Manege de Bongerd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:26

Dat is een duidelijke mening... Lachen

Irishcoffee

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:31

Ik sprak net een vriendin (anne-marie) die al jaren op de bongerd rijdt
en ze wilde graag even wat zeggen, omdat ze niet op bokt zit doe ik t even voor 'r :

anne-marie:
Ik rij zelf op de manege en ik vind dat het wel mee valt met die vermagerde paarden. Alleen in de ponykamp weken zijn ze iets te mager misschien, maar als ze echt mager zijn gaan ze op rust in een weilandje vol gras. en je moet wel bedenken dat deze manege paarden het al jaren op deze manier doen en het dus echt wel aan kunnen. ps. de stallen worden elke week verschoond
ps 2: Zeppa (is een merrie....) is lichtbruin en niet donkerbruin of zwart.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:46

Ik ben een keer met Kayla meegeweest toen ze haar leasepaard er nog had staan en ik moet zeggen dat ik absoluut niet onder de indruk was van de manege (understatement...)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:42

Irishcoffee schreef:
ps 2: Zeppa (is een merrie....) is lichtbruin en niet donkerbruin of zwart.


Vos Tong uitsteken , maar wel een vage kleur vos, vrij donkere manen.

Oh ja Kitty is ook zo, toen was het ook wel een vreselijk zootje ja Scheve mond

Maar goed, het is ECHT wel wat verbeterd (voor de mensen lang geleden geweest zijn), maar ik ken (veel) betere maneges.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:14

Mijn moeder vind dat ik niet mag zeggen dat het bij de bongerd niet goed is omdat ik geen andere maneges ken Haha!
Dus zeg ik maar dat ze slecht zijn Haha!
Ze zijn de laatste jaren idd heel wat beter geworden, maar nog steeds niet goed Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:28

Om even op Sting in te gaan over dat ze geen andere maneges kent. Dat is inderdaad het nadeel hier. Gros van de bongerd komt/kwam (weet niet of het nog steeds zo is, ben er al een heeeeele tijd niet geweest) met de fiets uit de omgeving, de ene andere manege die op de fiets te doen was; de Onneresch, is helemaal over de kop gegaan en daar worden geen échte manege lessen meer gegeven, dus hoe slecht de Bongerd ook zou zijn; er is een groep die er toch wel blijft hangen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:43

Amulet schreef:
Om even op Sting in te gaan over dat ze geen andere maneges kent. Dat is inderdaad het nadeel hier. Gros van de bongerd komt/kwam (weet niet of het nog steeds zo is, ben er al een heeeeele tijd niet geweest) met de fiets uit de omgeving, de ene andere manege die op de fiets te doen was; de Onneresch, is helemaal over de kop gegaan en daar worden geen échte manege lessen meer gegeven, dus hoe slecht de Bongerd ook zou zijn; er is een groep die er toch wel blijft hangen.


Ik heb er ook gereden, en hier in de buurt had ik eigenlijk toen de keuze uit 2 maneges, De Eelde Manege en de bongerd, Ik ben begonnen bij De Bongerd.
Maar na een klein jaar overgestapt naar de Eelde Manege, en ik ken veeeel meer mensen die overgestapt zijn! Helaas is de eelde manege nu gesloten......
Maar in Vries heb je ook nog 2 maneges...is net weer even wat verder weg, maar keuze heb je hier wel hoor Lachen
Ik ben nu de Eelde manege gesloten is niet terug naar de Bongerd gegaan, maar naar Vries. Is ietsje verder weg, maar ik vind dat ik daar beter les krijg, de instructrice waarvan ik toen les kreeg was niet bepaald aardig en om nou te zeggen dat ik zo goed les kreeg.... Scheve mond
Maar er zullen heus wel goede rondlopen hoor, het probleem is alleen dat ik ze niet ken Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:50

Ik ben juist van Eelde naar de Bongerd gegaan (zaten nog wel wat jaartjes tussen) Haha! . Ja er zijn toen ook veel mensen naar de manege in Onnen gegaan (waar ik trouwens ook nog een paard heb gereden), maar nu die ook geen optie meer is, heb je in die buurt alleen nog de Bongerd, anders kom je toch bij Vries of de Martinimanege, maar dat is een heel eind verder.
En volgens mij hebben de meeste mensen het daar wel naar hun zin hoor, heb ik ook altijd wel gehad (totdat je ziet dat het anders kan Knipoog ).

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:03

Hmm Vries is vanuit Haren en groningen (waar de grootste groep eigenlijk wel wegkwam) op de fiets haast niet te doen, voor de leeftijdsgroep die op de bongerd rijd. Dat daar twee maneges zitten weet ik, hoe ik over die maneges denk buiten beschouwing gelaten (en ja, op alletwee ben ik -meerdere malen- geweest Haha! ).

Enne Kayla, ik heb het er ook prima naar mijn zin gehad hoor, anders was ik al veel eerder weggegaan. Maar toch ben ik blij dat ik inmiddels de mogelijkheid heb bij een rijvereniging te rijden. Bevalt me toch beter. Maar ja, achteraf Schijnheilig Knipoog

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:54

Staat Pascinel er nog???
Was een leuk diertje, schuurde wel steeds z'n manen er af!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:57

Volgens mij wel.

