Akkoord contributie- en tariefsverhogingen 2004

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Akkoord contributie- en tariefsverhogingen 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 17:04

www.knhs.nl
www.knhs.nl

Op donderdagavond 27 november 2003 zijn het Wedstrijdplatform en de Ledenraad van de KNHS akkoord gegaan met de voorstellen van het Federatiebestuur voor verhoging van de tarieven en de contributie in 2004. Deze verhogingen waren nodig door het wegvallen van de overheidssubsidie, de slechte economische situatie en afspraken die in en rond de fusie waren gemaakt. Het Federatiebestuur heeft de Ledenraad hier in de brieven van 29/9, 30/10 en 19/11 uitgebreid over geïnformeerd. Het Federatiebestuur heeft een omvangrijk pakket aan bezuinigingen ingezet, dat oploopt tot 0,7 mln. in 2006. Dat pakket heeft een beperkt effect in 2004, onder meer omdat er personeel bij is betrokken, waardoor aanzienlijke tarief- en contributieverhogingen noodzakelijk blijven.



Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 17:04

Het Wedstrijdplatform, dat op basis van de reglementen een belangrijke stem heeft in de vaststelling van de tarieven voor de wedstrijdruiters, ging na een lange discussie akkoord met de verhoging van de tarieven omdat het Federatiebestuur aangaf gezien de intering op het eigen vermogen van de KNHS die al plaatsvindt en plaatsgevonden heeft, een sluitende begroting absoluut noodzakelijk te vinden. Iets waar de financiële adviescommissie van de Ledenraad ook een groot belang aan heeft gegeven. Binnen deze randvoorwaarde bleken uiteindelijk geen betere alternatieven voorhanden. Nadat het Wedstrijdplatform akkoord ging met de tariefsverhoging, stemde nadien ook de Ledenraad in met verhoging van de tarieven, de contributie en de begroting 2004, inclusief de daarin verwerkte bezuinigingsvoorstellen. Een overzicht is als bijlage opgenomen (PDF-bestand). De contributie voor leden van verenigingen komt op € 12,50 (€ 2,50 lager dan in het oorspronkelijke voorstel) en de tarieven gaan met gemiddeld 15% omhoog, waarbij voorts de eenduidigheid is vergroot en het werk dat gedaan moet worden meer in evenwicht is gebracht met de hoogte van het tarief.

Verder zijn er de volgende voorstellen tot bezuiniging overgenomen:

Het inkrimpen van de werkorganisatie met 12 mensen, waarvan 8 in 2004.
Het sluiten van het kantoor in Wanroij en de werkzaamheden concentreren in Ermelo (over deze voorstellen wordt nog overleg gevoerd met de Ondernemingsraad en de vakorganisaties).
Het schrappen van de KNHS ledenkaart
Het niet meer vergoeden van de € 100,-- voor het aanpassen van de statuten (en verlengen van de termijn waarbinnen ze aangepast moeten zijn naar 2010).
Het niet meer afsluiten van een WA-verzekering voor verenigingen per 1 april 2004, waarbij nog onderzocht wordt of een collectieve verzekering, die doorbelast wordt, goedkoper is voor de verenigingen. Voorstellen zullen begin 2004 worden gecommuniceerd.
Verder is de afspraak gemaakt dat alle verenigingen hun mutaties zoals gevraagd voor 1 december aanleveren. Leden van verenigingen die het blad Paard & Sport niet ontvangen en geen startkaarten of startcoupons hebben, hebben tot 1 maart 2004 de gelegenheid alsnog op te zeggen vóór 1 maart. Zij krijgen dan hun contributie in het tweede kwartaal gerestitueerd.

Wat de hoogte van de contributie betreft is er naar gestreefd deze voor alle leden naar een min of meer gelijk niveau te trekken; een niveau dat nog laag is vergeleken bij de contributies die aan andere sportbonden worden betaald. Het Federatiebestuur heeft voorts aangegeven bij de realisering van een nieuw automatiseringssysteem het mogelijk te maken dat elk lid nog maar één keer de contributie aan de KNHS betaalt.

Tenslotte: gisteravond is door alle betrokkenen een heel lastige afweging gemaakt. Uiteindelijk is de beslissing genomen om voor 2004 die middelen te genereren, die een verdere kwaliteitsslag mogelijk maken waarmee ook de doelen, die met de fusie zijn beoogd, in zicht komen. De Financiële Commissie van de Ledenraad had daar in zijn advies eveneens sterk op aangedrongen. De werkorganisatie zal er op basis van de nu genomen besluiten in 2004 ook alles aan doen en moeten doen om de basisdienstverlening verder te verbeteren. Met de besluitvorming lijkt een belangrijke stap gezet om de KNHS weer in rustiger vaarwater te brengen. Dat is belangrijk voor de sport en de gehele paardenhouderij.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:46

Bah, alsof dit alles nog niet genoeg geld kost Boos!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:50

ik ben het helemaal met Mayo eens lekker zeg!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:14

Nou hier kan ik dus echt pissig om worden! Boos!

