Massage, fysio, accupressuur voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 20:41

Wie heeft het eens op zijn paard toe (laten) passen/gepast, waarom en hoe pakte dit uit? Graag reacties...
Dank namens Sib.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:47

Ik heb er positeive ervaring mee zie topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=15&1

Later wilde ik ellen nog eens vragen om een consult,was toen niet meer op dat adres ,ben toen via ellen bij Greetje de Jonge gekomen,met weer een positief resultaat.
Greetje ziet het paard als geheel,en past ookop die manier haar behandeling toe.
Succes !
PS waarom denk je dit nodig te hebben?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:28

Ik heb een dagcursus gedaan en masseer dus regelmatig mijn eigen paardje. De massage die ik geleerd heb is neuro reflex massage, die beëindigd wordt met acupressuur.

Mijn paard heeft er veel baat bij gehad, alle knopen in de spieren zijn weg en ze is veel soepeler geworden.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:05

Ook ik heb hele goede ervaringen met massage, fysio en accupunctuur.
Mijn paardjes masseer ik regelmatig, buiten het feit dat het ze goed doet vinden ze het ook lekker. Fysio en accupressuur heb ik voor Cora en Christy gehad en dat heeft enorm geholpen. Voor Cora hebben wij een accupuncturist laten komen omdat zij erge last van chronische bronchitis had en de veeartsen er niet veel meer mee aan konden. Zelf vond ik dat doodeng die naaldjes, maar zij had er weinig van. Ook haar benen zijn er wat sterker van geworden.
Ik ben dus voor dit soort behandelingen omdat de paarden er baat bij hebben gehad.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:37

bij mij komt er ook een fyio/masseur.
Hij is heel aardig en heel vriendleijk tegende paarden. Hij contoleerd de spieren op knooppunten, etc. en hij controleert ook de gewrichten, zoals bijv. het bekkengewricht.
Mijn paarden zijn naderhand echt soepeler en lopen makkelijker, dus mijn paarden en ik heb er veel baat bij.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:05

Mijn paarden zijn wel eens behandeld door een osteopaat en zijn daar erg door opgeknapt. Losser in hun lijf geworden.

Ik heb zelf een cursus neuroreflexmassage gevolgd waardoor ik mijn eigen paarden op deze speciale manieer kan masseren, echt goede resultaten heb ik nog niet gemerkt, maar dat ligt waarschijnlijk vooral aan mijzelf... Haha!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:22

ik heb hele positieve ervaring met fysio. Mijn paard zat ontiegelijk vast in haar rug en door meerdere malen de fysio erbij gehad te hebben begint ze nu losser te worden! Ze voelt zich een stuk happier Party!! Party!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:47

Nog een pos. ervaring. Vroeger met fysio, later met manuele therapie + acupunctuur (Rodinde): resultaten waren erg goed: paard werd veel losser in zijn lijf!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 23:01

Hé Mieke,

Heb jij soms ook een cursus gedaan bij Martine Paasse? Via de hoefkatrol-site van Suzanne?

Martine heeft Lamanda drie keer behandeld, waarna ik het zelf geleerd heb. En bij Lamanda heeft het echt enorm geholpen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:43

ja, ik heb de cursus samen met Christa bij Martine gevolgd. Zelf zie ik nog geen resultaten, maar ik moet het eigenlijk gewoon vaker doen, kwestie van oefenen denk ik!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:35

Mijn paard heeft alles al gehad. Haha!
Resultaten waren altijd goed erna, maar van korte duur.