Diepvriessperma van Cocktail??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Diepvriessperma van Cocktail??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 23:02

Hee, had een paar dagen terug gevraagd of er nog diepvriessperma van purioso is, maar dat is er dus niet meer want we hebben ff gebeld dus... Maar weet iemand of er nog diepvriessperma van Cocktail is, of houden ze dat voor hun eigen merries? En zo nee, welke zoon van cocktail (liever een andere zoon dan jazz) lijkt met het doorfokken het meest op zijn vader???

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:04

volgens mij is er nooit diepvries van Cocktail geweest.
Radar?? ook n jonge Cocktail, weet niet hoe hij fokt.

She's my lady Lovers

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:28

Ik heb vorig jaar de Facet x ster pref van Zaire x ster pref prest van Formateur x ster pref prest van Lucky Boy xx-merrie laten insemineren door Radar. De merrie is een hele mooie stermerrie, was kampioen van de Flevopolder. Heel goed achterbeen gebruik, alleen wel een druk en moeilijk karakter. Eerst had ik Jazz in gedachten, maar na een tijdje werken met de merrie leek me dat geen goede keuze meer. Ik heb toen Radar een aantal keer gezien. Zowel onder het zadel als los in de bak, een hele fijne hengst. Hij werd toen gereden door Joyce Heuitink. Hij deed me toen denken aan Jazz, alleen dan met een makkelijker karakter Haha! . Wat ongecompliceerder. Ik moet zeggen dat ik wel enigszins teleurgesteld was toen ik hem in de hengstencompetitie onder Anke van Beek zag. Maar dat kwam meer door de amazone dan door de hengst, dus ik ben erg benieuwd hoe hij het nu met Marlies doet.
Het resultaat van Radar en de Facet merrie is een heel interessant hengstveulen. Langgelijnd (ja echt! Heeft ie niet van de moeder), hele mooie hals, heel goed bewegen, mooi model. Hij heeft wel de iets platte croupe van zn vader. Johan Venderbosch is speciaal komen kijken en wilde hem graag kopen, maar voorlopig houdt mijn instructrice hem aan. Ik denk dat het een hele fijne gaat worden, met hopelijk een goed karakter (daar is nu zo weinig van te zeggen, hij staat met een paar andere hengsten in de opfok). Het veulen kreeg een 1e premie op de late veulenkeuring.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:13

Ik zou toch gaan voor Jazz, heb ervaring Haha!

Helemaal een toppie hengst! Ook volgend jaar gaan we hem weer 'gebruiken', ben helemaal weg van hem!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:11

Als Cocktail bloed je aanspreekt kan je ook denken aan Turbo Magic,
bloedmooie Cabochon x Cocktail x Julio Mariner xx
Zit naar mijn mening een beter front op als op de gemiddelde Jazz en ik denk ook dat deze dat beter zal doorfokken.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:16

Hierarch schijnt ook wel een goede hengst te zijn. HierarchKWPN (geloof ik) van bokt rijdt hem. Suzanne F. heeft er ook een keer mee gereden. ik ken zijn nakomelingen niet.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:41

Hierarch staat tegenwoordig toch in Amerika? Of is KI in NL wel mogelijk met deze hengst?

Turbo Magic vind ik ook een enorm aansprekende hengst. Echt een jazzen fan ben ik niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:04

Ja Hierarch staat in Amerika, zie www.dbna.ws / www.warmbloodbreedersna.com. Hij wordt inderdaad gereden door Elisabeth Austin (HierarchKWPN). Ik heb in Amerika een paar leuke veulens van hem gezien. Eén daarvan kwam uit een Recruut-merrie:

Afbeelding

Heel mooi chique merrieveulen, lijkt zich ook goed te ontwikkelen. In Nederland ken ik niet veel interessante Hierarch-nakomelingen, maar dat komt (naar mijn mening) ook door het geringe vertrouwen van de Nederlandse fokkers.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:56

Er is diepvriessperma van Cocktail! Dat weet ik bijna 100% zeker!
Maae of ze het nog aan andere verkopen weet ik niet helemaal zeker je kunt ff bellen!

groetjes Anne

NMPRS merrie te koop! http://ijslander.webs.com/verkoop.htm

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:06

Norway weet er zelf niet veel van staat bij lauw van vliet


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:53

En een puriosomerrie kopen en daarmee gaan fokken?

