nhb deurne?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

nhb deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 20:38

hallo,
ik ga volgend jaar naar Deurne, ben nu met me voorstage bezig, erg hard werken maar ik heb t er egt voor over, en dat is ook wat ik later wil, wil niet op een kantoortje zitten, wil gewoon werken! en het liefst met paarden, dus heb ik me aangemeld nu me voorstage afronden en dan intakedag ik ga voor de HBO Paardensport
maar nu heb ik een vraagje aan alle van jullie
zijn er mensen hier die ervaring hebben met deurne of mij hier iets over kunnen vertellen, hoe het daar is etc wat is de bedoeling wat je allemaal moet meenemen voor een SCHOOLPAARD (hier ga ik de opleiding op doen)? en wat je allemaal met de intakedag moet doen en of dit zwaar is? of ze streng kijken?
ze zeggen dat t wel meevalt, ze schijnen meteen te kunne zien of jij 1x per week op de manege lest of meerdere keren op een eigen/verzorgpaard rijd per week

help wie kan mij meer vertellen?? alle informatie over deurne welkom!!!!!


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:16

Probeer de zoekfunctie es en dan kom je al gauw heelveel meer te weten!!
Knipoog

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 21:18

heb ik al gedaan, maar al die berichten zijn zo oud, en ik zou graag willen weten hoe het nu daar is

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:27

oud geloof dat er 2 weken geleden nog een topic over was, maar ik wil je mijn menign wel geven.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:44

hier een stukje

ik ben eerlijk gezegd dat je er zonder deurne ook wel moet kunnen komen in de paarden wereld, om je paard te verzorgen of te rijden heb ik geen deurne nodig, je leert door de jaren heen, als je een eigen paard hebt heel wat qua verzorging vindt ik zo. en over dat rijden kan ik alleen maar beamen, ik ken best wat mensen die deurne hebben gedaan, maar of ze nou zo super rijden. marion schreuder gaf vroeger mijn tnate en mijn stiefzussen onder andere les, ze hebben nu nog contact met haar, marion heeft als het goed is haar eigen dochter afgewezen om naar deurne te gaan, dus ik weet niet wat voor idee ik er over moet denken.

en om 6 uur op staan doe ik normaal ook al als het nie eerder is, en bij mij op stal is het ook altijd super schoon en mijn paard ziet er ook al zeg ik het zelf er altijd top uit. ik vind dit heel normaal hoor.

ik denk dat veel mensen te ligt over het paardewereldje denken, vooral mensen die er nog maar weinig ervaring in hebben, ik merk bij mezelf hoeveel ik er voor moet laten veel mensen begrijpen niet dat ik dat voor de paarden over heb, het blijft appart zeg ik altijd maar.

ik heb zelf altijd dol graag naar deurne gewild mijn hart ligt bij werk in de paarden en dat is nog steeds zo al heb ik mijn keuze niet op deurne laten vallen, ik heb mede door mijn stiefzussen een andere kijk op deurne gekregen, zei hebben heel hun leven gereden op nationaal en internationaal, de een is een aantal keer europees kampioen springen bij de pony's geweest zei hebben beide in deurne de masterclass gedaan, ik kan je vertelen ze waren de helft van de tijd niet aanwezig e.d hebben gerotzooid, en zijn met nog een paar andere tot alle verbazing toch geslaagd, ik krijg op die manier geen prachtig beeld van die school. ze zijn na wat omstandigheden gestopt in de paarden en het enige wat ze konden gaan doen was in de winkel gaan staan of iets vergelijkbaars. kijkend naar mijn eigen toekomst en mijn mening dat je zonder deurne als je echt doorzet er ook wel komt, heb ik gekozen voor een opleiding ondernemer/manager op een breed vlak waar ik dus veel en veel meer mee kom.

soms zit ik te denken dat ik nu ook op deurne had kunne zitten, en soms vind ik het erg jammer, ik was erg graag heen gegaan maar ben toch blij dat ik een andere keuze heb gemaakt.

hier nog een stukje

ja wat ik me afvraag gaan die paarden daar nooit op de wei, leuk leven hebben ze, mijn paard gaat minimaal een uur per dag de wei op zover het weer het toelaat.

en ik ben het echt helemaal met die uitspraak eens van "als je echt goed bent heb je deurne niet nodig" de meeste die van deurne af komen, gaan werken bij een stal als ruiter of groom of iets dergelijks, ik vraag me dan echt af is dat echt wat je wilt doen je hele leven??? om een paard te leren rijden en te verzorgen heb je die school wat mij betreft echt niet nodig, de verdere kennis die je daar op doet kan je ook op andere opleidingen op doen maar dan op een breeder vlak.

