overval :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

overval :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 01:56

Het zal je maar gebeuren:

kom je net doodmoe thuis met je paard in de trailer, van de les af, zie je ineens 4 politiebusjes voor de deur van je ouders' huis staan....

Wat bleek: mijn vader is overvallen geweest....

2 gewapende mannen waren het huis binnengedrongen en eisten geld. Gelukkig had mijn vader het door dat zij hiervoor rond het huis liepen (met bivakmuts), dus belde hij 112. Daar vertelden ze hem aan de lijn te blijven. Hij heeft toen de telefoon onder de salontafel gelegd (wat achteraf een hele goede zet is geweest, want alles is op tape opgenomen) en liep even naar de keuken om te kijken waar ze waren.

Toen hij terug kwam, stonden ze daar... in de huiskamer....

Ze trokken hun pistool, waarop ze geld eisten. Mijn vader verzette zich, maakte ze uit voor lafaards (wat wil je? met 2 man een oudere vent bedreigen? Héél moedig hoor!). Hij gaf ze een grote bek terug en dat pikten ze niet. Hij kreeg een vuist in zijn gezicht en viel even om van de klap.

Op dat moment arriveerde net het arrestatieteam met honden, kogelvrije vesten en al. Met getrokken pistolen trokken zij de overvallers het huis uit. En het was voorbij.

Een uur later kwamen wij (moeder en ik) dus net thuis van de les. Nou, je schrikt je dood als het blauw van de agenten rond je huis ziet. Er gaat van alles door je heen.

Uiteindelijk worden deze jongens aangeklaagd wegens bedreiging, afpersing, inbraak, mishandeling, etc.
Mijn vader is een tand kwijt, achteraf gezien dus nog erg meegevallen. Je moet er niet aan denken dat het anders af had kunnen lopen.... Huilen


Het lijkt wel een film, zo onwerkelijk.....


Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 03:37

G*dverd**** wat is het toch ook af en toe een k*twereld.

Heel veel sterkte voor je vader, jou en de hele familie!!!

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 05:46

Jeetje zeg ...... dan schrik je toch kapot, maar wel moedig van je vader zeg, gelukkig is alles goed afgelopen
Is toch erg dat je niet eens meer veilig bent in je eigen huis

Nou heel veel sterkte , want zoiets blijf je toch wel ff bijstaan

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 06:54

Jeetje meid, wat erg. Lichamelijk is het dan meegevallen, maar jullie zullen nog wel wat te verwerken hebben. Je vader was wel heel accuraat, dat hij direct belde en de telefoon verstopt had. Heel veel sterkte met de verwerking! Ook voor jou en je moeder: Jullie sullen wel vaker bv. samen naar de les willen en je vader alleen achterlaten, dat vergt ook weer heel wat van jullie! Sterkte!!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:16

gater meis !!! gelukkig is het niet uit de hand gelopen.
Ik snap dat je je eigen kapot bent geschrokken !!

Sterkte iig Ach gut

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:21

Wat afschuwelijk!
Maar wat een geluk dat je vader zo doortastend heeft opgetreden!
Ik hoop dat dit geval jullie niet al te lang zal achtervolgen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:26

Jesus! Heeft je pa weer hoor....... hij was wel helder zeg, dat zijn niet veel mensen in zo'n situatie...... ik ben trots op die ouwe van jou!
Zou wel ff alles in de gaten blijven houden op stal want je weet maar nooit of ze in je spulletjes een handeltje zien.
Sterkte en tot binnenkort...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:28

Allemachtig zeg, ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit bij jullie? Wel knap van je vader dat hij zo verstandig heeft kunnen handelen waardoor het iig de gewenste afloop heeft gehad... maar jeetje, ik kan me zo goed voorstellen dat jullie de komende tijd toch echt even niet goed slapen... Ik hoop niet dat die etters er met een banketstaaf (typisch Nederlands) strafje van af komen... Wat een rot wereld is dit toch af en toe zeg... Heel veel sterkte voor jullie allemaal Tyrza!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:32

Geweldig, die paps van jou!
En de politie voor de verandering ook eens bij de les.
Hulde!
Als jullie slachtofferhulp aangeboden krijgen, maak daar
dan ajb gebruik van. Denken dat je het zelf wel kunt is niet
altijd het verstandigst.
Sterkte ermee. Ach gut

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:37

Dat mensen in je huis inbreken is verschrikkelijk. Maar dat ze mensen in hun eigen huis bedreigen met de dood daar zijn geen woorden voor.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

thezjuh
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Nieuwerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:42

hej..sterkte zeg..wat een aso's Boos! zoiets doe je toch niet...naja..heel veel sterkte ook voor je pa...ik zou me ook rot schrikken Scheve mond als er allemaal politie's waren rond mijn huis dan zou ik meteen het ergste denken... Huilen
xuzje Lachen

Lovers!!!**I LOVE SPIKKEL EN SNUFJE 4EVER**!!! Lovers

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:47

Wat erg man! Gelukkig is het goed afgelopen behalve dat je vader een tand mist! Je schrikt je echt wezeloos man! En nu zitten die jonges vast in de bak of niet! Wel slim dat hij aan de lijn moest blijven! Ze hebben het zwart op wit staan! Goed idee geweest! Hoe gaat het nu met je vader en met jullie...................??