Voor mijn gevoel wordt er bergen met geld in de top gepompt (noem maar zoiets als de onkosten en reisvergoeding van 1 talentenplan-teamlid die echt fors kunnen oplopen) en de basis kan het weer ophoesten. Kon je dan nog makkelijk zelf starten (want daar ben je toch lid voor) dan krijg je door die STOMME pl*risregel van 2 jury's en 10 winstpunten mooi een koude douche.

Of je ff wil betalen: nu directe kostenstijging van je startkaart en je coupons, maar straks ook weer je startgeld... want dat rekent allemaal mooi door. Opvallend is dat de gulden-startgeld-prijs hetzelfde cijfers is als de euro-startgeld-prijs... en nu maar wachten op de volgende penningmeester die met de kas ervandoor gaat... Boos! Boos! Boos!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:23

En in de top maar flink geld, trailers en zadels als prijs geven Boos!

Geef ze een leuk envelopje en een bloemetje en stop de rest van het geld waar ze het echt kunnen gebruiken Boos! *zucht*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:57

Ik ga niet accoord! sterker nog! ik stop ermee. Toedeloe!!!!!!!!!!!!!!!!!

De hond is de betere mens

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:28

En wie moeten er uiteraard weer voor de kosten opdraaien..

En als je ziet wat voor kosten er gemaakt worden aan onzinnige dingen..

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:28

misschien kunnen we iets van protest brieven schrijven!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:54

Gruwel... het kost ook al genoeg!

...Dreaming with my eye's wide open...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:09

gvd t kost al meer dan genoeg!!
die hele KNHS is 1 grote puinhoop!

toen we nog apart de NKB, NBVR enz hadden was er niets aan de hand

geef mij de NKB maar weer terug, toen kosste het niet zo achterlijk veel geld als nu

leuk, zo'n hobby Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:39

Nerootje schreef:
misschien kunnen we iets van protest brieven schrijven!


Mijn handtekening heb je!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:12

Citaat:
Tenslotte: gisteravond is door alle betrokkenen een heel lastige afweging gemaakt. Uiteindelijk is de beslissing genomen om voor 2004 die middelen te genereren, die een verdere kwaliteitsslag mogelijk maken waarmee ook de doelen, die met de fusie zijn beoogd, in zicht komen. De Financiële Commissie van de Ledenraad had daar in zijn advies eveneens sterk op aangedrongen. De werkorganisatie zal er op basis van de nu genomen besluiten in 2004 ook alles aan doen en moeten doen om de basisdienstverlening verder te verbeteren.


1) een verdere kwaliteitsslag? Laten ze eens met een eerste beginnen!
2) in zicht? Nog niet eens bestaand
3) verbeteren? creeren bedoelen ze.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:14

Citaat:
Wat de hoogte van de contributie betreft is er naar gestreefd deze voor alle leden naar een min of meer gelijk niveau te trekken; een niveau dat nog laag is vergeleken bij de contributies die aan andere sportbonden worden betaald.


Misschien. Totdat je alle inschrijfgelden en overige kosten als startkaarten, coupons e.d. eens optelt.

En ik begrijp dat de 10 wp regeling helemaal niet meer besproken is Verward Die zou in het najaar geëvalueerd worden.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:41

Nu alles op een hoop is, zou het duidelijker moeten worden voor iedereen.
Alleen nu is de KNHS wel in een monopoliepositie en dan kan men makkelijker dit soort dingen doen.

Als je zit waar hoge kosten aan worden gemaakt..
Ik snap dat de topsport belangrijk is voor de paardensport in zijn algemeen, maar 3 bondscoaches?

En ik snap ook dat er vertegenwoordigers van de KNHS naar Jerez moesten, maar dat had best iets minder gekund.

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:30

Heb ook gehoord dat de coupons waarschijnlijk verdwijnen en dat alles in de toekomst geautomatiseerd moet zijn... Volgens mij gaat dat nog meer geld kosten. (aanschaf computers enz.)

Lekker zooitje daar zo die KNHS. Wanrooij ruziet met Ermelo... Vindt best dat Wanrooij sluit. Ermeloo is voor mij veel dichter bij. En scheelt weer in de kosten...

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:31

Ach ja die goede oude tijd bij de KNF...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 08:48

ik dus niet, voor mij is Wanroy veel dichterbij!

Sandor

Berichten: 2
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: vortum-mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:10

in plaats van dat ze de sport promoten,breken ze alles af
voor de gewone man is dit toch niet meer op te brengen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:49

Sandor schreef:
in plaats van dat ze de sport promoten,breken ze alles af
voor de gewone man is dit toch niet meer op te brengen?

Het lijkt de NS wel!

De hond is de betere mens

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:16

knhs ledenkaart? Dat ding bestond amper een jaar en kon je toch weinig korting mee krijgen.

- Offline -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Brimi_Disa, cabochon1, Cheytjuh, DemDeempel, Jintexx, kim_1990, larapurdy, NicoleKelos, Renss, Saaams, Sanne_zepp, Selbourne, smiley en 34 bezoekers