Wie kent dit paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Wie kent dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:07

Ik heb hem gekocht in St-Niklaas bij een man (Filip du thré) die zogezegd zijn manege sloot, dit verhaaltje geloof ik ondertussen al niet meer...Ik heb Heros gekocht als 9jarige ruin, toen ik hem liet checke door mijn da bleek hij er 12-13 te zijn. Heros zijn gewoonten: legt zijn oren plat in zijn stal tijdens het eten en valt dan het paard naast hem aan, op de trailer doet hij dit ook, ook als er geen paard naast hem staat!!! In het begin deed hij niets anders als andere paarden volgen, hoe dichter hij bij hun kont liep hoe beter. Wandelen doet hij graag en vooral crossen!!! Hij is wel een hele lieve knuffelbeer en zal niet rap iets verkeerd doen.
hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
misschien wat onduidelijke foto's maar ik geraak niet op gofoto.nl en daar staan de meeste op, hij is ongeveer 1.61 groot en heeft een hele hoge schoft

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:18

je foto's doen het niet.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:25

De foto's kan ik niet openen dus kan niet zeggen of ik je paard ken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:34

er staan wat foto's in mijn profiel, daar doen sommige het van

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:46

hoi

kan je foto niet zien, zal straks thuis eens proberen

Over Filip Du Tré is op verschillende sites ook op deze trouwens, al heel wat gebabbeld!!! Veel slechte ervaringen, maar ook veel goeie

Mijn paardje komt ook van bij hem en ik ben er in elk geval heel blij mee!!!

Dat verhaaltje van die manege klopt inderdaad niet, hij verteld altijd wel iets anders, maar ja hij is een handelaar hé. En ik zelf kan niet zeggen dat ik hem slecht vond voor zijn paarden. Van de mijne heeft hij zelfs langdurig afscheid genomen toen hij haar kwam brengen. Ze gaan ook zelf met hun paardjes in de bossen rijden, dat zie ik een handelaar niet gauw doen.

Heel veel succes gewenst!!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:59

scallie je moet eens een kijkje gaan nemen in mijn profiel, wat naar beneden scrollen en daar moet je er normaal wel een paar zien. Ik heb geen spijt dat ik heros gekocht heb, maar ben gewoon benieuwd naar zijn achtergrond, dan weet je toch altijd wat meer hoe je tewerk kan gaan enz

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:05

waw!!

stom van me, in je profiel zie ik ze inderdaad

wat een leukerd!!

maar jammer genoeg ken ik hem niet

zou dat van mijn paardje ook heel graag willen weten, want heb een vaag verhaaltje gekregen

maar nu na 2 jaar heb ik het op gegegven, de DA zegt dat ze ws een afgekeurde draver is Lachen

toch nog veel geluk met je zoektocht, anders moet je hem op de site van de kempische regionale zetten (via een zoekmachine geraak je er wel)

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:47

toch nog een schopje geven wat ik ondertussen wel weer mag, hoop dat iemand moeite doet om nog eens te kijken, zal hier nog eens foto opzetten, voor andere foto's kijk in mijn profiel
Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:26

Leuk paard, hij heeft wel een aparte beenstand Knipoog *LOL*

Als zijn naam werkelijk Heros is (kan natuurlijk veranderd zijn bij andere eigenaren) en zijn leeftijd is redelijk goed geschat door de DA, dan zou het een KWPN-er kunnen zijn.
De jaargang beginnend met een H is nl. van 1989.

Aan de hand van zijn naam en aftekeningen zou je eens kunnen informeren bij het Kwpn stamboek (www.kwpn.nl).

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:48

Hey bedankt voor de tip zal ik direct eens een kijkje gaan nemen op de site, toen hij me verkocht werd zei die handelaar wel iets van kwpn, maar vond dat hij daar helemaal niet op leek, maar kan natuurlijk altijd proberen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:39

Je kunt het inderdaad altijd even proberen !
Ik heb de foto's in je profiel nog even bekeken, en het is altijd lastig om een rijpaard te beoordelen op ras/stamboek.
Ondanks dat het misschien geen "uitgesproken" KWPN-type is, zie ik ook niets waarvan je zou kunnen zeggen dat het absoluut geen KWPN-er zou kunnen zijn.
Veel succes, ik hoop dat het gaat lukken !

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:59

het KWPN is geen ras maar een type, kruisingen tussen verschillende warmbloeden ( niet allemaal natuurlijk!! hehe). zoals gelders en groningers ed

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:21

Pebblesje schreef:
het KWPN is geen ras maar een type, kruisingen tussen verschillende warmbloeden ( niet allemaal natuurlijk!! hehe). zoals gelders en groningers ed


Klopt, vandaar ook
Citaat:
KWPN-type


Wat Pebblesje zegt is zeker waar.
Het KWPN is een stamboek waar veel invloeden van buitenaf zijn.
Zo zijn er o.a. Engelse volbloeds goedgekeurd voor de dekdienst.
En zo kan het voorkomen dat een paard dat op het eerste gezicht weinig trekken vertoont van de standaard-KWPN-er (als die er al mag zijn Knipoog ) toch papieren heeft van het stamboek.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 20:10

oké weer iets bijgeleerd, ken er niet veel van van die stamboeken Bloos Heb hun een mailtje gestuurd, maarja kan niet veel meer zeggen als zijn naam en er een paar fototjes bij steken, dus of ze mij gaan kunne helpe??

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:14

Wat een superleuk paardje heb je zeg !!!!! Wauwwwwwwww *LOL*

Samantha Lovers Splash

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110673
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:44

Hij is idd erg leuk!
Alleen is ie nog wel een beetje mager.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 20:49

raar maar waar, maar nu het winter is is ie ook dikker?? Heb hem vanalles proberen te geven in de zomer, maisvlokken sojaschroot (of hoe noem je dat?) enz enz niets hielp. En nu is ie terug zoals het hoort, zelfs een beetje spieren erop ochja van mij mag het alleen daarvoor al winter blijven Knipoog

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:04

Ik ken em niet helaas, maar zal ff helpen je topic omhoogschoppen Knipoog
Wel een heel leuk paard trouwens