Wat is dat toch met St. Klaas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Wat is dat toch met St. Klaas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 13:20

Echt waar, ik vind het één van de rotste feesten in het jaar, samen met Kerst en Pasen. Ik kan er niets aan doen, maar het is altijd wat. Ik doe altijd mijn uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, maar wat ik ook doe, het mislukt, valt niet in de smaak of wat dan ook. Dichten kan ik niet en daarmee bederf ik mijn eigen lol ook gelijk.
En als het dan nog een beetje leuk was ofzo, maar nee, er gebeurt echt altijd wat waardoor dat hele kl*te feest in het ijs valt. Kouwe douche tot en met. Als er volgend jaar weer 'gevierd' moet worden, dan doe ik niet mee. Argh, echt, dit is geen pretje, helemaal niet voor mij. Ik wou dat ik nog dat kleine meisje van vroeger was, dat waren nog eens tijden (hoewel ik dan altijd kotsend cadeautjes uit zat te pakken ofzo), wat ik net zei: het is met mij áltijd wat rond deze tijd.

Straks nog Kerst, opgedirkt aan tafel zitten bij kaarslicht. Zie ik ook helemaal niet zitten. Waarom zou je je met Kerst meer opdirken dan anders? Als ik iets leuks wil doen, dan mislukt dat altijd gigantisch. Pasen is ook zo'n rotfeest. Eerst eieren zoeken in de tuin, dat vond ik als klein kind ook al een ramp. Vervolgens moesten ze gegeten worden en ik vind eieren zó smerig...

Één ding nemen ze me dit jaar niet af: ik heb tot vandaag erg veel binnenpretjes gehad als het om Sinterklaas ging, dat ik nu tot aan het feest zelf er geen lol meer aan kan beleven en telkens moet concluderen wat een k*tfeest het is... dat moet ik er dan maar voor over hebben. Volgend jaar... dan doe ik niet meer mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:46

Jammer dat je er zo over denkt. Echt jammer. Maak dan gewoon een feest van je gewone dagen Lachen Ik vind het wel leuk, die bijzondere tijden Lachen Ik herken wel wat, maar ik geniet gewoon van het moment, dat het wel goed gaat en leuk is. En ter informatie, vorig jaar ben ik voor het eerst niet in janken uitgebarsten rond/tijdens Sinterklaas... Je bent niet de enige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:13

Laui, maak er dan gewoon je eigen feestje van, gewoon omdat je lekker wat vrije dagen hebt. Dick en ik houden er ook totaal niet van, hebben de pest aan alles wat MOET en Kerst MOET... Misselijk
Wij gaan gewoon lekker een dagje met de paarden op pad, 's avonds eten we traditioneel boerenkool met worst (ons eigen kleine protestje tegen al het gruwelijke decadente gevreet met kerst) en daarna kijken we een DVDtje of gaan lekker met een boek voor de haard. Gewoon net als een normale vrije dag, maar dan zonder dat er anderen komen ofzo want de rest van de wereld viert Kerst.....
Met Sinterklaas gaan wij trouwens ook gewoon naar de paarden 's avonds hoor. Overdag moeten we werken, dus 's avonds zijn de paarden aan de beurt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:19

Wij vieren én geen sinterklaas met cadeautjes én geen kerst met cadeaus. Wij vinden het ook zo'n verplichting om voor iedereen maar weer een cadeautje te kopen. De helft van de tijd zou je niet weten wat je moet kopen aangezien niemand wat op zijn lijstje zet. Nee, wij gaan gewoon met sinterklaas een filmpie op de bank kijken en met kerst gaan we gewoon met z'n allen lekker een spel spelen en daarna wat eten. Niks speciale kleding, gewoon waar je je lekker in voelt.

Dat is onze ideale kerst. Lekker met vrienden of familie lekker samen zijn en niet alleen maar cadeaus en duur eten. Heerlijk! Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:50

Look at the bright side of live

wat er ook gebeurd altijd blijven lachen Haha! Ik ben met kerst ook niet met kerst waar ik het allerliefste zou willen zijn, mij hoor je verder niet klagen ik heb wel andere dingen om me druk over te maken.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:57

Self fullfilling prophacy? Misschien helpt een positievere insteek je wel door deze dagen Knipoog

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:18

Maya schreef:
Jammer dat je er zo over denkt. Echt jammer. Maak dan gewoon een feest van je gewone dagen Lachen Ik vind het wel leuk, die bijzondere tijden Lachen Ik herken wel wat, maar ik geniet gewoon van het moment, dat het wel goed gaat en leuk is. En ter informatie, vorig jaar ben ik voor het eerst niet in janken uitgebarsten rond/tijdens Sinterklaas... Je bent niet de enige.


helemaal mee eens maar ik ben nog nooit in janken uitgebarsten Lachen

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:29

Ten dele ben ik het helemaal met je eens Laui

Wij vieren geen Sinterklaas, wat moet je ook, Sinterklaas vieren met zijn tweetjes, niks an dus. Wel grote voorpret met het maken van een Sinterklaas pakket voor onze petekinderen in Duitsland, voorzien van een gedrocht van een gedicht, maar vooruit Haha!

Hoe dichter de kerst nadert hoe meer ik idd een onbehaaglijk gevoel krijg, kerst vieren met zijn tweetjes, ook niks aan, complete vreetpartijen, te belachelijk voor woorden

Nee, wij doen gewoon, niks byzonders en leven gewoon gezellig door Ach gut

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:24

Citaat:
Waarom zou je je met Kerst meer opdirken dan anders?