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 02:07

Raya schreef:
Er is diepvriessperma van Cocktail! Dat weet ik bijna 100% zeker!
Maae of ze het nog aan andere verkopen weet ik niet helemaal zeker je kunt ff bellen!


Lijkt me echt heel erg stug. Toen hij leefde werd er zelfs alleen met vers sperma geïnsemineerd, omdat de kwaliteit niet je van het was. Daarom stond hij ook altijd zomers op het dekstation. Ik kan me niet voorstellen dat je je merrie drachtig krijgt van zijn eventuele diepvries-sperma en bovendien zou daar dan toch een run op moeten zijn, lijkt mij.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:24

Ik ken iemand die dat heeft gedaan! En het is gelukt hele mooie merrie trouwens! Ik weet ook niet helemaal zeker of het er nog is. Maar kort geleden nog wel dus is altijd te proberen!

groetjes Anne

NMPRS merrie te koop! http://ijslander.webs.com/verkoop.htm

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:35

Ik betwijfel het ook hoor! Naar mijn weten is het laatste sperma van Cocktail gebruikt voor een Sebastiaan-merrie die Prix st Georges liep. Helaas overleed het merrieveulen enkele uren na de geboorte.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 10:58

Bedankt voor alle info!! Onze merrie is op zich ook best druk maar wel heel eerlijk, ik wilde graag purioso erop zetten omdat we zelf ook nog een purioso ruin hebben staan, echt een super beest vind ik het (klinkt misschien stom maar hiervoor is hij niet eerlijk behandeld en voor mij wil hij negen van de tien keer gewoon werken, een paard met karakter dus). Maar we hebben van de week dus gebeld en daar was geen diepvriessperma meer van, wel had hij nog een purioso merrie te koop staan, maar we staan een btje vol op het moment dus... Maar als iemand het telefoonnummer heeft van diegene die heel misschien nog diepvriessperma van cocktail heeft, want daar hebben we geen nummer van kunnen vinden. Vinden jullie het trouwens een goede combi (onze merrie is een Calando I x Ladalco x Joost) met Cocktail?? En heeft iemand misschien nog een afstammelingenrapport van Cocktail en de hengsten die jullie allemaal hebben opgenoemd want dan kan ik het een btje vergelijken. In ieder geval hardstikke bedankt!!

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:30


Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:47

Raya schreef:
Ik ken iemand die dat heeft gedaan! En het is gelukt hele mooie merrie trouwens! Ik weet ook niet helemaal zeker of het er nog is. Maar kort geleden nog wel dus is altijd te proberen!


wie is die iemand dan? Heb je een telefoonnummer?

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 10:16

Ja, dat vraag ik me ook af. Zou het echt super gaaf vinden als het er nog is!! En heeft iemand nog een afstammelingenrapport van Cocktail???

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:10

Cocktail 84.4191 Stb Keur Pref
Geboren: 17-05-1984
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1989
Stap 7
Draf 7,5
Galop 7
Rijproef 7,5
Springen vrij 7
Springen ohz 7,5
Terreinproef 7,5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal 78 punten (max 100)
Plaatsing: 4e van 22 (21)

Fokker: Gebr. Westers, Niekerk

Purioso Keur x Ulissa Keur Pref Prest van Le Val Blanc xx x Paula van Hessel x Celissa van Antonio x Felissa Ster van Alex x Nelissa Kroon van Triot x Helissa II van Dictator x Belissa van Tebertus x Helissa I van onbekend.

Fokfamilie 280

Andere goedgekeurde hengsten uit fokfam 280
*Falco, 87.2913 Stb
*Helios, 1085 Sportregister

Goedgekeurde zonen van Cocktail
*Havel, 89.2581 Stb
*Hierarch, 89.4624 Stb
*Jazz, 91.6398 Stb
*Jordan, 91.1296 Stb
*Nourejev, 95.11809 Stb
*Radar, 98.04129 Stb

Hengst met een goed type en voldoende kwaliteit. De bouw van het achterbeen zou correcter kunnen zijn.