daarnaast vind ik het maar heel normaal dat alles er netjes uit moet zien, je paard op en top in orde en alles wat daar bij hoort. dat is echt niet alleen op deurne hoor, als je bij mij op stal komt zul je zien dat er ook alles super netjes uit ziet. en dat word dan ook van andere verwacht dat ze dat ook zo houden.

ik ben afgelope weekend weer op deurne geweest ik moet zegge ik zat nog te denken ik had hier nu ook op school kunnen zitten, maar toch dacht ik bij mezelf ik heb er goed aan gedaan om deze opleiding niet te kiezen, puur met het oog gericht op de toekomst die altijd vol verassingen kan staan.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:59

ik ga over 2 jaar ook naar deurne, en ik wil ook heel graag HBO paardensport doen en paardenhouderij, dat lijkt me echt zo leuk!!
en als je je diploma hebt, dan kan je alle kanten op!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:58

stalleke schreef:
ze zeggen dat t wel meevalt, ze schijnen meteen te kunne zien of jij 1x per week op de manege lest of meerdere keren op een eigen/verzorgpaard rijd per week



dat zie ik ook nog wel, daarvoor hoef je niet in Deurne te zijn.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:24

ik wou het eerst ook gaan doen Lachen
maar nu,pff ik weet het niet.

maar hebben ze dan geen weides?
mijn paard word gek als die niet op een wei kan,hoeft niet iederen dag,maar toch aventoe,nu gaat ze ook dagelijks de wei op als het weer het toelaat,ja in de winter wel een stuk minder,maar toch aventoe.

en wat ik idd ook hoorde,van je paard moet er helemaal schoon op stal staan en de stal helemaal schoon,dat vonden ze helemaal raar enzo.
nou ik poets/was enz. mijn paard ook altijd voor dat die de stal opgaat,en maak me stal iederen dag schoon,ik vind dat niet meer als normaal?

en idd een meisje uit mijn klas moet daar komen voorrijden,ze kijken dus hoe gaat ze rijd enz.
en lielle idd,voor veel dingen hoef je niet in deurne te zijn nee.


trouwens ik hoorde dat de knhs ook een opleiding gaat beginnen vanaf januari ofzoiets?
ook zoiets als deurne,ik geloof dat okkie1 van bokt daarheen ging.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:31

je hoeft absoluut niet goed te kunnen rijden in deurne, sinds ze subsidie krijgen van de overheid nemen ze zoveel mogelijk leerlingen aan,of ze nu kunnen rijden of niet,alles wat echt bagger rijd,en zich voor de sport had opgegeven, word gevraagt of ze niet de houderij willen doen
dus niveau daar hoef je niet bang voor te zijn

verder is het een kei leuke opleiding en theoretisch en praktisch word je erg goed onderricht
rijden leer je er niet, maar als je ehct goed kan rijden ,dan ga je ook niet naar deurne, dan ga je wel naar duitsland oid.

met het diploma kun je eigenlijk helemaal niet veel
alleen groombaantjes zijn er veel te vinden , en daarbij kan je diploma de doorslag geven bij een solicitatie
maar stallen waar gereden moet worden, daar kijken ze echt niet naar dat papiertje,ze zullen zelfs misschien wel eerder een ander aannemen omdat het niveau de laatste jaren belachelijk is gedaalt in deurne
en dat is dus hartstikke zonde, want het blijft gewoon een leuke opleiding!

ik zou me niet druk maken als ik jou was, je word vast wel aangenomen, alleen ga bij jezelf te rade wat je na je opleiding wil gaan doen ??

ik heb na deurne 2 jaar in de paarden gewerkt, werk was super,loon was natuurlijk veels te laag, kon net de eindjes bij elkaar knopen
ik ben daarom ook na die 2 jaar iets anders gaan doen,ik rijd nu al ruim 2,5 jaar vrachtwagen en dat bevalt me 100 x beter!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:31

Ik wilde vroeger ook altijd naar Deurne toe. Het leek me echt geweldig. Ik ben er een paar keer geweest, ook een dag meegelopen met de leerlingen daar, mochten we (een vriendin en ik) gewoon met die mensen in de les zitten enzo. De vader van die vriendin van me geeft daar namelijk les als hoefsmid.
Maar toch heb ik er uiteindelijk niet voor gekozen. Voor mij is het te ver weg om elke dag te reizen en ik wilde absoluut niet intern. Ik heb toen voor een alternatief gekozen. Ik zit nu in mijn tweede jaar op het Groenhorst College in Barneveld. Daar doe ik de opleiding Paardenhoderij & Management. Je kan op het Groenhorst niet kiezen voor Paardensport, maar voor mij maakte dat niet veel uit, ik ben toch niet zo'n rij wonder Haha!.

