Ringworm en Homeopathie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Ringworm en Homeopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 23:32

Ik heb al een onderwerp geopend met wat en hoe over ringworm Lachen
Maar nu de plekjes bijna weer genezen zijn, is ze op één of andere manier weer herbesmet..

Nu had ik mijn vraag op een ander forum gezet en daar kwam iemand met Hydrocotyle asiatica 6. Iemand iets daarvan gehoord?
Ook las ik bij de Agradi, iets over HP Dartricurine 570, Oplossing 125ml
Dat is een oplossing tegen schimmels enzo. Iemand op stal geeft het ook, maar ik benieuwd naar meerdere reacties.

Tips voor kruiden enzo, is ook welkom.
Ik heb de tip die iemand mij gaf van knoflookpoeder, slaolie en olijfolie, onthouden hoor! Maar ik ben het een beetje zat, en wil er nu echt vanaf. De imaverol werkt wel, maar dan zouden er toch geen nieuwe plekken moeten komen Verward Ik heb haar er helemaal mee gewassen, net een week niet, omdat het over was. En nu begint het opnieuw..
Ze heeft al een reinigingskuur gehad van Jeneverbes van de Silverlinde.
Die is bijna afgelopen, ook krijgt ze Booster (weerstand verhogend) en knoflook, rozenbottel en zeewier.
De ringworm is nu al iets van 5 weken... Scheve mond

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:12

je paard goed blijven wassen met imaverol, ook als de plekjes weg LIJKEN te zijn, nog enkele keren ermee wassen

ook borstels en dekjes ed goed wassen met HALEMID en je zadel en hoofdstel poetsen met zadelzeep, en in je water wat je daarvoor gebruikt,wat imaverol doen, ook dit een tijdje nadat de plekjes weg lijken te zijn,herhalen

hoogstwaarschijnlijk ben je gewoon te vroeg gestopt met de behandeling!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 18:51

Je zou gelijk kunnen hebben hoor Crossmonster, maar omdat de vacht eigenlijk alweer helemaal door kwam, en ik haar 7x had gewassen. ( staat namelijk dat 3/4 x met imaverol genoeg is.) Dacht ik dat ik haar daar niet meer mee hoefde te wassen, er kwamen al 2 weken geen plekjes Verward De spullen gaan elke avond al in een emmer imaverol. Stal ga ik morgen weer doen.

Maar misschien heb je wel gelijk hoor, ik ga nu iig weer helemaal door. Maar ik denk zelf aan herbesmetting, omdat mijn pony ook weleens in de uitloop stond, waar ook een besmette tinker heeft gestaan. En ik denk niet dat die bomen die daar staan, dat die behandelt zijn.
Tja mijn stomme fout Scheve mond

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:24

ai ja dat is lastig, mok kan ook steeds terugkomen door een besmette wei, de natuur is natuurlijk moeilijk te ontsmetten, dat moet uit zichzelf doodgaan, beste zou zijn om een tijdje niet die wei te gebruiken oid, of met ongebluste kalk te bewerken
als ik jou was zou ik gewoon 1x in de week imaverol gebruiken bij paard en spullen, maar ringvuur is nou eenmaal heel egr hardnekkig..

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 21:34

Ja het idd erg hardnekkig, helaas.
Ik weet ook niet wat bomen doen met Imaverol, niet dat straks die boom daardoor afsterft ofzo.. Haha!

Ik was haar nu om de 3 dagen, en spullen elke dag in sopje imaverol.
Kleine moeite, maar scheelt stukken.
Wat is ongeblusde kalk?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:46

ongebluste kalk kan ik niet anders omschrijven als ongebluste kalk Haha!
dat is kalk waar je ook de stalvloer ed mee kan ontsmetten

enne die bomen ...sja merk je vaneigens als ze niet meer groeien , en als ze dood gaan dan weet jij van niets Schijnheilig

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 22:06

Maar als ik aan kalk denk, dan denk ik aan eh kalk bij leidingen enzo Haha!
Maar wordt een paard daar niet ontzetten ziek van, als ie dat binnen krijgt?

Tja die bomen..
Helaas staan ze voor de stallen, dus als ze de verkeerde kant opvallen.. Scheve mond
Hahah nee dat moeten we maar niet doen Knipoog

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 09:53

die kalk, dat doen boeren vaker door het land heen mengen, ook varkensstallen worden daarmee ontsmet af en toe, het is naar mijn weten niet schadelijk, maar als je het op de wei gebruikt, dan moet je de wei n tijdje leeglaten geloof ik
ik zei dat ook alleen maar om mee te zeggen dat je de wei wel KAN ontsmetten Haha!

ik zou gewoon voorlopig je paard blijven wassen, en de ringworm op de wei uit laten sterven, hoe lang dit duurt dat zou ik ook niet weten ....

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:11

Vraag je dierenarts een anti-schimmelpreparaat voor te schrijven voor je paard of pony Zorg dat je besmette paard of pony wordt afgezonderd van andere paarden.Ontsmet zijn borstels, het rijtuig, de zadels en alles wat je voor je paard of pony gebruikt.
Ontsmet de box van je paard of pony.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fenders, Ghazella, GoogleAdsense, Linde_C, nadcha, Raineri, ryukapple en 29 bezoekers