Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Sedalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 09:31

Hoi

Ik wou wel eens even weten wie er hier nog Sedalin gebruikt. (Oke het is uit de handel maar je kan er toch wel aankomen)


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:15


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:16

Ik gebruik het nog wel, heb nog een voorraadje liggen.
Gebruik het om 2 van mn paarden te scheren.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:36

ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken. Bij ons op stal heeft iemand het gebruikt om een lastig paard in te rijden! Echt super SLECHT is dat; het middel is spierontspannend en het hart is een grote spier. Als je je paard dus gaat rijden, dan belast je zijn hart teveel met kans op grote problemen. En dat noemt zich paardenmensen. GRRR dus.
Ken er wel die het voor scheren gebruiken. Heb het bij mijn paard ook een keer gebruikt, maar die reageerde er niet op. Ik geef hem muisjes en dat helpt veel beter en is veel voordeliger in prijs. Vetranquil is niet overal verkrijgbaar, maar de opvolger hiervan is Calmivet.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:40

Ik gebruik het bij het scheren van sommige paarden en evt. ook bij tioleteren maar ik heb ook nog ander spul maar dat is moelijk aan te komen en met de vervanger van Sedalin moet je 2 spuiten gebruiken voor 1 Sedalin spuit dus gewoon geld klopperij

...Dreaming with my eye's wide open...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:52

Kyona schreef:
ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken. Bij ons op stal heeft iemand het gebruikt om een lastig paard in te rijden! Echt super SLECHT is dat; het middel is spierontspannend en het hart is een grote spier. Als je je paard dus gaat rijden, dan belast je zijn hart teveel met kans op grote problemen. En dat noemt zich paardenmensen. GRRR dus.
Ken er wel die het voor scheren gebruiken. Heb het bij mijn paard ook een keer gebruikt, maar die reageerde er niet op. Ik geef hem muisjes en dat helpt veel beter en is veel voordeliger in prijs. Vetranquil is niet overal verkrijgbaar, maar de opvolger hiervan is Calmivet.


Ach een heeeeeel enkele keer (heb het vroeger wel een mee gemaakt) heb je twee keuzes, in rijden met Sedalin of de slacht omdat je het dier zonder niet ingereden krijgt. Dan weet ik mijn keuze wel. Maar goed het is dus inderdaad wel je laatste kans, niet een standaard middel waar je naar grijpt. Eerst probeer je alle andere manieren waaronder het laten inrijden door een prof!

Ik zie niet zoveel slechts in het gebruik van Sedalin, alleen inderdaad trailer vervoer lijkt me niet zo handig. Sedalin is ook niet uit de handel omdat het gevaarlijk zou zijn voor je paard.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:53

Sedalin en Vetranquil bevatten dezelfde werkzame stof (en calmivet blijkbaar ook). Er zijn overigens nog meer middelen gebaseerd op deze stof. Het is dus hetzelfde middel in een andere vorm.
Allen verboden en niet meer (officieel) verkrijgbaar in Nederland.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:01

Chronos inderdaad je heb van dat spul moet je ongeveer twee spuiten geven wil het een reactie hebben! Ben ik blij dat ik die van mij die troep niet hoeft te geven! Echt zo´n wat chronos bedoeld betaal je €14,00 voor belachelijk!

..........................................................

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:59

ik ben er wel blij mee eigenlijk. Het praatje gaat namelijk rond (door mijn concurent) dat ik mijn paarden onder verdoving heb staan. Dat ze daarom zo rustig zijn, en snel ingereden. Ik zou de grootste afnemer van dat spul in europa zijn. Ben vreselijk boos geworden om dat praatje, maar ja wat doe je eraan? Nu het uit de handel is gaat dat praatje lekker niet meer op, moeten ze wat nieuws verzinnen. Overigens gebruikte ik het alleen voor de hoefsmid of voor paarden die bang zijn in de vrachtwagen met het laden enzo. Puur voor de veiligheid. Maar altijd leuk om te horen dat ik ze er ook mee inrijd, en dat ik ze permanent onder de dope heb staan. Boos!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:05

Vervelend Sherwood, die laster-campagnes.
Zelf heb ik bij Kiara ook Sedalin gebruikt bij de hoefsmid. Dat was voor alle partijen de beste oplossing.
Inmiddels kan het ook zonder. Het was een goede ondersteuning.


