Opsporing! Tips, bokkers omg. Eindhoven!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Opsporing! Tips, bokkers omg. Eindhoven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 22:00

Beste Bokkers,

Ik krijg nu bijna dagelijks te horen van iemand die zelf paarden inspant, dat er her en der mentuig/menwagens/zadels en trailers weggehaald worden.

Bijv hier in de omgeving van Nuenen, 2 weken terug Gerwen, vorige week Mariahout en deze week Nuenen.
Ik las bij: vraag-maar-raak, afgelopen weekend in Veldhoven.
Gebeurt zowel vanuit de schuur/garage s'nachts, overdag en nav een bezoek van bepaalde mensen (die dus later terugkomen om eea te jatten)

Zo blijven we dus aan de gang, met het rijtje aan te vullen.

Nu zou ik graag van jullie tips krijgen over diverse diefstallen van deze
spullen.
Het kan zijn dat je iets gezien of gehoord hebt of zelfs meegemaakt hebt.

Naar mijn idee wordt het een beetje TE erg hier.

Het enige wat je momenteel kan doen, is zorgen dat je spullen eztra op slot staan en zoveel mogelijk in huis houden.

Wie kan mij helpen met tips?
Dan ga ik daar nl mee aan de slag.


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:12

Mmh bedanktr. Ik denk dat ik maar wat spullen die ik amper gebruik thuis leg,...
Hopelijk blijven ze dit keer met zn gore poten van onze spullen af want dat zou de 2e keer worden! Boos!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:20

Ja inderdaad, een flinke tijd terug zijn alle spullen bij Sterre en Arabesk ook gestolen...
Je word er niet goed van...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:27

ik zal ook eens een hoop spullen naar huis halen , mijn kast is nl ook veels te klein aan het worden,er hangen 10 hoofdstellen in , voor 4 paarden Bloos
mijn springzadels liggen al thuis,ik denk erover om mijn oude te verkopen, want mijn nieuwe (alletwee zijn het stubben siegfried KII's) zit veel lekkerder Tong uitsteken

gelukkig is onze stal erg goed beveiligd,alle deuren zijn voorzien van alarm, het alarm is iig knoerhard en van tijd tot tijd gaat dat ding wel eens af,als loulou bijvoorbeeld een van de deuren niet goed afsluit,dus de hele buurt weet wat een herrie hij maakt Tong uitsteken

maar het blijft in en in triest dat er zoveel word weggehaald
is het misschien niet een idee om op enkele plaatsen in nederland weer eens graveer acties te organiseren ?

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:29

Goed idee!Het is inderdaad te erg voor woorden dat bepaalde mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven.. Succes met je speurtocht, misschien kom je mijn oude trailer ook nog tegen.... Knipoog

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:33

zouden we niet met marktplaats en evt andere sites ,een samenwerking kunnen treffen
en dan zo dat er een apart topic is zeg maar, waar alle gestolen goederen worden gepubliceerd
als de dieven via internet niet meer kunnen verkopen,dan word het voor hun moeilijker om klanten te vinden , en moeten ze over de grens gaan werken, misschien dat ze dan hun zinnen op andere dingen als paardenspullen gaan zetten?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:59

daarom liggen mijn spullen dus thuis, wel een hoop gezeul maar ik neem het risico niet!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:38

bij mij staan de paarden gelukkig aan huis, met de spullen in huis met 2 grote honden ervoor!
ze hebben hier in hoogeloon ook al op diverse plaatsen spullen meegenomen(oa van merelberfe hier op bokt)

hier in de omgeving van eindhoven wordt het echt al te gek! dat ze eens met zn poten overal vanaf blijven Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 23:43

Denk aan feiten...daar kan ik iets mee.
Jullie hebben het gelukkig in de gaten, spullen goed op te bergen!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:28

Vorig jaar rond deze tijd hebben ze, zoals Kim als zei, bij ons op stal al hun slag geslagen.
Ik heb aangifte gedaan, maar daar nooit meer iets over gehoord. Ook niet echt verwacht, eigenlijk. Ik heb zelf nog in de buurt rondgevraagd, maar niemand had iets verdachts gezien of gehoord. Dus aan feiten kan ik je verder helaas niet helpen.
Ik hou mijn ogen en oren open...

* To Belg, or not to Belg *

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:15

pb merelberfe anders, ze hebben daar vanalles meegenomen(zadels en wat tuig geloof ik) en een hond!!

bij een pensionstal in hoogeloon zijn ze gewoon overdag t terrein opgelopen, dat doen ze wel vaker, vooral bij grotere(en meesta goed beveuligde)stallen
zeker op een manege, daar komen dagelijks al zoveel mensen, dat er makkelijk iemand is die er niet thuis hoort, en er ff rod kan kijken, en zo naar buiten wandeld met wat spullen!

