Wat zijn de "must haves" in je keukenkastje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat zijn de "must haves" in je keukenkastje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 18:12

Zo één keer in de zoveel tijd grijp ik eens een keer mis in mijn keuken. Uiteraard op zaterdagavond of zondag, zodat ik het ook niet meer kan kopen (tenminste niet al je niet in dit dorp). Dan zeg ik eerst een heleboel lelijke woorden achter elkaar, en vervolgens gaan we naar de Chinees (ja, we hebben een vaste-klantenkaart... Knipoog )

Voorbeeldje: mix voor macaroni of nasi.
Toastjes over datum (dan denk je dat je nog hebt... )
Uien / paprika
Gehakt (dat je dan niet meer ontdooid krijgt of zo, wordt zo smerig)
Blikvoer (doppertjes of zo)

Dat soort dingen zijn nu bij mij standaard in huis, het gebeurt me niet nog een keer! Haha! Waar kunnen jullie niet zonder?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:13

uien soep uit een pakje! Daar maak ik altijd het gehakt mee aan en dan denk ik dat er nog genoeg staat, niet dus!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:19

Olijfolie! Pasta, een blik gepelde tomaten, uien! Kan dus altijd een pasta maken als er een noodgeval is.

Daarnaast staan er altijd een hoop kruiden voor de smaak, mie, rijst, pesto, chilisaus, heel veel thee, afbakbroodjes en ranja.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:38

Ik zorg dat we altijd standaard in huis hebben
-spaghetti en macaroni
-rijst
-tomatenpuree en gepelde tomaten
-kruiden (een hele hoop)
-eieren
-sojamelk
-bloem
-uien
-knoflook
-minute soep Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:32

Eigenlijk hetzelfde als Wind en Natalie:
Pasta, tomatenpuree, gepelde tomaten, ui, knoflook, bloem, pannekoekenmix, melk, eieren, ladingen kruiden, afbakbrood, thee, brown sauce en voor vriendlief noodles en kippesoep uit een pakkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:41

Ik ben zo'n iemand die voor wel 6 maanden eten in huis heeft. De diepvries zit vol met pizza en dingen voor in de frituur. Verder heb ik altijd zakjes aardappelpuree, pasta en mie in verschillende soorten, zakjes soep en heel veel verschillende kruiden en kruidenmengsels. Het enig wat nog wel een hard kan gaan is de kaas, en ik kan niet zonder kaas Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:41

Idd, Jippie herinnerde me eraan...
Kaas is hier ook altijd in huis, verschillende soorten nogwel Haha!
-->ik heb denk ik een kaasverslaving Knipoog

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:30

Ik heb altijd erg veel kruiden in huis en altijd een vriezer vol met spullen voor als er iemand onverwachts blijft eten.

Maar standaard heb ik altijd
-soja sauce
-knoflook
-pesto
-pasta
-afbak ciabatta's
-wok en olijf olie
-kruiden (heel veel)
-veel zuid-amerikaanse sausen (=heet)
-mie
-rijst
-uien/bosuien
-ei
Ik denk dat dit het wel zo'n beetje was, dit heb ik dus altijd standaard vast is huis.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:34

-rijst
-spaghetti
-pot pastasaus
-verschillende groenten, doperwten, sperciebonen
-bruine bonen( en 1x pot bruine bonen met mexiacaanse mix, voor de buritos
-appelmoes
-pak melk
-pakjes jus
-aardappelpuree
- en verschillende kruiden

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:37

Van die kant-en-klaar noedels van de toko....je WEET gewoon dat er nul komma nul vitamines en andere gezonde dingen in zitten maar het is zoooo makkelijk....en lekker......

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:43

net zoiets als Jippie eigenlijk Bloos

Ik heb altijd vlees, aardappelproducten, groente, pizza's en brood in de vriezer (en het is maar een kleintje Bloos)
Verder pasta, rijst, blikken soep, heel veel kruiden, olie, pot/mix pastasaus, meestal ook wel ragout en knakworstjes in huis, spekreepjes, eieren, fruit in blik, uien, afbakbrood.