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:14

Ik gebruik het ook nog af en toe. Onze oude merrie krijgt wat als ze op de trailer gaat en Relrite wordt dinsdag voor het eerst bij ons geschoren en ik heb geen idee wat ze zal doen. Dus daar gaat voor de zekerheid van te voren wat Sedalin in. Ook bewaar ik een spuit voor als de kleine vanuit Friesland naar huis komt eind volgend jaar. Die is de laatste keer gevallen toen ze de trailer aan het verbouwen was. Het is drieenhalf uur rijden daar vandaan, dus dan liever wat Sedalin zodat het haar niet interesseert hoe het interieur van de trailer eruit ziet Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:18

bij ons op stal gebruiken ze het wel voor zeer lastig te scheren paarden, of paarden die echt niet naar de hoefsmid kunnen zonder...
maar hoe ze eraan komen Verward (ik dacht via de veearts Scheve mond )


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:33

Het paard van Sinterklaas krijgt het altijd Haha!
En mijn verzorgpony's kregen het altijd met scheren.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:52

ik, om Pablo te scheren.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:03


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:14

Gebruik: niet.

Heb er dan ook totaal geen ervaring mee. En inrijden met een verdovend middel omdat hij anders naar de slacht moet gaat er bij mij niet in, sorry.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:16

Kiara schreef:
Vervelend Sherwood, die laster-campagnes.
Zelf heb ik bij Kiara ook Sedalin gebruikt bij de hoefsmid. Dat was voor alle partijen de beste oplossing.
Inmiddels kan het ook zonder. Het was een goede ondersteuning.

tja zijn dingen waar je als handelstal met concurrenten helaas mee moet leren leven. Maar ik vind dat toch wel zooooo kinderachtig! Boos!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:25

ik heb het gebruikt bij 1 van mijn ponys om te scherenn en 3 dagen geleden omdat mijn nieuwe paard naar de hoefsmid moest die slecht achterbenen geeft en daar toch veel aan de achterhoeven moest gebeuren.

sedalin is inderdaad uit de handel daar is nu SEDASAN voor in de plaats gekomen,hewt werkt hetzelfde is ook veiliger voor je paard MAAR.... je hebt er dubbel zo veel van nodig.

sedalin is 1 ml voor 70 kilo.
sedasan is 1 ml voor 35 kilo.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Eva_vanO
Berichten: 316
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:39

Bij de paardendrogist kan je het nog gewoon kopen. Het stond in iedergeval in de catalogus.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:55

Ik gebruikte het altijd voor het scheren. Nu gebruik ik het vervangende middel en dat werkt ook goed , ik geloof dat het Vetranquil is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:33

Ja wij gebruiken het af en toe. Vooral als de hengsten bekapt moeten worden of op ijzers moeten.... maar dat is dan ook voor hele lastige en we geven ook nooit zo'n hele spuit!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:44

Ik gebruik sedalin als * beslagen moet worden. Zonder sedalin ging dat voorheen niet, dan flipte ze helemaal door (steigeren enzo) en met sedalin gaat het veel beter. Ook staat ze met sedalin veel braver stil, wat handig is omdat het beslaan van een kleine shetlander al zo'n priegelwerk is.
Ik ben wel van plan steeds minder te gaan gebruiken, omdat * gelukkig steeds braver wordt bij beslaan. :j
De eerste keer dat * geschoren werd (vorig jaar) heb ik haar ook een beetje gegeven, gewoon voor de zekerheid. Dit jaar is ze geschoren zonder dat ze sedalin kreeg, en dat ging gewoon goed.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 28-03-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:14

Ik heb het nog weleens gebruikt om een paard te scheren, meestal 2 streepjes, dat was meer dan voldoende

tegenwoordig heb ik heb bij mijn eigen beesten niet meer nodig Maar anders is dat nieuwe spul (Sedasan ofzo Verward ) voor mij niet eens zoveel duurder Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:57

Ik gebruik tegenwoordig TRANQUIGEL. Hier heb je ook dubbel zo veel van nodig. Maar hier breken ze volgens mij toch minder makkelijk doorheen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, SemrushBot, xDaylight en 109 bezoekers