vliegend door parcours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

vliegend door parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:33

tsja ik heb zondag dus een onderling springwedstrijdje op onze manege (+- 80 cm)... mijn instructrice dacht grappig te zijn en zet mij op een paard wat nog niet zo heel lang bij ons op stal staat...
Het is een geweldig paard om te rijden... krijg bijna alles bij `m voor elkaar... maar er zit een nadeel aan hij heeft vroeger Z springen gelopen en ik moet er dus zondag op springen okay okay wat is daar nou een probleem aan denk je ?! nou meneer word dan zo heet dat hij bijna niet te houden is...
Mijn instructrice gaf me woensdag tijdens de les de tip om `m in een goede gecontroleerde galop te houden en te zorgen dat hij niet te vroeg springt...
Maar nu heb ik woensdag dus met hem een balkjes "parcours" (waren dus geen hindernissen maar alleen maar balkjes die op de grond lagen zonder hindernispaal) gereden om te oefenen met sturen met hem maar hij was echt niet te houden en werd hier al zo heet van dat ik al mijn krachten nodig had om hem onder me te houden...

heeft iemand nog tips ?! het is btw een paard van 1,72 en 1 grote spieren bundel... welke graag onder je weg loopt als je `m niet bij de les houd...
Ben dus nooit zenuwachtig voor een wedstrijd maar nu dus absoluut wel wil graag mijn knieen behouden ...
Laatst bijgewerkt door Jokonootje op 27-11-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:39

Er zijn paarden die bij alleen balkjes op de grond helemaal over de rooie gaan maar bij "echte" sprongen geen problemen geven. Ik heb geen verdere tips voor je, je zult het gewoon moeten proberen, misschien maak je je wel voor niets zenuwachtig.
Succes zondag! Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:42

hehe dat dacht ik dus ook maar had al eerder een aantal lessen met hem gesprongen en kreeg hem alleen maar terug als ik na de sprong de volte op draaide ...
tsja wie weet maak ik me druk om niks, echt druk maken kan ik het ook niet noemen hoor... meer beetje gezonde spanning of ik mijn kniieen weer terug krijg in dezelfde staat...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:27

diep zitten zelf langzaam blijven zitten. proberen met je zit op tevangen en als dat niet werkt gewoon sturen en ben je binnen no time binnen.