Steken/kramp in nek + hoofdpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Steken/kramp in nek + hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 17:33

Anderhalve week geleden kreeg ik ineens steken in de linkerzijde van mijn nek, gevolgd door kramp (je kent het wel, van die kramp die je ook in je kuiten/voeten enzo kunt hebben).
In eerste instantie dacht ik dat ik misschien wat kou op mijn nek zou hebben gekregen, maar inmiddels is wel duidelijk dat dit niet het geval is.
Enkele dagen daarna kreeg ik ook last van mijn schouders/shouderbladen, geen steken, maar wel een zeurende aanhoudende pijn. De steken in mijn nek en de krampen erbij spelen nog steeds op, maar inmiddels heb ik daar zowiezo al 24 u. p/d. een zeurende pijn zitten.
Maar hierdoor... steekt er vanuit mijn nek nu ook weer een behoorlijke hoofdpijn op, die me doorslaat naar mijn ogen. Iets waardoor ik het gevoel heb, alsof mijn ogen er ieder moment uit kunnen knallen.
Ook beginnen mijn luchtwegen (via neus) te vernauwen en heb ik het gevoel (klinkt stom, ik weet het) alsof ik valse lucht binnenkrijg en/of mijn hersenen te weinig zuurstof krijgen. Klinkt stom ik weet het, maar zo voelt het wel. Overigens.. ik zit niet vol en ben ook niet verkouden ofzo.
Ik wordt hier niet goed van.
Ik doe geen oog meer dicht, heb constant pijn, pijnstillers en/of spierverslappers helpen ook niet.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:35

Zou je niet een bezoekje aan de huisarts brengen? Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar gezond klinkt het niet
Succes iig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:43

Lijkt me verstandig om even naar de huisarts te gaan ipv op internet te vragen Verward

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 18:52

Dat was ik ook wel van plan, maar kan daar waarschijnlijk pas maandag terecht en dacht, goh.. laat ik eens vragen of er hier wellicht iemand is die evt. ideeen heeft.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:54

dit zijn ook symptomen van hersenvlies ontsteking/ meningokokken, iig naar de dokter!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:56

Niet schrikken: Maar het kan wel eens een nekhernia zijn.

Hersenvlies ontsteking kan ook, maar heb je dan ook geen koorts erbij?

Ik hoop in iedergeval voor je dat het meevalt en dat het niet de dingen zijn die ik heb neergezet.

Sterkte en laat even weten wat de dokter zegt.

Ik vind het raar dat je met deze symptomen nog niet hebt kunnen langs komen. Je zou ook eventueel langs de huisartsen post kunnen in het weekend en als je het echt niet vertrouwd direct naar de ehbo.
Enne stel je maar gerust aan want als je dat niet doet sturen ze je zo weer weg. Spreek uit ervaring.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 27-11-03 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:57

kan ook iets minder ernstigs zijn...namelijk dat het gewoon vanuit de spier komt die achter bij je nek loopt! Die geeft vaak hoofdpijn, en soms een zwaar gevoel in de armen (of tintelingen) diezelfde spier loopt ook tussen de schouderbladen en kan daar ook last geven. Die spier reageert nogal snel op spanningen etc.
Maar het lijkt me wel verstandig om langs de huisarts te gaan. Hoe langer je er mee wacht, hoe erger dat het waarschijnlijk wordt!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 16:32

Ik heb nog steeds last en ga dus maandag naar de huisarts. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Ik houd jullie op de hoogte.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:59

er bestaat ook een weekendarts, hup naar de dokter jij ( Haha! )