Haha ja best leuk, op een enkel incidentje na he Amulet Tong uitsteken

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 23:45

Irishcoffee schreef:
Ik sprak net een vriendin (anne-marie) die al jaren op de bongerd rijdt
en ze wilde graag even wat zeggen, omdat ze niet op bokt zit doe ik t even voor 'r :

anne-marie:
Ik rij zelf op de manege en ik vind dat het wel mee valt met die vermagerde paarden. Alleen in de ponykamp weken zijn ze iets te mager misschien, maar als ze echt mager zijn gaan ze op rust in een weilandje vol gras. en je moet wel bedenken dat deze manege paarden het al jaren op deze manier doen en het dus echt wel aan kunnen. ps. de stallen worden elke week verschoond
ps 2: Zeppa (is een merrie....) is lichtbruin en niet donkerbruin of zwart.

Ik heb bij Anne-Marie dit jaar op ponykamp gezeten!!!! Haha!:D:D Was een lieve en leuke meid! Lachen Wel lol mee gehad!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:38

Ik had wel de kans om er weg te gaan, alleen kon ik dan alleen naar de Eelde manege, en ik wilde de ponys niet achterlaten. Ik reed er toen al 2 jaar ofzo, en mocht toen net zelf opzadelen, en poetsen enzo. (alleen dat opzadelen wilde niet, want ze stonden allemaal al opgezadeld Schijnheilig )
Leuk he?? Rijd je 2 jaar, mag je gaan poetsen Haha!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:34

Elegance en Champion waren ook erg leuk!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:07

Ik vond het een klotezooi. Geen reclame voor het gemiddelde manegebedrijf. Daarom ben ik zo benieuwd naar de Bit!!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:30

Kayla schreef:
Volgens mij wel.

Haha ja best leuk, op een enkel incidentje na he Amulet Tong uitsteken



Welke van ze zovele incidentjes bedoel je? Haha! Echt hoor, volgens mij zit er ergens in die pony haflingerbloed, Pascinell bedoel ik dan hè Haha!

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 16:07

Gail schreef:
Ik vond het een stinkmodderzooi. Geen reclame voor het gemiddelde manegebedrijf. Daarom ben ik zo benieuwd naar de Bit!!!

Ik eigenlijk ook. Kan iemand dat stuk er hier opzetten?

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:13

ja ik vbenb er ook op ponykamp geweest maar ik vond het wel leuk maarh et zag er ook niet echt netjes enzo uit
de paarden hadden allemaal zadels op en sommige zagen er ook niet uit!
en dat voer wat ze hadden. Misselijk het stonk verschrikkelijk en marco en dolly lusten het ook niet!
maja voor de rest ging het wel maar met het rijden gingen ze stappen en dan galopperen en dan ffies draven en weer stappen Verward
naja slim maar iedereen heeft zijn eigen mening!
owja eerst was ellen en marianne ern aartoe geweest 3 jaar voor dat ik er heen ging en toen reed ze op frodo een superlieve ruin!Nu was ze er ook weer en ze wou frodo aaien maar hij beet!! en hij trapte ook nog
ze hadden hem helemaal verpest

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:02

Amulet"]
[quote="Kayla schreef:
Volgens mij wel.

Haha ja best leuk, op een enkel incidentje na he Amulet Tong uitsteken



Welke van ze zovele incidentjes bedoel je? Haha!
[/quote]

Hint: Jacolien Clown

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:09

Ohw sorry dat ik zei zwart of donkerbruin, zo heb ik Zeppa in mijn gedachten... (is ook al tig jaar geleden Knipoog ) Dan heb ik me vergist Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:29

Goldie schreef:
Elegance en Champion waren ook erg leuk!


Even voor de mensen die elegance leuk vinden (volgens mij had ik het al gezegd, maar ze staat te koop!!!
(ze kost alleen wel 1500 euro Schijnheilig )
Dit is dr nu Haha!

Afbeelding

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:46

Miri schreef:
ja ik vbenb er ook op ponykamp geweest maar ik vond het wel leuk maarh et zag er ook niet echt netjes enzo uit
de paarden hadden allemaal zadels op en sommige zagen er ook niet uit!
en dat voer wat ze hadden. Misselijk het stonk verschrikkelijk en marco en dolly lusten het ook niet!
maja voor de rest ging het wel maar met het rijden gingen ze stappen en dan galopperen en dan ffies draven en weer stappen Verward
naja slim maar iedereen heeft zijn eigen mening!
owja eerst was ellen en marianne ern aartoe geweest 3 jaar voor dat ik er heen ging en toen reed ze op frodo een superlieve ruin!Nu was ze er ook weer en ze wou frodo aaien maar hij beet!! en hij trapte ook nog
ze hadden hem helemaal verpest


Nou, dat Frodo verpest zou zijn, dat zal wel heel erg meevallen hoor! Verward
Ik heb er met de boktrit op gereden, hartstikke lieve pony hoor, zette geen stap verkeerd! Lachen

Misschien had ie slechte herinneringen aan haar Tong uitstekenP grapje hoor Tong uitstekenP

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:21

Frodo is hartstikke lief en Elegance is een superleuke pony OK dan!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:10

Kayla"]
[quote="Amulet"][quote="Kayla schreef:
Volgens mij wel.

Haha ja best leuk, op een enkel incidentje na he Amulet Tong uitsteken



Welke van ze zovele incidentjes bedoel je? Haha!
[/quote]

Hint: Jacolien Clown
[/quote]


hahaha oohh dat! Haha! Dat met die heeeeele snelle auto Knipoog

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:11

Jeetje, ik heb echt heel wat gemist, sinds wanneer is Elegance een afdankertje?