tinkers en galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 19:45

Hebben jullie ooit weleens op tinkers gereden en dan in het bijzonder gegaloppeerd,vinden jullie dat ze niet kunnen galopperen,dat hoor ik namelijk van heel veel mensen,maar ik vind dat ze het goed kunnen aleen anders dan ''gewone'' paarden...

xxx Karin en Chucky


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:58

Ikzelf heb nog nooit op een Tinker gereden, maar weet inderdaad wel dat er gezegd wordt dat ze slecht galopperen.
Nu was er op mijn vorige manege een meisje dat reed western met haar Tinker, en ook in galop, alhoewel dat inderdaad erg moeizaam ging.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 01:44

Ik heb laatst op de Tinker van Maaike van de Vis gegaloppeerd en het ging allemaal wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn KWPN'ertje fijner vind galopperen.
Daarentegen had Sarah (Tinker) wel een hele fijne ruime stap!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 07:16

is verschillend. ik rij meerdere tinkers en die verschillen allemaal van galop. Cros kan heel goed galopperen. elvira springt wat moeilijker aan. enz.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 08:19

Ik zie wel dat ze makkelijker draven in het land dan dat ze galoperen. Sommige hebben ook een beetje knieactie en zo'n tuigerloopje. Die van Akerna hebben beiden dat totaal niet Quinto zie je dus ook door de wei galoperen en cros zit heerlijk in de galop Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 09:23

Owkee dan thnx voor julie reacties

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:31

Ik heb zelf 2 jaar een tinker gehad die inderdaad ook wat meer moeite met de galop had. Het is gewoon niet hun sterkste kant. De stap en zeker de draf is gewoon heel goed!! Elk paard heeft zo wel wat. Ik denk dat mensen die commentaar geven op de Tinker vaak niet echte "koudbloedliefhebbers" zijn. Gewoon veel oefenen op lange stukken. De achterhand wordt er sterker door en zal de galop beter worden. Daarbij zijn er veel verschillen in bouw van Tinkers. Daardoor zullen er veel verschillen zijn in de gangen van de Tinkers. Mijn tinker staat nu bij haar nieuwe eigenaars voor de wagen en dat vind ze echt heel gaaf!!
Succes ermee!!
Knipoog

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:31

Er zijn nogal wat tinkers in het verleden met dravers gekruisd en die galopperen heel beroerd. Die van mij heeft echter een superfijne galop en de meesten die ik ken hebben dat ook.

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 10:13

Ja ik denk dat tinkers gewoon hun eigen galopje hebben,mede omdat ze hun eigen gewicht moeten dragen en ze zijn niet de lichtste vogeltjes in de paardenwereld,maar ze galopperen gewoon anders maar net zo goed als de warmbloeden!!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:28

niets mis met tinkers. sommige hebben heel veel moeite mee met galopperen maar ze kunnen t makkelijk. en ik persoonlijk vind ze fijner galopperen dan veel andere paarden (maarja ben waarschijnlijk niets anders meer gewend) Mijn eigen tinkertje galoppeerd heel makkelijk nergens problemen mee (gelukkig).
Met shows krijgen we vaak mensen naar ons toe hoe wij die tinkers aan t galopperen krijgen, die mensen denken dat ze dat niet kunnen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:34

Ik heb vroeger op de manege op 2 verschillende tinkers gereden, en allebei sprongen netjes aan in galop, maar konden niet in arbeidsgalop, moesten allebei net effe harder (scheuren in de bak!).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alleen Tinkers dat hebben. Mijn paard is ookniet echt goed in de galop. Het aanpringen gaat prima, en het tempo is ook controleerbaar, ze houdt het alleen niet zo lang vol (gaat nu al een stuk beter als toen ik haar nog maar net reed)...

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 10:36

Riette,heb jij ook een tinker ?


xxx Karin en Chucky

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:41

het galloppeerd als een trekpaard. je voelt echt dat er een flinke massa omhoog moet komen. Vaak springen ze voor iets hoger op in de galop.
Ze vinden het vaak moeilijk om op de volte te gallopperen, zitten vaak in de knoop met hun evenwicht.
Dit kun je ze wel allemaal leren, door te oefenen en te trainen.
De draf ligt hun beter....nee de gallop ligt hun niet met bochten.
Onze tinker is gek op galop! zolang ze geen scherpe bochten hoef te nemen (zoals in de bak, voltes)

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:03

Mijn tinker kon vanaf dat ik haar had heel goed galoperen op rechte stukken in het bos, maar in de bak heb ik haar echt moeten leren, had heel veel moeite met haar evenwicht. Nu gaat het prima (ze springt alleen vaak verkeerd aan, maar dat is volgens mij meer mijn fout dan die van haar Verward ).

