2 paarden in een 1,5paards trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 17:25

kan dit of past dit niet?
hoeveel kost een 1,5 paards trailer ong ( 2e hans)
en hoeveel een 1 paards en een 2 paards ( ja k weet het ik weet dus echt nix van trailers, en op marktplaats lopen de trailers nogal uit een)
groetjes heleen


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:28

denk niet dat het past. Maandag hadden wij 2 jaarlingen in een 2-paards trailer, en dat ging goed, maar echt veel ruimte hadden we niet over. Ik denk dat een anderhalf paards trailer echt te krap is.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:35

veel te krap anders zou het geen 1.5 paards trailer zijn maar een 2 paards als er 2 paarden in kunnen he.
De naam zegt het al.
In een 1 paards trailer kan 1 paard (of 2 shetjes)maar die laat ik los staan omdat je niets tussen de stangen hebt.
In een 1.5 paards doe ik ook nooit meer dan 2 shetjes.
of 1 paard of een merrie met veulen.Als de veulens ouder zijn en groter en vast kunnen staan gaan ze met mams op de 2 paards want dan is de 1.5 paards trailer al te krap.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:06

Het linke van 2 paarden zonder tussenschot (afgezien van de ruimte) is ook dat ze makkelijk op elkaars tenen gaan staan, elkaars kroonrand kapottrappen als ze hun evenwicht verliezen, of elkaar op andere plaatsen raken en beschadigen. Bovendien hebben ze dan ook geen ruimte om een beetje wijdbeens te gaan staan om hun evenwicht te bewaren en maar aan 1 kant steun, tegen elkaar aan hangen vinden ze niet echt lekker denk ik! Slecht plan dus.

Nulla tenaci invia est via

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 18:08

ok das dus duidelijk hoeveel kosten ze 1 1,5 2 paards?
groetjes heleen

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:10

2 ponys in een 1.5 paards kan wel (Tot d ponys)

Maar groter niet denk ik

Groetjes Jolanda

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 18:12

ja maar ik heb dus al een paard.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:55

Twee paarden in een 1.5-paardstrailer past niet. De mensen waarvan wij onze 1.5-paards hebben gekocht hadden een B-pony en een C-pony en die pasten er prima samen in (toen zat er ook nog een schot in de trailer). Er heeft ook wel eens een D in gestaan met een kleinere pony, maar ik kan me niet voorstellen dat onze E er nu met een andere pony in zou staan, dat past echt niet. Voor twee paarden heb je toch echt een 2-paards nodig.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 19:03

ja dat weet ik nu nu vraag ik dus reacties op de vraag hoeveel het kost, zo'n trailer?
groetjes heleen
Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:08

Tja, 2 paarden in een 1,5 paards trailer gaat echt niet. De prijs ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de trailer.. Scheve mond\ Ik had trouwens laatst gehoord dat een 1 paards trailer verboden is..? Verward


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:28

ligt er helemaal aan wat voor'n trailer je wil, Nieuw,2dehands wat voor merk.
Als je een krot koopt om opteknappen ben je minderkwijt dan een spiksplinter nieuwe trailer met alle luxe erop en eraan van 1 of ander duur merk.
via paarden.pagina.nl zijn site's van trailers etc te vinden je zou iemand kunnen bellen en vragen naar de prijzen van een trailer die aan jouw wensen voldoet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:31

Wij rijden met 2 ijsco's in een 1,5 paards trailer (1,35 m breed) met tussenschot. Dat past precies, niet te smal en niet te ruim. Ik vraag me af of je er 2 -grote- paarden in kwijt kan. Misschien eerst heet wassen? Clown

Je redt het trouwens qua laadgewicht ook niet met 2 paarden in een 1,5 paards.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:12

Misschien eerst heet wassen?

pfffffff Haha! Haha! Haha!

Mijn haf heeft ook wel eens met een andere d-pony in een 1,5 paards trailer gestaan, dat ging precies.
Later heeft Danno nog eens met een haflinger in een 1,5 gestaan maar dat was maar net aan eigenlijk toch iets te krap.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 08:56

Wij krijgen dus een kar en 3 shetjes in een 2 paards trailer. Past perfect. 3 shetjes en een paard kan ook. En 'gewoon' 2 paarden natuurlijk ook maar dan past er nog 1 shet bij. 1,5 paards trailers heb ik geen ervaring mee. Kleintjes zullen er best inpassen met z'n 2en. En 1 grote met een shet denk ik ook wel(ik denk dat je hier op doel????).
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:15

Nou 2 paarden in een 1,5 trailer? Het past wel hoor! ons is het ook gelukt, maar dan moet je niet 2 grote paarden hebben!! Want dan past het echt niet.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:03

wij doen het ook met een grote fries en een D pony van 1.48 dus het past, maar groter dan mijn Pony of dikker kan echt niet meer! Ligt trouwens ook aan hoe breed de trailer van binnen is.
Maar aangezien ik binnenkort een paard krijg moeten we dus 2 keer rijden of een andere trailer kopen, en een 1,5 paards trailer kan meestal ook achter een lichtere auto. Als wij een 2 paards kopen kunnen we gelijk ook een andere auto kopen!
dus daar moet je denk ik ook rekening mee houden!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:09

Een 1,5 paards trailer heet toch niet voor niets zo??? Niet doen dus, tenzij je ongelukken wilt. Merrie met veulen is nog wat anders, maar verder is het levensgevaarlijk.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, RoRo44, Wopkebrok en 23 bezoekers