wat moet je doen als je paard bij springwedstr....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

wat moet je doen als je paard bij springwedstr....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 19:01

wat moet je doen als je eens springwedstrijd heb en hij springt helemaal niks. Scheve mond

ik heb dat namelijk met mijn paard.
Verward
hier thuis springt die echt super en als ik een wedstrijd hebt en je komt in de ring dan springt die helemaal niks meer Schijnheilig terwijl hij wel bij het inspringe een meter kan springe en dat doet die dan wel *LOL* het is een new forest van 1,48 dus hij moet 80 cm springen hij kan het echt makkelijk *LOL*

wie weet wat je hieraan kan doen Verward Scheve mond

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:06

Ik ken nog iemand met een New Forester die precies het zelfde probleem heeft. Zij is er nou al iets van 3 jaar mee bezig en ze is altijd uitgebelt.
Veel oefenparcoursen springen! Het beste dan op een onbekend terrein zodat je goed kan oefenen. Of misschien een heel ervaren iemand er op laten springen zodat die gene je pony goed duidelik maakt wie de baas is. Erg moeilijk is dit altijd Scheve mond

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:11

oefenparcours tijden en eens een ervarener ruiter erop zetten. Hetzelfde advies dus als New Forest.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 19:21

met een oefenparcour mag je dan net zolang springen tot dat je het hele parcour heb gereden of niet? en mag je eigenlijk ook je eigen lengte bepalen?

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:01

bij ons in de regio iig wel, en ik neem aan dat je hoogte bedoelt, en dat mag bij ons ook. PB anders gomir eens voor adressen in jouw regio.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:30

Donderdavond naar de Wieringermeerruiters gaan en het oefenparcours rijden. Dat is één keer in de maand en december niet. Aanstaande donderdag is er weer oefenparcours(olv Hans van Kalsbeek), echt een aanrader hoor! (data voor 2004 heb ik ook nog wel voor je)

Je mag zelf de hoogte bepalen en mocht het niet lukken dan wil ik het wel even voor je proberen
Maar ik denk dat je er samen met Hans ook wel uitkomt. Gewoon eerst 70 cm en daarna 80 of 60 en 80 rijden.
Het is geloof ik 4,50 per parcours of iets dergelijks.

Verder hebben ze bij Andre weel(assendelft) op stal ook iedere maand oefenparcours, geloof de tweede donderdag van de maand. Dat is vanaf alkmaar een minuut of 20 rijden. Kan tussen 11 en 9 en eventueel kunnen Andre en Linda je helpen
http://www.hps-knap.nl/oefenparcoursen.php

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 21:52

hoi denkje dat hans, andre of linda mij kunnen helpen?

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:08

Ik denk het wel Anders zou ik het niet zeggen

Hans is echt supergoed, Andre en Linda heb ik nooit bij gereden, maar die kunnen het zelf toch ook wel aardig Knipoog

Gewoon je vader/moeder even strikken om donderdagavond naar de WMR te rijden Het begint om vijf uur, maar meestal zijn ze pas rond 6 uur, half zeven bij de 70/80 aangekomen
Anders wil ik er ook wel op gaan zitten als het je niet lukt hoor, ik ben misschien net even handiger Verward (weet natuurlijk niet hoe jij rijdt Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:03

uuuuhhhhmmm dressuur gaan rijden, zodat hij wel op concours is maar niet hoeft te springen, zo went hij vanzelf aan de spanningen en jij ook zodat je geheel ontspannen op je pony een parcoursje rond kan springen

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:12

Wij hebben dat ook en bij ons ligt het eraan dat thuis geoefend wordt in een buitenbak, daar springt ze dus alles en in een binnenbak springt ze dus niks tot een enkele hindernis, ze vindt het gewoonweg doodeng.
Dus kwestie van veel oefenen in binnenbakken zodat het normaal wordt het indoor springen. En het liefst dan een heel parcours als dat mogelijk is.

Probeer voor jezelf na te gaan wat je thuis anders doet dan op wedstrijd, let op je eigen houding, spanning, accomodatie, aantal hindernissen enz enz.

