Wat als je iets besteld...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wat als je iets besteld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 15:32

en na 3 maanden is het er nog niet... Verward

In begin september heb ik een i-mode toestel van KPN besteld (ze waren nogal aan het stalken per telefoon) en het zou ca. 2-3 weken duren voordat de telefoon geleverd werd.

Oké, niet erg, wij gingen nog op vakantie e.d. dus het kwam niet zo nou. Eind oktober heb ik nog maar eens gebeld, waar mijn foon bleef. Ja, ik moest niet zo moeilijk doen, het duurde toch 6 weken minimaal??? Verward
Huh, en eerst was het nog maar 3 weken...

Maar goed, nu is het eind november, en ik ben bang als ze de telefoon nu nog durven te bezorgen, dat ik hem retour afzender stuur. Ik hoef toch geen 3 maanden levertijd te pikken?

Weet iemand hoe het zit met rembourszendingen? De telefoon zou nl. onder rembours geleverd worden. Volgens mij houdt dat in dat je aan de postbode moet betalen, of niet? Dan betaal ik gewoon niet en gaat de telefoon richting KPN terug???

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:36

haha schakel kat in de zak in met chazia mourali of hoe ze ook maar mag heten Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:39

Een rembourszending houdt inderdaad in dat je betaalt bij aflevering (aan de postbode, en via TPG wordt het geld overgemaakt naar de verzender van het pakketje).
't Is echt van de gekke dat je 3 maanden moet wachten, zeker als ze je telkens beloofd hebben dat je het op korte termijn krijgt.
Zodra het pakketje afgeleverd wordt, kun je er voor kiezen om niet te betalen.
Ik vraag me af of dit een goed idee is, de koopovereenkomst vervalt hier nl. niet mee.
In jouw geval zou ik zeker contact zoeken met KPN en proberen de koop te annuleren ivm. de levertijd.
Zo voorkom je later problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:31

Staat er in hun verkoopsvoorwaarden niets hierover?
Anders idd een angetekend schrijven sturen voor ze dat ding komen leveren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 18:11

Het rare is, dat het per telefoon besteld is, ik heb nooit een schriftelijke bevestiging van mijn bestelling ontvangen. Dus iedereen zou hebben kunnen zeggen dat ik die telefoon besteld heb. Of ik zou bijv. Marreke een telefoon aan kunnen smeren die ze niet heeft besteld, ik bedoel maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:27

Maar Marreke is even gaan zoeken en weet ondertussen dat ze in geval van een te late levering KPN in gebreke kan stellen en een boete op kan leggen Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 19:11

Dat is even slim!!!

Maar: als KPN toch nog over de brug komt met dat pakketje, dan stuur ik het gewoon terug. Ik hoef hem niet meer.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:41

schakel nou chazia in Haha! das leuker, lekker goed voor hun imago hehehe Haha!
dat programma heet geloof ik kat in de zak ofzo....
doen *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:29

Ik zou hem inderdaad niet meer accepteren als het pakketje nu nog wordt bezorgd. Maar misschien kun je eerst even bellen om te proberen je bestelling te annuleren?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:53

Het gebeurt ook heel vaak dat dit soort pakketjes ergens 'verdwijnen'. KPN is daar voor verzekerd, en zolang jij niet hebt getekend voor onvangst sturen ze zo een nieuwe telefoon op.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 09:57

Gewoon nog even informeren, misschien is er toch wat mis gegaan. Maar zoals je zegt, ik zou er ook niet mee accoord gaan. Drie maanden is erg lang, vooral als dat niet afgesproken is. Als het onder rembours verzonden word moet nje het aan de deur betalen. Betaal je niet gaat het pakketje gewoon weer terug naar de afzender.