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:17

Mijn tinker kan linksom heel netjes voltes galopperen, ook de wat kleinere, aan de teugel en met stelling in een rustige handgalop, rechtsom is hij nog wat stijver en valt hij uit elkaar maar hij is nog jong (4) en andere paarden hebben ook vaak een wat moeilijker kant. Hij is ook vlak, gooit niet op; kortom hij heeft een gewone rijpaardengalop. Tinkers zijn natuurlijk een rasmengelmoes en de ene mengelmoes zal wat minder moeite met de galop hebben dan de andere. Mijn hoefsmid dacht ook dat het een lomp paard zou zijn totdat hij hem door de wei zag rennen, hij nam het meteen terug Haha!

Groetjes Alexandra

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:24

Citaat:
Op 2001-10-25 01:44, schreef Kitty:
..... maar ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn KWPN'ertje fijner vind galopperen.
Daarentegen had Sarah (Tinker) wel een hele fijne ruime stap!

Oh oh, heb over 2 weken een rijles op een Tinker; als je al vindt dat een KWPN´ertje fijner galoppert, zie ik het donker in Knipoog . De KWPN-merrie van mijn vriendin vind ik nl. uitermate onkomfortabel in galop *LOL* .
Maar goed.... ik ben met mijn Dikke ook wel erg verwend: die is namelijk super relaxed te zitten in galop. (Dat zegt mijn vriendin -van de merrie- ook altijd iewat neidvol *LOL* )
Ben nog nooit eerder een Tinker gereden, maar nu wel super nieuwsgierig !!!! Ik vind ze in ieder geval wel heel schattig Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:23

De tinker bij ons op stal doet het ook super. Dat beessie sprong 1.40 meter!!! hij is zelf zo'n 1.40.

Ik heb vol verbazing staan kijken!! Ik wist wel dat ze het leuk vonden, maar zo hoog!!! Dus kracht en sprong hebben ze wel degelijk!
Knipoog

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:31

Sinds kort heb ik mijn tinkertje ook de galop geleerd. En hij zit super lekker vind ik en hij springt ook in de goede galop aan. Alleen houdt hij het nog niet zolang vol, omdat hij nog niet zo'n goede conditie heeft. En de tinkers op de manege bij ons hebben ook allemaal een lekkere galop. Ik vind het echt super relax zitten hoor. Haha! Lovers

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:36

Ik heb wel eens op een tinker gegaloppeerd. Het zat niet echt vervelend maar deed me wel erg denken aan een hobbelpaard.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:54

heb ook wel us op een tinker gereden
zat wel relaxed vond ik
da was wel zonder zadel en gewoon met halster en touwen eraan geknoopt
hij ging wel makkelijk in galop
mzzl jennifer

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:10

Tinkers werden vroeger toch gebruikt om woonwagens te trekken ofzo? Dat zullen ze vast niet in galop gedaan hebben. Voor een paard dat moet trekken zijn een goede stap en draf veel belangrijker. Denk dat het daardoor komt dat de meeste toch wat meer moeite hebben met galop.
Ik vind ze altijd zo stampen, de grond dreunt echt als er eentje galoppeert! Maar dat zal meer met het gewicht en die grote hoeven te maken hebben.

Nulla tenaci invia est via

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:13

op de manege staat een tinker waar ik reed die ging prima in galop

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:20

bij ons hebben ze in t begin wel moeite metd e galop gehad maar als ze weten hoe t moet gaan ze als een trein. gewoon zitten en gas. (en t liefst achter een andere vlekkenkont aan Haha! )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:36

nogmaals hangt dat ook erg af van de tinker zelf. sommigen hebben d'r meer moeite mee dan anderen.
cros zit inderdaad (zoals nimber al zei) heerlijk in de galop. het is net een stoel. Quinto heeft touwens wel wat meer tuigergang (nim nooit zijn knieactie gezien?? jawel toch??) maar hij galopeert wel makkelijk aan. en evira is wat moeilijker en karianne ook. maar quincy (quinto's moeder) doet het wel weer makkelijk

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:01

Ik heb ook wel ns op een tinketr gereden en ik vond dat ie een hele fijne, ruime galop had, maar het zal idd voor ieder paard verschillend zijn.

Don't hate me cause you ain't me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers