iemand ervaring met hartslagmeter van de aldi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

iemand ervaring met hartslagmeter van de aldi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:03

Ik zag net in de krant dat de aldi nu deze week een hartslagmeter in de aanbieding had voor maar 18 euro, nu is mijn vraag heeft iemand deze ook voor zijn paard gekocht?

Wat zijn je bevindingen ervan?

ik wil in principe ook een hartslagmeter kopen van polar maar die kosten zo vreselijk duur, weet niet of die van de aldi goed is te gebruiken voor het paard?

Graag hoor ik het van jullie

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:10

Okee, even een gekke vraag: is die hartslagmeter "oorspronkelijk" bedoeld voor mensen (heb geen Aldi-folder in huis...) ?
Ik wil er namelijk eentje aanschaffen voor tijdens het hardlopen.... weet iemand dat misschien Lachen ?
Verder ben ik ook beniewd of die ook bij paarden te gebruiken is...

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:13


dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:13

maar of ie nou ook geschikt is voor paarden?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:29

Je kunt hem 'ombouwen' voor je paard. Helaas kan ik je niet vertellen hoe dat moet, ik heb een polar A1 voor paarden.
Bij de endurance ruiters zijn er wel die het weten hoe je dat moet doen.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:42

Ja die is voor mensen en ik heb er nog nooit klzchten over gehoord

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:46

Hey, dat wil ik ook wel weten, da's een buitenkansje... Ik ga het even op de endurance lijst vragen...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 02:39

Laatst was hier ook een topic over, ook de vraag of hij om te bouwen was en hoe. Dus even door de zoekmachine halen...

Succes!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:49

Ik heb hem gisteren gekocht en vandaag mee gereden. De resultaten zijn wisselend. Hier mijn verslag:

De instellingen van het horloge krijg ik niet verzet. Ik heb er een uur mee zitten prutsen maar het uiteindelijk gelaten voor wat het was.

Ik heb de zender zonder elastieke band gewoon links onder de singel gedaan (met een sporenbandje aan de singel gemaakt zodat hij niet kon schuiven.) Omdat Rowan een berenvachtje heeft heb ik de vacht natgemaakt met een spons. Bij het opzadelen heb ik enkele keren kort signaal gehad wat leek te kloppen. 45 is redelijk kloppend als hij net aangesingelt is. Ik heb horloge aan een linkse D-ring vastgemaakt. Het eerste kwartier had ik geen signaal. Daarna kwam er hier en daar wat door dat mij nogal hoog leek - in de 80 vind ik veel voor stap. Maar hij heeft ook niet veel conditie, een hele dikke vacht en hij was nogal druk, dus het zou best kunnen. Enkele keren wisselde het met een waarde ruim in de 100, terwijl paardlief niets bijzonders deed.

Na een stevige galop was de waarde in de 120 en zakte langzaam. Kan ook nog, maar wisselde opeens met een waarde in de 70. Da's dan weer raar. In de tweede helft van de rit versprongen de waardes van in de 60-70 (redelijk) met in de 40 (onwaarschijnlijk).

Al in al is het denk ik waar voor je geld - het werkt redelijk, maar niet super. Als je het singelplekje scheert en dan goed nat maakt zal het waarschijnlijk ook iets beter werken. Het horloge zelf vind ik matig, maar veel meer kan je niet verwachten voor die prijs.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:34

Oh, mooi dat ik weet dattie op het paard ook signaal geeft. Kheb hem ook gekocht en had hier een paar dagen geleden ook een topic over geopend. Ik heb hem alleen nog bij mezelf getest en dan duurt het soms ook ff voor hij ontvangst heeft.
Problemen met instellen van de horloge heb ik nog niet gehad, want er zit een best goede gebruiksaanwijzing bij.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:45

hoe duur is die hartslagmeter eigenlijk en is die er nog steeds bij de aldi??

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:26

hij was 17,99 euro en de aanbieding was afgelopen woensdag gestart. Misschien hebben ze hem nog, want bij ons lagen er wel honderd. Maar na komende woensdag is hij dus zeker weg....

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:15

jaren terug toen ik nog schaatste een keer 1 bij de Aldi gekocht.
Mijn ervaringen: niet waterdicht, iets wat af en toe lastig is
Signaal komt niet goed over
Met loopwedstrijden in de buurt van anderen zit je op een hartslag van over de 300 omdat ie op anderen reageert Haha! (doen veel meer merken hoor, dus is niet de erste ramp).
Verder bleeft de borstband niet zitten, was te lang. (heb ik ingekort)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:07

ik hab hem ook maar heb hem inmiddels teruggebracht. hij bleef niet zitten en ik kreeg geen ontvangst. zou het echt helpen als je het plekje scheert en zou hij geen drukplekken veroorzaken? nu ik de positieve ervaringen lees heb ik ergens spijt dat ik hem heb teruggebracht... zit toch te twijfelen of ik geen Polar zal kopen...
die van de hartslagmetershop zijn veel goedkoper en schijnje goed om te kunnen bouwen... heb ik gehoord... twijfel, twiijfel, twijfel... wat moet ik doen?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:23

Ik heb hem eerst op mezelf getest, en toen kreeg ik de zaak wel aan de gang. Dus ik wist dat hij het deed; toen was het een kwestie van de zender contact laten maken. Dat duurde even, maar ik wist immers al dat het systeem werkte. Ik ga dat plekje heel kort knippen (heb helaas geen scheermasjien) en dat schijnt te helpen.

Nu moet ik alleen het horloge nog ingestelt zien te krijgen...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:38

oke dan.... ben vandaag naar de aldi geweest enheb er weer een gehaald. na het rijden toen mijn paardje nog een beetje nat was heb ik m geprobeerd en hij maakte goed contact. moet alleen nog ff iets maken zodat hij goed blijft zitten! Ben toch wel blij nu!!! alleen nopg ff een plekje kaal scheren en contactgel halen.... en dan kan oma met haar hartslagmeter gaan rijden! geweldig!!!!!! OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:38

contact-gel : water werkt ook hoor. Even met een spons de vacht nat maken. Ik heb de transmitter met een elastisch bandage-riempje om de singel heen zitten, dat werkt prima.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:02

contact gel werkt echt veel beter hoor, ik heb de Polar A1 en als ik met water nat maak doet ie nog wel eens gek, maar met contact gel altijd OK!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:33

Hmm okay, maar eens een tubetje glijmiddel halen dan Haha!