zere bovenarmen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

zere bovenarmen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 19:27

ik heb de laatste tijd heel zere bovenarmen...

het doet zelfs zo zeer dat ik tijdens de les af en toe even rustig aan moet doen... mijn pony trekt best wel... vooral in de galop... mijn dokter zegt dat ik dan meer met me benen moet gaan rijden... maar dat doe je ook niet even.. dus misschien heeft iemand nog andere tips?

( tijdens het springen gaat het wel heel goed)

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:30

Ontspannen is eigenlijk de enige oplossing.
Waarschijnlijk span je je spieren te veel als je pony zo aan het trekken is. Probeer gewoon relaxt op je paard te zitten, als het goed is helpt dat wel Lachen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:42

als je pony erg gaat hangen,heb je alleens geprobeert een ophouding te maken?

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:28

Ik heb daar ook altijd last van zere bovenarmen maar dan niet alleen met rijden maar met alles wat zwaar is erg lastig is dat vooral waneer je een pony hebt die erg trekt bij mij helpt het altijd om te ontspannen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:54

Waarscheinlijk heb je je arm recht naar voren gestoken. Je elleboog hoort langs je lichaam te hangen.

Is dit het niet. Dan hou je je arm onbewust vast. Dus je zet je hand dus vast, waardoor je niet meer mee kan gaan met de mond. Gevolg een trekkende pony en zere armen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 03:13

Ik denk ook dat je met teveel druk rijdt. eigenlijk mag je maar 2 oons in elke hand voelen. Als je pony aan je trekt, laat hem dan een fractie helemaal los en pak hem dan weer op. Je pony zoekt steun op je hand, door hem even los te laten moet hij zijn balans herstellen en op 4 benen lopen. Kennelijk heeft je pony problemen met zijn balans. Dit kan te maken hebben met dat je pony niet het gewicht goed kan verdelen met jouw op zijn rug. Rijd je met veel druk en gebruik je hulpteugels? Je pony is waarschijnlijk moeilijk nageeflijk (te houden). Probeer zelf goed aan je houding te denken. Kijk niet naar beneden maar door de oren van je pony. Zucht af en toe eens diep,dat geeft ontspanning. Probeer je eigen handen als het ware te laten dragen. En probeer je pony met je been te stimuleren om nageeflijk te worden, niet met je teugels. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar oefening baart kunst hoor! Het is zeker de moeite ward om het te proberen want rijden met pijn lijkt me niet plezierig.
Succes.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:06

Ik heb ook veel last van mijn bovenarmen gehad en dat kwam niet door mijn paard. Ik zette altijd onbewust mijn schouders vast waardoor er een soort van permanente spierverzuring optrad en waardoor ik altijd pijn in mijn bovenarmen had.
Ik heb oefeningen van een fysio gehad die met paarden en hun ruiters werkt om mijn schouders naar achteren en naar beneden te draaien. Gelijktijdig, een voor een en om de beurt. Ook een oefening om die nek en schouderpartij weer los te maken is om je handen achter je rug elkaar vast te laten pakken en je schouderbladen naar elkaar toe te brengen. Dat kon ik in het begin ook niet eens doen zonder erg veel pijn te hebben maar nu gaat het weer helemaal goed!

Als je paard dan ook nog eens de neiging heeft duikboot te spelen en lekker in je hand te duiken maakt dat het niet makkelijker. Veel been geven en idd ophouding maken met je hand zodat je paard niet lekker in de teugel kan gaan hangen.

Sux6!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:15

Je kan genoegen nemen met een kilo of een paar ons in je handen.. Je moet zijn/haar koppie erop rijden, dus goed voor waarts en ophoudingen maken...

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:28

Misschien moet je wat meer loslaten,je houd vast,zo komt er juist druk op je armen,ik weet wat je bedoeld..Lachen

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:18

ja hebik oklast van volgens men instructeur zit ik te gestresst opm npaard ontspannen dus

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:19

Ontspannen. Dat is de enige oplossing. ik begrijp wat je bedoelt, en het enige wat helpt is ontspannen. Doordat jij zo bezig bent je pony in te houden. En wat de rest ook zegt goed voorwaarts en dan ophoudingen maken.

Veel succes!