's nachts zijn de meeste grote stallen goed afgesloten&hebben alarm enzo, dus overdag, als ales open is en alarm er af is, slaan ze hun slag

de kleine particuliere stallen daar slaan ze 's nachts hun slag.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 11:50

Ik zal eens aan haar vragen, wat details.

En..het zijn niet alleen stallen. Degene die ik bedoel zijn allemaal particulieren. Het lijkt wel of ze weten wie er allemaal met de kar rijdt!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:45

Lielle schreef:
daarom liggen mijn spullen dus thuis, wel een hoop gezeul maar ik neem het risico niet!

idem hier, ik sjouw me echt kapot! soms moet ik 2 zadels meenemen als iemand mee gaat rijden .MAar ik laat daar niets hangen! WAnt als het aan bepaalde andere figuren ligt, hebben zij alles en is mij niets gegund. Ik heb het 1x meegemaakt, dat een zadel van me gejat was en van de andere stalgenoten. De gevolgen voor mij en al die anderen.... zo laag bij de gronds. DAt wil ik niet weer meemaken.

De hond is de betere mens

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:46

de rest ligt wel op stal, maar alle dure spullen (mn zadels) liggen thuis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:02

ja klopt. Ik heb thuis inderdaad mijn zadels liggen en ook een paar hoofdstellen.

De hond is de betere mens

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:20

Onze kar en tuig hebben lange tijd in de schuur gestaan, gewoon thuis, duer nooit op slot... Maar de kar ligt voortaan op slot en tuig ligt binnen.

Op stal ligt gelukkig alles wel zo goed achter slot en grendel...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:41

Toch de boel eens beter opbergen dan....als ik iets merk hoor je het!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:44

Hmmm, minder.... ik zal mn zadel e.d. ook maar eens mee gaan sjouwen naar huis, toch. pffffffffff

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:23

Pff.. ik ook maar dan denk ik.. Scheve mond Kan t nu toch niet gebruiken, mag niet rijden.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:02

Jakkes! ik snap echt niet waarom mensen zoiets doen, maarja, er is weinig tegen te doen eigelijk, ze blijven er toch wel Scheve mond

komen ze ook aan huis? ik heb mn zadels wel achter slot zitten natuurlijk, maar of ze daar veilig genoeg liggen... Scheve mond

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:59

Even naar aanleiding van dit topic ;

[VMR] Waar zijn er het afgelopen jaar ZADELS GESTOLEN?

Misschien kan mijn posting van bovenstaand topic iets toevoegen aan dit topic.........

Nu ik dit zo lees moet ik gelijk aan iets denken.... Bepaalde mensen bij mij op stal hebben laatst een Stubben zadel voor € 75,00 gekocht en een mooi zadel + hoofdstel voor ook veel te weinig Scheve mond Scheve mond
Ik heb de man die het verkocht nooit gezien.... maar die meiden vertelde mij dat het een rare man was en dat ze de man hadden gevonden via een advertentie in de krant Verward

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:07

Een advertentie in de krant.
hmm.... Vraag eens aan die meiden of ze de advertentie nog hebben.
Misschien hebben ze zijn nummer nog wel. Ik weet niet of Branca nog steeds op zoek naar dit soort info, anders zou je haar er dus wel mee heplen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:53

Ik ben veel te makkelijk wat dat betreft! Ga er toch maar eens serieus over nadenken om een alarm op m'n zadelkamer te hangen. Een slot breken ze toch zo open ben ik bang. Nemen ze alleen koetsen,trailer en grootgoed mee of ook andere dingen?..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:04

Ja rare lui hoor!!

Er is laatst op een men wedstrijd, een karretjes achter de auto af gestolen!!?!!

Is toch NIET normaal??!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 14:37

Ja, gebeurt...en blijft maar doorgaan.
Ze breken schuren open en halen alle paardenspullen eruit en gereedschap.
Een slot is zo open, een gewoon en een hangslot. Doe bijv. een motorslot (die zijn goed en stevig) door de wielen van de kar.
Of een alarm die via je GSM gaat. Of verzinkte sloten..degelijke hekken..
Het is kennelijk goeie handel, want blijft doorgaan. Ik weet niet waar ze het allemaal laten, maar er is dus een markt. En die lui weten al wat jij hebt, die jatten ook op bestelling.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Justme_Lisaa, Muronia, SennaS en 152 bezoekers