Trieste zaak toch weer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Trieste zaak toch weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:15

M'n vader belde vanavond even naar de stal om te zeggen dat Rowan morgenochtend binnen moet blijven (we gaan naar de kliniek). Hoort hij het volgende...

1 stalgenoot is een wat oudere man met twee paarden, een bejaarde en een stokkreupele Quarter merrie. Beest heeft veel pijn, ik dacht al tijden dat dat zo echt niet meer ging, maargoed. Man kwam nooit. Blijkt hij vanmiddag, toen er verder niemand was, met de veearts gekomen te zijn en hebben ze ter plekke de merrie in laten slapen.

Nu vond ik het eerlijk gezegd hoog tijd worden, en ik kan me ook best indenken dat hij daar verder niemand bij wilde, maar de manier waarop... De pensioneigenaren wisten dus van niets. Die hebben toch een jaar voor het dier gezorgd en hadden best even bewust afscheid willen nemen. Die vonden dus een dode merrie in de stal. Fijn hoor. Bovendien ligt er nu dus een dood paard in een hoekstal op de deel (niet zo'n hoog plafond), waar het met geen 8 man uit te halen is. Die stommelingen konden haar niet voor in de wei laten gaan en er een zeil over leggen, nee, het moest in de stal. Dat zullen we dus morgen wel met z'n allen moeten oplossen. Leuk hoor. Helemaal rot voor de twee paarden die in de andere stallen staan op de deel. Afscheid nemen is goed, maar een dode kuddegenoot een nacht naast je in de stal zal toch niet lekker zijn voor die dieren?

Nou ja, ik ben behoorlijk pissig. Echt een onnadenkende actie zo. Het is die vent geraden dat hij er zelf bij is als er met het lichaam gesleept moet worden... Maar dat zal wel niet.

Eerlijk gezegd kan ik me niet verdrietig voelen voor het paard. Die had al zo lang zo veel pijn dat ik alleen maar blij voor haar ben. Dag lieve Orphy, hopelijk kan je nu weer lekker sprintjes trekken zonder pijn...

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:22

het is natuurlijk wel beter voor het paard, maar wel vreemd dat het zo moet gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:31

Ik weet hoe de stallen er uit zien en dat wordt idd een behoorlijke klus Scheve mond
In Japan hebben we ook een keer een dode fries uit de stal moeten slepen, dat hebben we met z´n tienen gedaan.
Vooral de hoek om is erg vervelend.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:23

Heey,
opzich gaat het wel lukken hoor om een paard uit zijn stal te krijgen. Wanneer je het paard omrold op een zeil, kan je uhm zo naar buiten trekken met een paar man. Ik kan er redelijk in meekomen dat hij het zo geregeld heeft. Waarschijnlijk wil en kan die man er niet over praten.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:04

arwen schreef:
Citaat:
Dat zullen we dus morgen wel met z'n allen moeten oplossen. Leuk hoor. Helemaal rot voor de twee paarden die in de andere stallen staan op de deel. Afscheid nemen is goed, maar een dode kuddegenoot een nacht naast je in de stal zal toch niet lekker zijn voor die dieren


gelukkis ligt ze nu buiten... (gisteravond al) weet niet hoe ze het gedaan hebben dacht juist dat ze daar ook ingeslapen was..... ze ligt er heel onvredig bij..... echt zielig. Ik schrok me dan ook rot toen esther me belde.

Het is beter voor orphy, maar een afscheid was wel fijn geweest. We hebben gister alle paarden afscheid laten nemen.... en ze vonden het allemaal heel eng.... alleen tornado begon aan haar hoofd te snuffelen.... en die nam echt afscheid... heel ontroerend.....

Ook van mij kant... Rust in vrede orphy....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 11:21

Ben er vanochtend geweest, en ze lag inderdaad buiten. Ik had begrepen dat ze binnen lag. 't is vooral een rottige gang van zaken omdat daar twee kleine jongens rondlopen, die gisteren zonder ouders of waarschuwing op een dood paard stuitten. Was flinke paniek geweest. Maar vanochtend heeft Corben samen met Peet en mij Orphy over de neus geaaid, en haar gedag gezegd. Ik geloof dat hij wel begreep dat het fijn was dat ze nu geen pijn meer had. Rowan vond het vanochtend nog wel interessant, maar die was zowieso heet als peper. Liet zich ook flink zien op de kliniek. Gekke knol...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:56

ik heb helemaal kippevel...jeetje wat erg..maar toch het beestje heeft geen pijn meer...