Ja hoor, je kunt onverwacht mee-eten, altijd *LOL* en dan krijg ik hapjes op tafel, een hoofdgerecht en een toetje.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:20

KNOFLOOK!!!! want alles word lekker als je er knoflook bij doet tenminste da vind ik Lachen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 16:07

enid schreef:
KNOFLOOK!!!! want alles word lekker als je er knoflook bij doet tenminste da vind ik Lachen

Die was ik nog vergeten! Knoflook heb ik ook echt altijd in huis.

(Pas had ik een potje met knoflookpasta, gemengd met rode peper. Lekker!!! Maar het was maar kort houdbaar, dus een gedeelte heb ik door de gootsteen moeten spoelen. Wat een agressief spul is dat zeg! Ik stond te huilen en te hoesten boven de wasbak... Scheve mond

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:25

uiteraard knoflook!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:31

wat ik altijd heb, omdat je het soms 'opeens' nodig hebt.
Olijfolie
uien
aardappels
paneermeel
melk (dat heb ik dus puur voor sausjes enzo omdat we bijna geen melk drinken)
kruiden
knoflook

En idd hier kan ook zo iemand meeeten dit ligt er ook bijna altijd wel:
pasta, rijst, macaroni
vlees in de vriezer
ragout, knakworstjes, toastjes
blikvoer Lachen
chicken tonight Vingers aflikken
groenten als broccoli of bloemkool (lekker lang goed te houden).
pak lasagne oid.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:53

verschillende soorten pasta
twee soorten rijst
miehoen
verschillende kruiden
verschillende soorten bouillonblokjes (voor saus, of eventueel soep)
melk
water
bloem
meestal wat brood in de vriezer
voorgesneden groentjes (eigenlijk voor juliennesoep, ik stoof ze en maak er een sausje bij als snelle hap)
meestal eieren in huis (eet ik nogal veel)
oplossoep
erwtjes in blik
meestal ook zelf-ingevroren groentes, en vlees in de vriezer

vroeger had ik altijd een noodblik ravioli in huis, voor als ik eens echt niets meer in huis zou hebben, maar dat had totaal geen zin want ik kan altijd wel een behoorlijke 3-componentenmaaltijd in elkaar boxen met wat ik in mn kast en ieniemienievriezertje steken heb

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:56

Met in een straal van 5 min fietsen 2 Mac's,, een shoarma annex pizzaboer, een rotiwinkel, 2 chinezen, en 2 snackbars grijp ik niet zo vaak mis Knipoog

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:09

    *een volledige lade met kruiden (van curry tot sambal)
    *pasta (tagliatelle en spirelli)
    *volkoren rijst
    *saus uit pakjes (bernaise, curry, ...)
    *groenten in blik (boontjes, paddestoelen)
    *fruit uit blik (annanas en gemengd)
    *vlees in de vriezer (biefstuk, kalkoenlapje, kipfilet)
    *diepgevroren soep die mama gemaakt heeft
    *hapklare schoteltjes om op te warmen voor drukke dagen, dan heb ik zelfs geen zin om zelf iets in elkeer te duwen
    *melk
    *vlokkenpuree
    *water
    *tomatenpuree
    *kruidenboter
    *bloem
    *uien
    *eieren
    *afbakbroodjes
    *...

Valt het op dat ik twee-en-halve keukenkast inpalm in de keuken en daarbij nog een kastje op mijn kamer staan heb die helemaal vol gestopt zijn met voedsel Schijnheilig .

En dan moet je weten dat ik elke dag zelf vers kook Haha! , dus die blikvoerdozen blijven meestal een heel jaar staan. Staan er enkel voor het geval dat ... Bloos!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:47

Oke wat ik echt in mijn keukenkastjes moet hebben zijn kruiden... Beschuit, soep, rijst, en champignons.. de rest is niet zo van levensbelang.
Ohw ja en thee is hier altijd op voorraat!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:42

Wat absoluut in huis moet zijn is pasta, rozijnen, kaas en iets zoets (Tofifee). Oja en kattenvoer natuurlijk Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:15

Bij mij is er een probleem: Het zoete blijft nooit lang staan. En als dat wel het geval is, dan is het een teken dat ik het niet zo lekker vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:32

Ik heb zelf wel een vreselijk tic met kruiden. ik moet echt van alles in huis hebben aan kruiden.
Zo zag ik verleden week gedroogde foelie, wilde ik ook kopen. Maar waar gooi je dat in Verward

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:00

Appelmoes!!!!!!!
Daar kan ik echt niet zonder. Bij ieder bord wordt zo'n beetje een halve pot appelmoes verspeeld........

