Paardenmoe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorrit86

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Paardenmoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 23:52

Ik als paardennozem vraag me af of jullie als doorgewinterde paardenliefhebbers nou nooit 'ns denken: 'Pfff, weer naar dat paard. Echt even geen zin in.'

En dat buiten het weer om, dat je het gewoon even zat bent om weer die stal op te ruimen, weer dat paard te verzorgen enz.

Of gaan jullie altijd vol energie naar je paard toe?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:59

Oh ik heb heus wel eens geen zin. Nu heb ik wel de mazzel dat Pjelk in de manege staat wat de drempel om te gaan rijden aanzienlijk verlaagd. Maar soms wordt ik wel flauw van dat eeuwige bakgehobbel en ging ik liever naar buiten. Maar ja, Pjelks schoenen passen niet meer dus ben ik nu wel bakgebonden Frusty

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:18

Hmm gebeurd eigenlijk bijna nooit! Ik heb mn paard nu een jaar en heb denk ik 3 keer gehad dat ik niet echt zin had, maar als ik er dan weer ben dan vind ik t weer leuk!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:27

hmm ja gebeurt weleens, vooral omdat ik ze alle3 aan huis heb staan, en dat nogal wat werk emt zich meebrengt
al is t vervelendste nogwel om op je vrije dag toch tussen 7.30&8.00 je bed uit te moeten om te gaan voeren en ze een uurtje later in de wei te moeten zetten

vooral als je de avond ervoor flink op stap bent geweest Haha!

op een pensionstal vind ik ook wel heel leuk trouens, is gezelliger, en je kan eens een keertje een dagje overslaan

ik kan nu wel een dagje rijden overslaan maar ze willen toch graag hun eten, en in de wei en een schone stal enzo!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:39

We hebben een eigen famillie toko'tje dus bepaalde taken verdelen we. We gooien paarden voor elkaar los en houden elkaar paarden in de gaten.Dat scheelt natuurlijk. Maar verder ga ik altijd, weer of geen weer. Mijnpaard heeft mij niet gevraagt of ze van mij kon zijn. Ik bedoel dus, dat het een bewuste keuze was om een paard te kopen en dan moet je je wel bewust zijn van de gevolgen.
Als je kinderen hebt en/of een hond kun je ook niet zeggen, vandaag ff niet!!

Tuurlijk heb ik ook wel eens geen zin, maar idd als je er dan bent is het wel weer over!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:55

ik heb dat niet echt omdat ik nooit zelf hoef te voeren uit te mesten enz, ik mag dus eigenlijk alle leuke dingen doen, en ik kan ook nog binnen rijden als het slecht weer is...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:30

Als het slecht weer is nog wel eens, wij hebben geen bak en we staan in volpension, dus dan ga ik een half uur met de auto alleen om hem even over z'n neus te aaien. Dat kan ik niet altijd opbrengen, maar daar heeft Rowan ook geen last van.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:39

Ik heb wel eens geen zin, maar zo gauw ik op stal ben, ben ik dat acuut vergeten. Soms loopt een paard een tijdje niet zo lekker, dan heb ik wel eens wat minder zin om te rijden.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:11

Ow heb ik ook wel eens hoor.
Als het rotweer is bijvoorbeeld, en het regent,
nou moeten ze mij soms met stok de deur uitslaan, maar als ik daar eenmaal ben heb ik het wel naar mijn zin hoor, en ben dan toch wel blij dat ik ben gegaan Haha!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:15

Komt bij mij ook soms iets te vaak voor hoor,...
Maar als ik er eenmaal ben valt 't wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:16

Gebeurt bij mij ook wel eens. Als meneer 's morgens bij het voeren al een humeur heeft om te schieten, denk ik 's middags wel eens: bleeeh, geen zin!
Als ik er dan ben valt het meestal wel mee en soms ga ik gewoon niet. Dan heeft meneer een lekker rustige dag en lopen we ons allebei niet op te winden omdat we geen zin hebben en toch "moeten".
Ik ben er zowiezo twee keer per dag om te voeren, dus als ik een keer het werken oversla voel ik me echt niet schuldig.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:02

Ik loop al een paar maanden met dat gevoel rond Scheve mond
Ik geef er helemaal niks meer om, ga er alleen nog maar heen om te voeren en heb echt geen zin om te rijden.. denk er vaak zat aan om er helemaal mee te stoppen, maar misschien is het gewoon een winterdipje en gaat het wel weer over..

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:35

Ik heb dat ook wel gehad.
Maar nu ik al ruim 3 mnd niet rij omdat m'n paard een peesblessure heeft Verdrietig zou ik er heel wat voor over hebben om er weer op te mogen stappen.
Het is ook nooit goed Verward

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:30

Wel eens geen dag om te rijden, maar dan ga ik nog wel om even te poetsen.
Gelukkig heb ik een stal op een volpension stalling, dus een dag niet kunnen/willen is geen ramp.
Ik maak er zelf alleen meer een probleem van Clown

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:34

Ja, dat gebeurd wel een enkele keer. Zeker nu Dennis in de blub staat, vies weer, geen bak, geen stal, teddyberen vacht(dus door trainen is er ook niet bij).