heerlijk.

afgelopen vrijdag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:36

geen idee, ligt aan de situatie.
Als ze al vanaf haar 5 op een pony zou zitten, dan wordt het een ander verhaal. Maar als ze pas met haar 10 is geinteresseerd...tja...
Ze krijgt zowiezo geen pony als ze niet kan rijden. En dan heb ik het echt over een jaar manege les, minstens. De verantwoordelijkheid kan nog komen, ik ben er ook nog en dat beestje zal echt niet te kort komen. verantwoordelijkheid moet je leren als kind. Sommige hebben het iets meer als de ander.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:53

Als ik ooit uberhaupt al op het punt kom om kinderen te willen, dan zal ik me heel goed af moeten vragen hoe of wat met de pony. Paardrijden mag altijd, les op de manege ook, misschien eventueel een pony leasen..? TJa, allemaal leuk en aardig als kindlief de goede eigenschappen van moeders vereft Schijnheilig maar ik zal ze nooit pushen.
Ikzelf heb hard moeten sparen om Kore zelf te kopen, mn ouders hebben er geen rooie cent aan bijgelegd, en ik denk dat dat de beste manier is. Koop maar een paard als je er geld voor hebt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:54

Ik wil geen kinderen,
maar stel dat ik kinderen zou krijgen komt er een pony nog voordat ze kunnen lopen Haha! Zo'n gaaf A ponytje met veel uitdrukking en in een apart kleurtje.
En dan koop ik allemaal van die super kjoete merk spulletjes erbij... Zie het al helemaal voor me

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:56

Sjuimpje schreef:
Ik wil geen kinderen,
maar stel dat ik kinderen zou krijgen komt er een pony nog voordat ze kunnen lopen Haha! Zo'n gaaf A ponytje met veel uitdrukking en in een apart kleurtje.
En dan koop ik allemaal van die super kjoete merk spulletjes erbij... Zie het al helemaal voor me



Zeker geen kindjes Sjuimpje??

Ik ook niet hoor!! Misselijk

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:01

Koortje"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik wil geen kinderen,
maar stel dat ik kinderen zou krijgen komt er een pony nog voordat ze kunnen lopen Haha! Zo'n gaaf A ponytje met veel uitdrukking en in een apart kleurtje.
En dan koop ik allemaal van die super kjoete merk spulletjes erbij... Zie het al helemaal voor me



Zeker geen kindjes Sjuimpje??

Ik ook niet hoor!! Misselijk
[/quote]


hahaha.... ja dat kan hoor....
Dat kan ik niet meer zeggen.....,zie onderschrift Haha!
Ik wil ze wel, dat scheelt dan weer... hihihi.... En de eerste (misschien blijft het daarbij, je weet maar nooit) is een dochtertje... Lucky me !
Ik hoop dat ze net zo`n dierenvriend wordt als haar moeder ! Dan zit dat wel snor ! OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:11

Als moeder en vader dierenvrienden zijn komt het zeker goed

[offtopic]
Ik had vanmiddag een neefje van een jaar of 5 over de vloer, het jochie bleef een weekend bij een (ook mijn) oom en tante over.
Na een paar boodschapjes gedaan te hebben schoot mijn oom te binnen dat hij nog even bij ons langs moest en vertelde het dat jochie.
Het kind verschoot gelijk, mijn oom vroeg: "Vind je tante C en ome B niet aardig dan?"
"Jawel, maar ze hebben honden!"
Mooi dat hij dus bij ons op de dam niet eens uit de auto durfde te komen, ik had zo'n medelijden!
Niet eens omdat hij angst had, maar puur omdat hij dierenliefde moet missen in zijn leven, van huis uit heeft het kind gewoon geen enkele affectie voor beesten meegekregen en doordat contact met dieren altijd werd vermeden heeft hij nu gewoon een enorme angst ontwikkeld.
Eigenlijk is het gewoon gemeen om je kinderen zo op te voeden.
Zo frustratie van vandaag er weer uit Haha!
[/offtopic]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:17

Nou Sjuim, het enige waar je bij jullie met de honden bang voor moet zijn is dat je ze niet per ongeluk voor de voeten rijdt tijdens hun welkomstceremonie.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:26

Ik zou afwachten tot ik zeker zou weten dat mn kind het echt leuk vindt ( ik heb nu nog geen kinderen, maar hoop ze wel ooit te krijgen in de toekomst Knipoog ). Dan zou ik het niet kunnen weerstaan om niet meteen een pony voor ze te kopen Haha! Hetzelfde trekje als mijn moeder denk ik! Tja, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.. ik vind het een beetje lijken alsof je jaloers bent Knipoog Ik ken heel veel mensen die na een korte tijd al een paard/pony kregen. Ze rijden allemaal nog èn nog met plezier ook!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 09:46

inderdaad eerst maar kijken of ze het echt leuk vinden, of eerst maar eens een verzorgpony zoeken.. kijken of dat na een jaar nog zo leuk is *LOL*


maar wie weet heb ik dan mijn Evita nog.. perfecte kinderpony Lovers

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:05

Ik zou eerst een kleine pony nemen, zodat ze al vroeg besmet worden met het virus, dan leren ze ook wel wat rijden, dan een jaar ofzo op les, en een brave grotere pony Tong uitsteken

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:05

Eerst eens 3 maandjes op de manege en dan komt er gelijk een pony hoor, een leuk a'tje of b'tje.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:33

Sjuimpje schreef:
Ik wil geen kinderen,
maar stel dat ik kinderen zou krijgen komt er een pony nog voordat ze kunnen lopen Haha! Zo'n gaaf A ponytje met veel uitdrukking en in een apart kleurtje.


