paard op straat, Wild West in helmond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

paard op straat, Wild West in helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 23:51

Vandaag is er een van de paarden ontsnapt bij ons! Niet Joris, maar van de KWPN-ers. WIj hebben een ponystal en een paardenstal, en dit was dus een van de aarden.
Hij stons al midden op het kruispunt, toen Marloes aankwam( van Brunate). Die zag het, en zag vooral dat allerlei auto's gewoon doorreden Boos! Is toch niet normaal?

Hij rende terug richting ons, en dankzij een snelle bestuurder werd hem de pas afgesneden naar de ventweg. Toen is hij naar het bessenveld gegaan waar ook zijn wei ligt, en de inmiddels gealarmeerde appelboer kwam hem weer tegen. Draaide hij zich weer om (inmiddels waren er wel wat hulptroepen gearriveerd), maakte een ererondje om zijn weiland (met de andere 2 er nog in, die werden helemaal gek Haha! )en is daarna gevangen. Hij mankeerde gelukkig niks.

Maar wat een stel rare mensen om door te rijden en je achter een paard door te wurmen, dat is toch echt heel aso!
Gelukkig heeft die lieve bestuurder hem gevangen en geholpen, wie weet waar hij anders geeindigd zou zijn.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 03:20

Jemig ja dan sta je effe te trillen op je beentjes.
Weet je wat het is, mensen die niks met paarden hebben weten absoluut niet hoe ze moeten reageren op zo'n moment.
Een paar terug wist mijn vriend ook nog weinig van paarden en wij moesten een paard passeren die niet langs een bloempot wilde. Hij had het idee ver aan de kant te gaan en er snel langs, mar kreeg van mij toch de opdracht om teruguit te gaan en het verkeer tegen te houden zodat dat meisje haar paard er op haar gemak langs kon leiden.
Hij had dus ook voor de snel erlangs en wegwezen optie gekozen als het aan hem lag, gewoon omdat hij niet wist wat hij anders moest doen.
Tja en dat is gevaarlijk, maar je kan het ze ook niet kwalijk nemen als ze in paniek niet weten wat ze moeten doen. Wij paardenmensen denken meteen, wat een eikel zeg, zoiets is gevaarlijk, gewoon omdat wij weten hoe het wel werkt!

Gelukkig is alles goed gekomen toch? Poeh idd wat een schrik is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:49

Gelukkig is er niets met hem gebeurd! Echt belachelijk dat die mensen zomaar doorreden, ze hadden dat paardje wel dood kunnen rijden! Maarja, er zijn natuurlijk veel mensen die niets van paarden weten en er zelfs een beetje bang voor zijn, en die gaan natuurlijk niet als een dolle achter zo'n paard aan Scheve mond
Ik ben blij dat het goed is afgelopen , wat een schrik zeg!


Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:56

Mensen rijden dan ook gewoon door hè Scheve mond Dat is denk ik wel geschrokken!
Toen wij terug kwamen van een verjaardag stonden er ook 2 pony's op de weg, iedereen die dus doorreed Verward
We wisten gelukkig waar ze stonden en hadden ze veilig in hun stal gezet.

Gelukkig is alles weer goed afgelopen!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:57

gelukkig is het goed afgelopen!
Ik heb vorig jaar (per ongeluk) een merrie met veulen laten ontsnappen, die gingen de doorgaande weg op en er waren ook automobilisten die gewoon toeterend erlangs reden

We hebben ze een maisveld in kunnen jagen en achter bij het bos kunnen vangen, gelukkig......ik werk er inmiddels niet meer, mede dankzij deze stommiteit

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 18:33

Ik hoorde vandaag dat er echt twee auto's slipten en daarom is hij teruggerend. De rest reed daar dan omheen, raar he? Ik dnap dat niet, mensne hebben soms geen idee wat een schade een paard kan aanrichten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Furst, Nicje87, Noesie, Pierus, Renkle, Vagabondo, zivazoef en 150 bezoekers