De opleiding bevalt me wel. Maar ook deze is zwaar. Het reizen duurt vrij lang. Als ik om half 9 op school moet zijn voor de les dan moet ik er om half 6 al uit. Maar ja, dat heb ik er wel voor over.

Veel succes met je keuze, maar denk er nog wel goed over na, voordat je iets beslist! Er zijn zat andere scholen waar je een paardenopleiding kan doen!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:58

ik snap ook wel dat er veel mensen die zeggen dat je er niet naar toe moet gaan, maar als je echt wil, en je wilt zeker iets met paarden gaan doen dan moet je dat vooral doen!! ik wil later een eigen stal en ik wil ook paarden gaan uitbrengen enzo, jullie weten wel wat ik bedoel.
en het lijkt mij dus heel handig dat ik dus naar deurne ga, en ik heb het er ook voor over om elke dag mn paard schoon te maken en uit te mesten, daar ga je dan natuurlijk wel voor!!!en dat doe ik nu al, dus, dat is geen probleem als je dat niet doet, dan hebbie ook nix in deurne te zoeken..
dus als je echt helemaal zeker bent dat je in de paardenwereld wil gaan werken, dan raad ik deurne zeker niet af!!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:05

Citaat:
ik wil later een eigen stal en ik wil ook paarden gaan uitbrengen enzo, jullie weten wel wat ik bedoel.


En wie financiert dat?
Een eigen stal opzetten waarmee je ook daadwerkelijk de kost mee kunt verdienen gaat tegenwoordig bijna alleen nog maar als je het van thuis over kunt nemen.

Paarden uitbrengen mag je als je redelijk kunt rijden bij iedereen die paarden heeft Lachen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:41

Ik ga het volgend jaar waarsch ook doen (als ik word toegelaten, de HBO )

maar ff 1 ding:
je MOET!!! voor de HBO Paarden sport voltijd! een EIGEN paard hebben.
alleen bij de deeltijd hoeft dat niet!(dat is mij verteld op de opendag)

succes, misschien zie ik je daar nog wel Knipoog

:)


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 17:19

uhm andersom Lachen bij de deeltijd moet je een paard, dit is 1 dag in de week school rest werken hier MOET eigen paard (sportklas en masterklas)
bij de voltijd 5 dagen in de week mag je een school paard hoor

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:28

Voor de paardensport opleiding moet je een eigen paard hebben. Anders kom je auomatisch in de manegeklas (kan ook op HBO niveau). Voor de paardensport moet je m/z zijn. Ik heb je gePBt.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 19:47

ik wil de HBO paardensport gaan doen en niet zo'n deeltijd
dus de voltijd
hiervoor is toch geen eigen paard nodig?
int boekje staat van nie iig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:17

xcynthiax schreef:
ik snap ook wel dat er veel mensen die zeggen dat je er niet naar toe moet gaan, maar als je echt wil, en je wilt zeker iets met paarden gaan doen dan moet je dat vooral doen!! ik wil later een eigen stal en ik wil ook paarden gaan uitbrengen enzo, jullie weten wel wat ik bedoel.
en het lijkt mij dus heel handig dat ik dus naar deurne ga, en ik heb het er ook voor over om elke dag mn paard schoon te maken en uit te mesten, daar ga je dan natuurlijk wel voor!!!en dat doe ik nu al, dus, dat is geen probleem als je dat niet doet, dan hebbie ook nix in deurne te zoeken..
dus als je echt helemaal zeker bent dat je in de paardenwereld wil gaan werken, dan raad ik deurne zeker niet af!!!!!