Moederrapport
Ulissa is een best ontwikkelde, soortige merrie. Het hoofd is sprekend en droog. De hals is iets kort, maar goed van vorm met een lange nek. Hoewel de schoft er iets meer uit kon komen, is de ligging en ontwikkeling van de schouder best. De croupe is wat gespannen. Het beenwerk is hard en goed gesteld. Zowel voorknie als spronggewricht zouden iets royaler kunnen zijn. De voeten zijn wat plat. Met een goede kootvering toonde deze merrie haar correcte gangen.
Stokmaat: 1.67 m

Verrichting Ermelo 1987
Evenwichtig, vlijtig, vriendelijk, gehoorzaam en eerlijk met een goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Loopt de eerste weken met vastgehouden rug, later is dat verbeterd. Laat zich in het tweede deel van het onderzoek zeer plezierig rijden. Heeft veel elasticiteit, maar rolt zich graag op in de hals. Stap in de loop van het onderzoek verbeterd tot regelmatige, krachtige stap. Draf goed gedragen met veel tact en regelmaat. In galop matige tact, rechter galop beter dan linker. Toont bij springen redelijke techniek, heeft voldoende vermogen maar is onvoorzichtig. In terrein ruim voldoende galop en goede sprongen. Veel bereidheid om te werken, looplustig en plezier in het werk. Ervaart werk als licht. Meer dan voldoende aanleg als springpaard, tamelijk veel aanleg als terreinpaard en veel aanleg als dressuurpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand maar dor in het haar. Kreeg meer voer dan normaal en is eerst afgeslankt en daarna weer enigszins gegroeid.
Rustig stalgedrag. Bij aankomst "aangeplakte" staart.

Afstammelingen 1989 (veulens)
De collectie afstammelingen van deze hengst werd gevormd door voldoende ontwikkelde veulens die, hoewel voldoende rijtypisch gebouwd, door de combinatie van een veelal lang achterbeen en een beperkte croupelengte, een harmonieuze belijning enigszins ontberen. Het hoofd is goed van vorm, maar is nog wel eens aan de lange kant en kon ook edeler zijn. De halzen vertonen een goede lengte, worden goed gedragen, maar komen nog wel eens diep uit de borst en kunnen even meer bovenbespiering hebben. De schoft is best ontwikkeld en loopt lang door. De schouder heeft een goede lengte en ligging, hoewel in de groep van de geprikte veulens nog wel eens een korte en rechte schouder werd waargenomen. De rug is goed gespierd en gaat over in een goed ontwikkelde lendenpartij. De croupe is gespierd en breed, maar meermalen afgerond en mist over het algemeen de gewenste lengte. Het voorbeen is over het geheel genomen goed gesteld, in een enkel geval is het wat fijn van bouw en ingesnoerd; ook een uitgesproken fors fundament werd meermalen waargenomen, maar dan zou het beenwerk wat meer kwaliteit kunnen hebben. De voorstand is in een aantal gevallen bodemnauw. Het achterbeen is algemeen lang en vrij klein gehoekt. De stap heeft voldoende ruimte en kracht, maar het gebruik van het achterbeen is nog wel eens stug. In draf laten de veulens veel tact, ruimte en balans zien; er is sprake van een zeer groot zweefmoment. Ook bij het verhogen van het tempo bleven de veulens draven en praktisch geen enkele ging daarbij aan in galop. De schoudervrijheid zou nog wel eens royaler kunen zijn, terwijl het achterbeen niet steeds onder de massa komt.

Kort samengevat: voldoende ontwikkelde en voldoende rijtypisch gebouwde veulens. In beweging tonen ze veel front en veel ruimte en balans.
Getoond: 24 veulens uit 117 dekkingen.

Goedkeuringstermijn januari 1996
Goedgekeurd voor een termijn van 3 jaar. Het topdressuurpaard van Anky van Grunsven is vader van een aantal veelbelovende jonge dressuurpaarden.

1996 (december) tijdens nakeuring Vechta (BRD) goedgekeurd voor Oldenburg en tijdens nakeuring Verden (BRD) goedgekeurd voor Hannover.

1997 (januari) beoordeling 7-jarige nakomelingen uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Handhaving 1998 (januari)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling van zijn 7-jarige nakomelingen blijkt Cocktail gehandhaafd.

