Bandages omdoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Bandages omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 15:43

OKay, ik rijd normaal dus altijd met peeskappen. Nu heb ik 4 zwarte bandages ( met fleece ) gekocht. Heeft iemand nog tips hoe je ze het beste om kunt doen ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:51

Strak en met onderlappen anders zakken die fleece dingen af. Verder moeten ze net onder de knie/sprong zitten en ook om de kogel. Je begint van boven met bandageren en dan rol je ze langzaam om het been naar beneden, Rol ze drie keer rond de kogel en dan ga je weer naar boven, als je het goed doet komt het klitteband netjes helemaal bovenaan te zitten.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 15:53

Ik had juist met fleece gekocht zodat ik geen onderlappen nodig zou hebben --> staat ook op de verpakking Scheve mond

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:55

een derde van de pijpbeen beginnen, dan even naar boventoe dan weer naar beneden naar de kogel en dan weer naar boven op dezelfde plek stoppen waar je begonnen bent, de eerste laag doe je de bandage bijna overelkaar , dus zeg maar een cm naar beneden iedere keer en de 2de laag mag wat wijder uitelkaar (naar boven weer)

ahum, ik geloof dat het niet echt duidelijk overkomt, ik denk dat je iemand moet vragen je voor te doen.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels Belgiƫ
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:06

Mijn mening is dat fleece bandages als werkbandages zeer ongeschikt zijn, omdat ze zo glad zijn dat ze gaan zakken, op de dressuurstal waar ik gewerkt heb gebruikten ze deze alleen als stalbandage met dikke onderlappen eronder. Maar ja je moet het zelf weten, onderlappen zijn trouwens ook bedoeld om er voor te zorgen dat de druk iets gelijkmatiger verdeeld is dat is zeker nodig als je nog niet zoveel bandageer ervaring hebt, want dat is in het begin nog best een lastig klusje.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 16:26

Ik ga voorlopig oko gewoon "oefenen". Bovendien heb ik ook peeskappen, die ze graag aanheeft. K hoop dat ze d'r *sokjes* ook goed vind

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:01

Flutterby schreef:
Ik had juist met fleece gekocht zodat ik geen onderlappen nodig zou hebben --> staat ook op de verpakking Scheve mond


Die van HH toevallig? Gewoon net onder de knie beginnen, dan met regelmatige slagen (halfoverlappend) naar beneden toe, tot over de kogel en dan begint het elastische gedeelte en dan weer rustig naar boven.

Toos paardloos

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 11:36

wooooow imker, aan jou heb ik wat *LOL* . Ze zijn inderdaad van HH.

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:30

ik heb ook 4 fleece . vind ze wel makkelijk.
Er zijn zoveel manieren om te bandageren.
Dus dit is mijn manier.

Ik begin net onder de knie. eerste slag een beetje schuin. dan naar beneden. 3 keer om de kogel. binnenkant om de kogel buitenkant vrij houden. (voor de beweging) dan weer omhoog als het goed is heb je bovenaan een flabje die sla je om daar over nog 1 slag en vast zetten. Tong uitsteken
ik heb geen idee of je het nog snapt.?? Haha!

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:14

Flutterby schreef:
wooooow imker, aan jou heb ik wat *LOL* . Ze zijn inderdaad van HH.


Ik meende zoiets uit je verhaal op te maken. Lukt het je zo? Anders maak ik binnenkort wel een fotosessie van hoe ik bandageer en die mail ik dan evt. wel door.

Die van HH zijn echt supermakkelijk (je hebt ze trouwens ook van Eskadron en BR met geintegreerde onderlap!) OK dan!

Toos paardloos

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 15:57

Ik heb er vandaag 2 omgedaan; alleen haar voorbenen. T ging aardig, maar je ziet toch wel dat het mijn eerste keer was. Fotosessie van bandageren is zeer welkom, altijd leerzaam. Ik vind ze persoonlijk wel heel makkelijk toch Scheve mond

dus: fotosessie = welkom Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:38

haah zet die fotosessie maar op bokt dan kunnen we allemaal wat leren

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 20:05

ja, is wel zo. Ik zal binnekort ook gewoon wat foto's van sunny erop zetten. Ze heeft een nieuw zwart sjabrak en dan zwarte bandages erbij. en het was toch al een plaatje (A) Tong uitsteken

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:08

anke84 schreef:
Strak en met onderlappen anders zakken die fleece dingen af. Verder moeten ze net onder de knie/sprong zitten en ook om de kogel. Je begint van boven met bandageren en dan rol je ze langzaam om het been naar beneden, Rol ze drie keer rond de kogel en dan ga je weer naar boven, als je het goed doet komt het klitteband netjes helemaal bovenaan te zitten.