Nagelbijten / Gniffelen , volgens mij komt dat ponytje er wel Haha!

ik betrap me erop dat ik af en toe al eens een blik werp op de ponyadvertenties en Lucas is net 5 maanden.

Zelf heb ik een sh(*)tlander gekregen toen ik 5 jaar oud was, gewoon omdat we in een dorp wonen, een weilandje hadden en mijn vader gek is op dieren. Op die pony heb ik leren rijden met veel vallen en weer opstappen, maneges waren er niet in de buurt. Het verzorgen en tutten was toen ook belangrijker dan rijden. In 1 ding waren mijn ouders zeer streng namelijk dat ik mijn pony zelf moest verzorgen, weer of geen weer.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:35

Eerst bewijzen dat ze verantwoordelijkheid aankunnen. Net als bij mij: 8 jaar moeten zeuren. Alle hoop opgegeven en opeens onder het avondeten: Je krijgt een paard als je je havo examen haalt....

Ik heb nog nooit zo zitten blokken. En nu staat hij alweer een half jaar op zn nieuwe stalletje, met een nieuwe eigenaresse (ik!).

Maar ik neem/krijg geen kinderen. Teveel gedoe, nooit meer iets inmpulsiefs kunnen doen ed....

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:21

Ik wil geen kinderen, mss dat ik later nog van mening verander, maar ik denk van niet.
ALS er toch een kind zou komen, hoop ik dat het een dochter is (denk de meeste van jullie).
Ik zou haar dan eerst een tijdje op de manege laten rijden, dat ik zeker ben dat ze het graag doet.
En dan zou ik haar zo een schattige pony kopen die super braaf is waar ze dan de rest op kan leren.
Als ze dan alles van die pony heeft geleerd zou ik een pony kopen waar ze met in de sport kan gaan. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:26

De oudste 2 hebben eerst bij verschillende manege's gereden, zodat ze de basis iig onder de knie hadden.
Nu rijden ze regelmatig op een Tinker van vrienden, omdat onze pony nog ingereden moet worden (wie zin heeft mag helpen ).
Met alle klusjes mogen ze helpen, maar ben ik er wel zelf bij omdat hij niet 100% te vertrouwen is.
De 2 jongsten hebben nog geen rij-ervaring maar zijn al wel besmet met het paardenvirus. tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn staat er dus al een pony klaar.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:44

Ik kreeg na een jaar lessen mijn paard, voor dat jaar had ik al wel lopen frunniken met ze op de boerderij, was er altijd te vinden alleen rijden kon ik niet zo geweldig Haha!

In dat jaar op de manege heb ik wel heeeeel erg veel geleerd, wedstrijden gereden enz.
Ik ging nou eenmaal snel vooruit, en dus denk ik niet dat je naar het aantal rijjaren moet kijken maar naar het kind zelf.

De 1 doet er jaren over en de ander is binnen een half jaar zo ver.
En dan is het verantwoordelijkheidsgevoel van het kind er nog, dat is nog vele malen belangrijker dan zijn of haar rijkunst.

Als ik zelf kids heb wil ik ze er zo snel mogelijk aan laten wenne, of ze er dan verder wat mee gaan doen is hun eigen keuze.Alhoewel Par niet weggaat, dus wennen doen ze toch wel Haha!
Als ze echt helemaal gek zijn op paardjes en dat ook bewezen hebben en in ieder geval redelijk kunnen rijden en ik heb het geld ervoor *veel ennen zitten er aan he* kunnen ze een shet krijgen, alhoewel ik dan denk weer wel het type mam ben wat zegt dat ze eerst moeten sparen om mee te betalen.

Ben ook bekend met het voorbeeld van Sjuimpje, ik zie kinderen om me heen die niet eens een konijn durven te aaien.
Mijn ex schoonfamilie *bestond uit 11 broers en zussen* hadden allemaal kinderen die helemaal uit hun dak gingen als ze bij mij waren.....konijntjes, katten, heen en weer rennen en dan bij mijn ouders nog een hond.
Die waren dit helemaal niet gewend en dat vindt ik toch wel erg belangrijk in de opvoeding.

Ze hoeven geen dierengekken te worden, als ze maar wel opgroeien met het idee dat je goed moet zijn voor dieren en er niet bang voor hoeft te zijn.