OK dan!

Ik trek dus ookal jaren lang gewoon iets uit de kast wat ik normaal ook draag. De hele week loop ik al in werk/paardrij kleren dus voor mij is alles netjes.

Vroeger hadden we ook altijd een gangen diner, bleee dat schoot echt niet op gewoon. Gellukig doen we het tegenwoordig een stuk makkelijker.

We doen geen sinterklaas dit jaar, ik vind sinterklaas vieren wel heel gezellig en je hoeft niet opgedirkt Haha!

Met de kerst hebben we dit jaar lootjes getrokken. En besteden we 25 euro.
Mijn broertje viert sinterklaas met zijn vriendin en schoonouders/familie.
Die moet voor iets van 7 mensen een kado kopen. Broertje is straks straat arm.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:53

Ik vind sinterklaas altijd wel gezellig, maar Kerst..mwah. Ach ja, nog een weekje en dan is het voorbij Lachen

Zielepiet

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Madrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:04

En dan ook nog al die nep pieten. Scheve mond

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:26

Zielepiet schreef:
En dan ook nog al die nep pieten. Scheve mond

Wees blij dat ze je een handje komen helpen, anders moet je zelf al die daken over. Heb je het weerbericht al gehoord? Het wordt nu echt koud!

Sinterklaas vierden wij vroeger altijd uitgebreid. Surprises maken was ook altijd een feest (we komen uit een creatieve familie Knipoog ).

Een paar jaar geleden heb ik het nog eens twee of drie keer met mijn "schoonneefjes" gevierd, maar dat doe ik echt nooit meer. Die gunden elkaar het licht in de ogen niet, als het om kadootjes ging. Ze liepen voordat het feest begon óver de kleinere kadootjes heen, om te kijken wiens naam er op die grote kado's achteraan stond... Jaloers, gillen en krijsen en met een superboos gezicht een (kleine!) kadootje geven aan de schattige oma van 90 jaar (als in: keihard op schoot slaan met het kadootje, zie je het voor je? Boos! )

Het tweede jaar maakte ik degene die ik had haar naam in 3D, van karton. Met een dekseltje, zodat het ding niet kapotgescheurd hoefde te worden. Prima.

Het derde jaar kwam ik daar binnen en zag ik datzelfde ding al staan. Die was gewoon hergebruikt en ik kreeg hem zelf terug. Lekker makkelijk: klepje open, strooigoed erin, klepje dicht. Ze hadden hem een jaar bewaard, het stof zat er nog op Boos! . Via een rijmpje van 2 regels (steeds dezelfde)kreeg ik steeds nieuwe opdrachten, om door het hele huis kadootjes voor ánderen op te snorren (in een bed (ieuw!), onder de bril van de WC (IEUW!!!) en als allerlaatste kon ik met m'n goeie pak die vieze trap naar de hooizolder op om mijn eigen kadootje te halen Boos!

Maar volgend jaar wil ik wel weer Sinterklaas vieren en surprises maken, maar wel lekker thuis, zonder kinderen.... want ik mis het toch wel, dat geneuzel met plakband en gekleurd papier en eindeloos piekeren over een gedicht...

Met kerst wil ik me nog wel eens culinair uitsloven, maar alleen omdat ik dat nou eenmaal erg leuk vind. Buiten de kerst om maak ik ook wel eens viergangen-dineetjes hoor! Knipoog Ach, en m'n schoonmoeder vindt het zo enig als ik dat doe... Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 11:24

Ik had er zo de balen van dat ik met al mijn familie-huis-genoten heb gepraat. Dat ik er zó van baalde. 't Gaat nu wel weer een beetje beter. Ik heb voor degene die ik getrokken heb echt een té wauws cadeau met een leuke surprise. Die surprise werd op voorhand al door iemand anders afgekraakt op een manier dat ik echt het gevoel kreeg dat ik beter niks kon doen. Ik heb 'm toch afgemaakt en besloten dat ik me mijn lol niet laat afpakken. Als het vanavond (de Sint komt vroeg dit jaar, ivm dezelfde persoon die op de 5e niet kon) gewoon nóg een desillusie is, dan doe ik het echt niet meer. De enige reden waarom ik het doe is omdat mijn kleine zusje het altijd fantastisch vindt. Met tegenzin sleur ik me dan in deze kou naar de garage om de boel in orde te maken, om vervolgens de wind van voren te krijgen van weer iemand anders... Heb ik 5-6 uur in de kou zitten te vernikkelen, krijg je dat. Maar goed, na mijn enorme frustraties (op m'n werk eruit gegooid, samen met het ijs Extreme duivel ) kan ik nu wel mijn schouders ophalen. Life sucks sometimes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:30

Laui, mijn credo is dat je niets moet doen wat je niet leuk vindt. Nu kom je om bepaalde dingen niet heen (zoals werken, er moet toch brood op de plank) en belasting betalen, maar als je tegen heug en meug dingen gaat doen die je tegen de haren instrijken, en je op de koop toe nog flink op je kop krijgt, dan doe je jezelf toch tekort?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:39

Laui! schreef:
Ik doe altijd mijn uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, maar wat ik ook doe, het mislukt, valt niet in de smaak of wat dan ook. Dichten kan ik niet en daarmee bederf ik mijn eigen lol ook gelijk.
misschien als je minder je best doet dat je er wel van kan genieten. jij bent niet verantwoordelijk voor het plezier van een ander.