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:51

gedroogde foelie is volgens mij een echt oosters kruid, dus door de curry en zo *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:52

google vindt oa:


4 soorten bouillon
foelie 3 peperkorrels bouillonblokje naar smaak kippenbouillon 2 liter water 1 soepkip (circa 1000 gram) 1 theelepel zout 1 ui1 wortel mespunt foelie paar takjes peterselie bouillonblokje naar ....
home.planet.nl/~lind0399/krbouillon.html - 3k - Zomaar Wat


untitled
foelie 10 kruizemuntblaadjes of bieslook zout zwarte peper 300 g gerookte zalm 25 g boter BEREIDINGSWIJZE De macaroni koken in ruim kokend en gezouten water. De sinaasappel uitpersen. Het sap ....
home.kabelfoon.nl/~rlschilp/italiaan/taglia... - 1k - Ambrosia, food of the gods!


konijn met chutney
Foelie Chutney Bereiding: Wrijf de bouten in met peper zout en tijm Verhit de boter en bak de bouten mooi bruin Voeg wat koude boter toe en sluit dan de pan Laat het vlees in ± 1 uur ....
devlamindepan.nl/wild/wi0012.htm - 1k - De Vlam in de Pan


sajoer sop
foelie ½ tl peper 2 el boter 3 sjalotten ½ spitskool 1 prei 3 takjes selderij 2 eieren Bereiding: Trek van de runderpoulet bouillon. Schrap de worteltjes snijd ze in schijfjes en stoof ze in ....
www.quanjer.nl/indonesie/sajoer_sop.htm - 1k - DuQues Kookboek


gekookte asperges
foelie 2 blaadjes laurier sap van een ½ citroen 2 el suiker 1 pakje roomboter nootmuskaat peper en zout. Zo maak je dit gerecht: Schil de asperges op een stevige ondergrond van kop naar ....
www.xs4all.nl/~jlieftin/jankeu/drhga150.htm... - 1k - Jan's Keuken


vlierbessensaus
foelie - 1 laurierblad - stukje pijpkaneel - circa 3 eetlepels honing bereiding: Schil met de dunschiller 2 reepjes schil van de gewassen citroen en pers het sap van de vrucht uit. Zet de gewassen ....
www.goldweb.nl/culinair/vegetarisch/veg035.... - 2k - Culinair Kookboek


rozebottelsaus
foelie - circa 4 eetlepels honing bereiding: Snijd met de dunschiller 2 reepjes schil van de gewassen sinaasappel af en pers het sap van de vrucht uit. Voeg dit bij de gewassen rozebottels de ....
www.goldweb.nl/culinair/vegetarisch/veg037.... - 2k - Culinair Kookboek


sop oedang i
foelie zout Bereiding: Trek bouillon van de kippenpoten. Kook de garnalen en stamp ze fijn. Bak de uien met de bloem en voeg ze bij de bouillon met zout en sambal. Laat het geheel goed doorkoken. ....
www.quanjer.nl/indonesie/sop_oedang_i.htm - 973 bytes - DuQues Kookboek


kippenbouillon
foelie Enkele takjes peterselie Bereiding: Soepkip in grote pan leggen ca. 2 in water erbij schenken zodat kip goed onder staat Tegen de kook aan brengen en eerste 5 minuten schuim van water ....
devlamindepan.nl/soep/so0019.htm - 1k - De Vlam in de Pan


semur babi
.... babi Aantal personen: 4 Ingrediënten 250 gr varkensvlees 1 ui 1 teentje knoflook 2 bolletjes gember 1 eetl kruidenazijn 1/4 citroen 1 eetl gembersiroop 1 eetl ketjap Nootmuskaat Gemalen foelie Peper Zout Bereiding: Snijd het vlees in flinke dobbelstenen en kruid het met peper zout nootmuskaat en foelie Snipper de ui en knoflook fijn Snijd de gemberbolletjes in dunne plakjes ....
devlamindepan.nl/varken/va0047.htm - 1k - De Vlam in de Pan