Veel succes!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:56

pb me anders nog even of je donderdag heengaat

Je hoeft niet van tevoren op te geven en het helpt echt super! Anders zou ik de Zaanse afzeggen voor de sluitingsdatum...Dat heeft niet echt veel zin als je van tevoren niet meer getraind hebt. Niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen van jullie alletwee, je pony leert alleen maar dat hij/zij eruit mag met drie stops en jij wordt de volgende keer nog onzekerder.
En het is zonde van je tijd en je geld als je er op hindernis 1 weer uit moet Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:15

ja gewoon donderdag naar Middenmeer gaan, ik ben er denk ik niet........ omdat me pony denk niet goed is voor die tijd, mara veel succes

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:14

Het zal wel aan het ras liggen want die van mij springt thuis ook super maar op wedstrijden durft ie niet eens de bak in Haha! het is BTW ook een NF! vroeger heeft ie M met winstpunten gesprongen maar bij zn vorige eigenaar en bij mij vertikt ie ut om te springen Verward snap er nix van! Ben er maar mee gestopt omdat het toch verder geen zin had... want ik vond dressuren ook leuker!
Mijn tip is; ga zo vaak mogelijk met hem op ander terrein rijden en oefen parcoursen en wedstrijden rijden... bij mijn pony hielp het wel een beetje.. de 1e wedstrijd kwam ik niet over hindernis 3 en bij de 5e wedstrijd reed ik het parcour met 2 weigeringen uit... maar de 6e wedstrijd sprong ie 1 hindernis ( mocht het parcour wel afmaken en de rest sprong ie wel) en toen had ik er geen zin meer en ben ik maar gaan dressuren Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:12

Denk dat het niet aan het ras ligt hoor De meeste foresters willen wel aardig. Je moet in de ring alleen wel net zo rijden als thuis, denk dat dat vaker het probleem is Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:59

INkie schreef:
Het zal wel aan het ras liggen want die van mij springt thuis ook super maar op wedstrijden durft ie niet eens de bak in Haha! het is BTW ook een NF! vroeger heeft ie M met winstpunten gesprongen maar bij zn vorige eigenaar en bij mij vertikt ie ut om te springen Verward snap er nix van! Ben er maar mee gestopt omdat het toch verder geen zin had... want ik vond dressuren ook leuker!
Mijn tip is; ga zo vaak mogelijk met hem op ander terrein rijden en oefen parcoursen en wedstrijden rijden... bij mijn pony hielp het wel een beetje.. de 1e wedstrijd kwam ik niet over hindernis 3 en bij de 5e wedstrijd reed ik het parcour met 2 weigeringen uit... maar de 6e wedstrijd sprong ie 1 hindernis ( mocht het parcour wel afmaken en de rest sprong ie wel) en toen had ik er geen zin meer en ben ik maar gaan dressuren Lachen


ik denk niet dat het echt aan het ras ligt want nf staan juist bekend omdat ze zo goed zijn in springe

maar het was natuurlijke een opsie Vingers aflikken

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:06

Ik ben t met de anderen eens Lachen --> Oefenparcours'jes


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:06

gomir schreef:
Denk dat het niet aan het ras ligt hoor De meeste foresters willen wel aardig. Je moet in de ring alleen wel net zo rijden als thuis, denk dat dat vaker het probleem is Knipoog


Het was ook niet serieus bedoelt Lachen
er heeft een tijd alleen maar foresters in het internationaal springteam gezeten Lachen maar vond het nogal toevallig dat mijn pony ook niet springt en ok een NF is Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:41

Dat snap ik wel hoor *LOL* Maar voor er mensen zijn die het wel serieus nemen Knipoog


Ik heb trouwens een behoorlijk verhaal naar katinkaaa gestuurd, omdat ze meer wilde weten. Ze heeft het wel gelezen, maar geen antwoord gegeven (ik ga dus vanavond maar niet eerder die kant op *LOL* )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miicchhellee en 42 bezoekers