hmm,ik vind fleece bandage's juist het fijnste,heb ze van verschillende merken en zijn nog nooit afgezakt?
en dan nog iets,ze moeten idd tot onder de knie,maar mogen niet helemaal om de kogel heen gerold hoor,gewoon eigenlijk tot de helf van de kogel,ja beetje lastig uit te legen Haha!
maar mogen er niet helemaal omheen.


maar goed,wij kunnen we zowat allemaal zeggen,beste kun je denk ik even iemand van op stal vragen die er verstand van heeft om het even goed voor te doen Lachen

ik zelf begin trouwens altijd in het midden en dan omlaag en dan omhoog.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:10

imker"]
[quote="Flutterby schreef:
Ik had juist met fleece gekocht zodat ik geen onderlappen nodig zou hebben --> staat ook op de verpakking Scheve mond


Die van HH toevallig? Gewoon net onder de knie beginnen, dan met regelmatige slagen (halfoverlappend) naar beneden toe, tot over de kogel en dan begint het elastische gedeelte en dan weer rustig naar boven.
[/quote]

ja dat zijn de nieuwe van hh he?
ik ga er morgen een paar eens van kopen,ik ben eens benieuwd,ik hoorde er van een vriendin ook goede verhalen over Lachen
dat dat eerste gedeelte idd fleece was en erna elastische.
maar hh heeft ook nog gewoon helemaal van fleece.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:11

Flutterby"]
OKay, ik rijd normaal dus altijd met peeskappen. Nu heb ik 4 zwarte bandages ( met fleece ) gekocht. Heeft iemand nog tips hoe je ze het beste om kunt doen ?
[/quote]

[quote="anke84 schreef:
Strak en met onderlappen anders zakken die fleece dingen af.


Ik vind het een beetje gevaarlijk om te zeggen van: strak. Ze moeten zo vast zitten dat ze niet af kunnen zakken. Maar niet zo strak dat het hele been wordt afgekneld.

Je kan het beste met wat verband (of de bandages) om je eigen arm (of een vrijwilliger) oefenen om te weten hoe strak je ongeveer moet gaan bandageren.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:20

Ik zal eens kijken of ik maandag tijd kan vinden (vast wel) om een sessie te maken. Dan moet ik eerst even Imker's beentjes wassen, anders ziet het er niet uit Haha! .

Dan plaats ik wel een nieuw topic met de naam: HH Bandageren

Toos paardloos


Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 21:06

Heel erg bedankt imker *LOL*

En ik weet zelf wel dat ik ze niet te strak moet doen, t ging gewoon goed vandaag hoor. bleef allemaal netjes zitten en Sunny was na 5 minuutjes snuffelen helemaal gewend aan die bandages Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:08

Flutterby schreef:
Heel erg bedankt imker *LOL*

En ik weet zelf wel dat ik ze niet te strak moet doen, t ging gewoon goed vandaag hoor. bleef allemaal netjes zitten en Sunny was na 5 minuutjes snuffelen helemaal gewend aan die bandages Lachen


yep. De meeste begrijpen dat wel. Maar er zijn meer mensen die dit forum lezen, dus vandaar.

Maar fijn dat het allemaal is gelukt. Kom maar op met die foto's.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:06

ja die HH bandages heb ik al een tijdje. ik vind ze heel makkelijk en ze gaan snel om. nog nooit problemen met afzakken gehad. alleen voorzichtig met die klitteband of die trek je er na een paar keer gebruiken al af of uit elkaar (of ik ben ongelooflijk ruw en onhandig Knipoog)
eigelijk moet je het gewend raken
alleen ik kom soms nog niet heel goed uit met de sluitingen die zittensoms nog aan de binnenkant van het been. maar ik werk eraan om ze goed te krijgen Knipoog

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 11:24

Bij mij ging dat eigenlijk vanzelf Scheve mond

Alles gaat vanzelf, ook al doe ik het voor de eerste keer...
Heb laatst ook een fjord geknipt: met zwart streepje. Ikke trots natuurlijk !

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:00

Ik heb eigenlijk ook een klein vraagje over bandageren. Wil eigenlijk geen nieuwe topic over bandageren openen dus daarom vraag ik het hier, hopelijk is dat geen probleem??
Ik gebruik stal/werkbandages van acryl met onderlappen. Mijn vraag is; kan ik deze bandages ook zonder onderlappen gebruiken of is dat onverstandig?? Deze bandages zijn dus niet elastisch.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 14:38

Vind ik niet erg, is vogens mij zelfs de bedoeling Knipoog

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:41

acryl daar zijn die global bandages toch van gemaakt.
ik geloof dat daar geen onderlappen bij nodig zijn maar is wel heel verstandig om het wel te doen. voor de druk verdeling.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:43

Ja dacht ik ook eigenlijk, anders krijg je weer 7594675 topics over bandageren Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 96 bezoekers