..........................................................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:50

Wat heeft je vader doortastend gehandeld OK dan!
Houd hem de komende tijd wel goed in de gaten want dit soort dingen kunnen behoorlijk lang na werken en er meer inhakken dan je op het eerste gezicht in de gaten zal hebben.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:51

Zoow dat is wel ff schrikken!! Pff wat een aso's joh, gelukkig is het toch goed afgelopen!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:04

Pff dat is schrikken zeg.
Wat bezielt zulke mensen om zoiets te doen.
Maar goed opgetreden van je vader, ik hoop dat ze er niet met alleen een waarschuwend vingertje en foei vanaf komen.
Veel sterkte voor jullie met het verwerken hiervan!

Sprakeloos

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:08

So hé, dat is ff schrikken!
Maar goed dat je Pa 112 gebeld heeft OK dan!
Nu maar hopen dat die jongens een flinke straf krijgen.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico


Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:11

Brr dat is zeker schrikken!!
Pluimpje voor je vader hoor!!! Nu maar afwachten wat voor een straf ze krijgen ( zal wel weer weinig zijn hier in Ned.)

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:21

Ongelofelijk, ik kan me zo voorstellen hoe enorm je schrikt als je al die zwaalichten enz bij je huis ziet... wat goed dat je vader zo snel 112 gebeld heeft zeg, ik hoop dat hij er verder niets aan overhoudt en dat die gasten een beste straf krijgen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:28

Gruwel... Knap van je vader om zo te reageren en niet in paniek te raken! OK dan! Hopelijk blijft het zo goed gaan met hem en krijgt hij niet achteraf nog een klap van het hele gebeuren. Ik hoop ook dat die bivakjes een prima straf krijgen, zijn ze nu helemaal ... om zomaar op andermans terein rond te gaan spoken en mensen te bedreigen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:34

Ten eerste: Wat een super vader heb jij zeg Wat ontzettend goed van hem!

Maar sjonge, het zal je maar gebeuren. In je eigen huis!! Ik hoop dat de daders flink gestraft worden, wat staat er eigelijk voor zo'n misdrijf?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:38

Wat een dappere vader heb jij. Goede nieuws in deze trieste zaak is toch dat ze direct zijn opgepakt, super van hem!
En toch, heel veel sterkte gewenst, zeker voor je vader, want zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten natuurlijk, bah Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:41

Inderdaad, wat iedereen al opmerkt: Super gehandeld door je vader! En ook de politie die er snel was!

De wereld van tegenwoordig

Hou je vader goed in de gaten want ook al is het dan goed afgelopen, zoiets hakt er toch in.
Mijn vriendin is ook overvallen (bewapende overval in een soortement van macdonald) die heeft daar ook nog wel redelijk lang van slecht van geslapen.

Sterkte vooral voor je vader, maar ook voor jullie. Want voor jullie is het ook niet niks.

:evaw:

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:46

Dat is schrikken!! sterkte hea..!!

Your stairway lies on the whispering wind

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:47

Ik kan niet anders dan me met de bovenstaande antwoorden verenigen:

HULDE aan je vader. Echt super zoals hij (koelbloedig) nog 112 heeft gebeld en de tegenwoordigheid van geest had om niet op te hangen, maar de telefoon aan te laten staan!!

Gelukkig heeft de politie deze keer niet gewacht tot het leed geleden was en zijn de ********** die de overval gepleegd hebben, opgepakt. Hopelijk krijgen ze een flinke straf!

Sterkte met het verwerken nog!

Toos paardloos

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:48

Wat ontzettend erg lijkt me dat zeg!
Vooral omdat je je in je hoofd gaat halen wat er allemaal had kunnen gebeuren. Gelukkig valt de lichamelijke schade mee, maar het lijkt me verschrikkelijk om in je eigen huis overvallen te worden.

Heel veel sterkte in de komende tijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Mark0919, Mnoonn, Poety, Vagabondo, vilheide en 41 bezoekers