je paard elke dag schoonhouden is idd helemaal geen probleem, dat is een van de dingen waarin de leerlingen een goed discipline krijgen , stal en paard moeten er gewoon goed uitzien, daar krijg je punten voor,zijn die onvoldoende dan kun je in het weekend of in de vakantie stallen gaan schrobben en perkjes gaan harken

en je zegt dat je het er voor over hebt om elke dag je paard te poetsen en mesten ?
je hebt het dan over EEN paard, een eigen stal , pas bij ongeveer 10 paarden kun je een stal een stal noemen(waar je de hele dag werk aan hebt), dan moet je dus 10 paarden mesten, verzorgen en rijden

het is onzin dat je zegt als je niet zeker weet of je in de paarden verder wil, dat je dan niet nar deurne moet gaan
deurne is niet zwaar meer, en na deurne is maar een heel klein aantal mensen dat daadwerkelijk in de paarden verder gaat
ja als groom is werk zat , maar dat is ook niet wat de meesten willen
een eigen stal beginnen is een ieder zijn droom

ik had bijna een eigen stal gehad, maar de hinderwet mbt de paarden was mondeling aan de oude eigenaars verleend, en no way dat jij als nieuwe eigenaar dan een nieuwe vergunning krijgt
en zo waren er nog een paar haken en ogen meer
een eigen stal beginnen klinkt heel mooi,maar geloof me,maar weinig mensen hebben het geluk (en een rijke paps en mams) om een eigen stal te kunnen runnen

maar daarvan zal ook een groot gedeelte binnen enkele jaren stoppen omdat het financieel gewoon te moeilijk blijkt

pensionstallen zijn er al teveel, denk maar aan al die boeren met een paar stalletjes in de schuur.tegenwoordig kiezen een hoop mensen de goedkope stal boven de superdeluxe dure stal

maneges ,die kun je ook per gemeente niet meer op een hand meer tellen
ik wil je droom niet kapot maken
maar een realistisch beeld bijbrengen kan geen kwaad

deurne is en blijft een kei leuke school,echt je leert veel en het is gewoon ontzettend gezellig
alleen een baan in de paarden omdat je dat diploma op zak hebt??:n

nee als je echt goed genoeg bent,kun je dat zeerzeker zonder diploma net zo goed

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:56

ik heb ook even een vraagje :d

klopt het dat je paard boven de 1,60 moet zijn,behalve als de ruiter kleiner is dat dan je paard ook kleiner mag zijn?

en zijn er idd geen weides waar de paarden opmogen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:38

je paard moet minstens 1.60 zijn
als hij kleiner is , en je instructeur zegt daar wat van, dan moet de stalmeester hem nameten en heb je kans dat ie naar huis moet...

en nee de paarden kunnen niet buiten
veelleerlingen besteden elk tussenuur om even lekker met het paard te wandelen .

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:37

dankje crossmonster,nou dan valt deze stal voor mij dus al voor 100% af,want daar begin ik niet aan helaas.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:39

stal?
mm ik zie deurne meer als een uit de kluiten gewassen manege met heel hoog penny gehalte Tong uitsteken
ja voor de paarden is het wel zwaar
maar veel wandelen, dat vond die van mij ook heerlijk
en savonds stiekum in de kleine baan de paarden loslaten Tong uitsteken

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:46

crossmonster schreef:
stal?
mm ik zie deurne meer als een uit de kluiten gewassen manege met heel hoog penny gehalte Tong uitsteken
ja voor de paarden is het wel zwaar
maar veel wandelen, dat vond die van mij ook heerlijk
en savonds stiekum in de kleine baan de paarden loslaten Tong uitsteken


oke dan,de GROTE manege Haha! Tong uitsteken valt voor mij af.
nou ik heb een volbloedje met soms een te hoog energie gehalte Schijnheilig dus een wei is wel fijn Lachen
en sowieso wil ik graag een weide hebben.

maar dan heb ik nog een probleem,ze staat namelijk gemeten als 1,55 Clown

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:12

ja mickey, dat is echt te klein,en een volbloedje is ook niet bepaald het ideale curses paard, je moet een paard hebben wat veel lijd, dus als ie hoog moet van de lesgever moet ie hoog en als ie laag moet moet ie netjes laag lopen, iedere instructeur wil dat weer anders zien

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:30

Ik meld mij , ik doe ook Deurne..Maar heb de laatste tijd zoveel verhalen erover zitten typen,dat ik nu even inspiratieloos ben.
Lachen

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:49

ik ben daar op een meeloopdag geweest. Ik wou eerst deze opleiding gaan doen, maar ga nu dan toch volgend jaar HBO-psychologie doen. Maar ik hoorde ook dat er gigantische concurrentie onderling is en dat sommige instructeurs daar meer voor de 'moet' zitten dan voor het plezier.

Mijn blog lees je hier en kun je natuurlijk ook volgen op Facebook en Twitter.
Mama van een heel bijzonder meisje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, JeRekers, Martje80, Miran, Plus_en_Min, Salinah en 95 bezoekers