Met of zonder voering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Met of zonder voering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:46

Ik wil een deken voor mn haflinger gaan kopen. het is erg vervelend dat hij steeds nat is als ik wil gaan rijden, en dat hij steeds in de modder gaat rollen Schijnheilig
Maar nou zag ik dat een deken zonder voering even duur was als 1 met. Ik kan dus kiezen uit 1 met voering voor 80 euro (150 gr) of 1 zonder.
Hij heeft al een aardig wintervachtje. Maar misschien dat een wat dikkere deken de ECHTE wintervacht nog een beetje tegenhoud.
Het is de bedoeling dat hij de deken dag en nacht omheeft als het regenachtig weer is, en als het misschien gaat sneeuwen.
Welke moet ik kiezen??

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:59

Ikzelf heb geen waterdichte deken. Maar als ik er ooit 1 koop, dan zonder voering, of hele lichte voering. Omdat je dan hem eral vroeg op kunt leggen, en je kunt dan altijd nog een deken eronder doen, mocht je ooit wel een dek op willen doen op tijd om vacht tegen te gaan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:55

Lichte voering, want zonder voering durven ze nog wel 's schuren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:08

Als je van plan bent om de deken er bij droog weer vanaf te halen, zou ik die zonder voering nemen. Anders wordt het temperatuurverschil tussen met en zonder deken echt te groot.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:30

ik heb er 1 van HH en die bevalt me heel goed, er zit een hele lichte voering in van katoen. Ik heb voor deze deken gekozen omdat je er altijd nog een andere deken onder kunt doen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:34

Een dikke vacht in combinatie met een dunne ongevoerde deken gaat niet goed.

Door de deken kunnen de haren niet meer overeind komen met als gevolg dat je paard het ijskoud krijgt(spreek uit ervaring).

Een dikke deken is te warm.

Als je dan toch graag aan de dekens wil zou ik hem scheren.