Keurverklaring januari 1998
De onder Anky van Grunsven succesvolle dressuurhengst (Olympic) Cocktail geldt als een bijzondere ambassadeur voor het KWPN. Zijn resultaten op het hoogte niveau in de sport en het feit dat de hengst zich gedurende een reeks van jaren kan blijven meten met de internationale concurrentie vormden mede aanleiding voor het toekennen van het keurpredikaat. Zijn winsom bedraagt niet minder dan F. 257.967,-. Diverse keren wist hij wedstrijden in het kader van de Volvo World Cup dressuur winnend af te sluiten. Op de meest recente versie van BCM-ranking neemt hij de 10e plaats in. Daarnaast mag niet worden voorbijgegaan aan het feit dat de hengst op de dressuurindex de eerste plaats inneemt met 200 punten en de voor zijn leeftijd grote betrouwbaarheid van 78 procent. Van Cocktail zijn bij het KWPN inmiddels de zonen Havel, Hierarch, Jazz, Jordan (, Nourejev en Radar) voor de fokkerij goedgekeurd.
Zowel in de sport als in de PAVO-cup heeft een reeks van kinderen furore gemaakt. Genoemd mogen worden Klister, Kombo J en Expansor Kappucino in de PAVO-cup. In de sport kwamen Gabber, Golfspring, Gostera, Gina, Herbert, Handel STV, Hymne, Hope, Halewijn, Harko, Harla, Hackfort, Hippolytus, Hilexta OK dan! , Hitchcock, Happy Girl, Holger, Honeur, Helianthe, Highlight, Independant, Juna, Joyride, Juno Suando, Joury, Judith, Jigger, Kanesha en Kockster tot opvallende prestaties. Een overzicht van zijn keuringsresultaten leert dat in totaal 29 merries het sterpredikaat wisten te bemachtigen, naast nog eens 12 keurmerries. Een aandachtspunt in zijn exterieurvererving lijkt een enkele keer het middenstuk, maar daar staat tegenover dat de hengst -wat niemand zal verbazen- zijn sterke bewegingsvorm in ruime mate doorgeeft.

1999 (12-02) gestorven aan hartstilstand

Sportgegevens
1997 levenswinsom Duitse nakomelingen DM 8.700
1998 eigen levenswinsom DM 39.00; levenswinsom Duitse nakomelingen DM 17.463

Competitie
1988-1989 Springen Cat A -- 156 punten, 10e plaats
1988-1989 Dressuur Cat A -- onvolledig
1989-1990 Dressuur Cat B -- 539.3 punten, 1e plaats

Dekstations
1987-1988 R. Tewis, Exloo
1989 W. Brinkman, Twello
1990-1993 H. v/d Heuvel, Erp
1994 M. v/d Tillaart, Zijtaart
1995 C.A.M. v/d Oetelaar, Schijndel
1996 J. v Uytert, Heerewaarden
1997-1998 Team Nijhof, Geesteren (Gld) & J v Uytert, Heerewaarden

Fokregistratie
Totaal 391 veulens uit 645 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:28

Raya schreef:
Ik ken iemand die dat heeft gedaan! En het is gelukt hele mooie merrie trouwens! Ik weet ook niet helemaal zeker of het er nog is. Maar kort geleden nog wel dus is altijd te proberen!


Het sperma van deze hengst was niet slecht.
Maar het probleem van hem als dekhengst was de hengstenhouder.

Cocktail was geen hengst die als een bok op een haverkist sprong.
Hij was een echte charmeur op afstand. Nl.
Eerst eens een tijd buiten naar de vogeltjes kijken of wat er in de omgeving verandert was, met tussendoor een beetje aandacht naar de merrie. Om haar daarna een hele poos later in te pakken. Bloos

En voor deze ceremonie hadden de meeste hengstenhouders het geduld niet voor.
Wijlen v/d/ Heuvel had dat wel en daarom heeft hij ook daar een hele tijd ter dekking gestaan. Ook mede daar hij toen in beeld kwam bij v.Grunsven.

Waarschijnlijk wist deze hengst van zichzelf dat hij hartpatient was.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 23:02

Bedankt voor de info, maar weet niemand het nummer van diegene die heel misschien diepvriessperma heeft??? En de zoon van Cocktail, Klister, dat is toch een volle broer van Jazz en hebben jullie daar meer info over of jullie eigen mening, ik weet dat het een ruin is maar ik wil er graag wat meer over weten, thanks!!

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperMinx, Ubermetrics en 112 bezoekers