Hoe een bok toch alles kan veranderen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Hoe een bok toch alles kan veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 22:23

Vandaag was het helaas druk in de bak, maar het was pikdonker buiten dus dan ga ik niet naar buiten...toch maar de bak in. Ging opzich wel goed, maar iedere keer werd ik door dezelfde persoon afgesneden Boos!

Op een gegeven moment was ik het zat om iedere keer maar weer op de noodrem te moeten en ik had ook al een keer gewaarschuwd dat ze kan trappen als je zo vlak achter of naast mij gaat lopen.

Ik sprong aan in galop en weer snijd dat meisje mij af, maar dit keer trok ik eens niet aan de noodrem en galopeerde door. Arti gaf een gigantische rotbok (gelukkig heb ik een diep zadel anders had ik er naast gelegen!) en vanaf dat moment had ik opeens wel de ruimte Haha! Schijnheilig

Heerlijk gereden het laatste kwartier *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:25

geweldig Ineke.... Haha! zie het al helemaal gebeuren... Haha!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:31

hoe was het ook al weer??
boontje komt om zijn loontje??

Harvey

Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:32

Ja Ja en als je er dan toch afvliegt in galop dan moeten wij naar het ziekenhuis rennen

Ben de moeder van Ineke 2

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:03

een pony met karakter OK dan! ze dacht baasje raakt geirriteerd, daar zal ik eens wat aan doen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:11

Harvey schreef:
Ja Ja en als je er dan toch afvliegt in galop dan moeten wij naar het ziekenhuis rennen



hahaha, go mom!!!! Haha!

Ik snap je wel ineke, maar echt verantwoord is het natuurlijk niet. Misschien je stalhouder eens op die grieten aan spreken?

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 23:15

stef"]
[quote="Harvey schreef:
Ja Ja en als je er dan toch afvliegt in galop dan moeten wij naar het ziekenhuis rennen



hahaha, go mom!!!! Haha!

Ik snap je wel ineke, maar echt verantwoord is het natuurlijk niet. Misschien je stalhouder eens op die grieten aan spreken?
[/quote]

Dat helpt niet, zij denkt namelijk dat de bak van haar is als zij in de bak rijd...Ze heeft al eens een gesprek gehad met de stalhouder, gevolg is dat ze nu dus nog meer mensen dwars gaat zitten...dus dan na de zoveelste keer én een waarschuwing doorrijden...toen had ze het opeens wel begrepen...ben erg benieuwd voor hoelang.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:23

Ahg verantwoordelijk? Nee, niet echt misschien, maar ik kan het wel heel goed begrijpen. Verantwoordelijk van dat meidje is het ook niet, en als je al zo vaak gewaarschuwt heb snap ik dat je niet constant je pony op het laatste moment in de mond gaat trekken.. Lachen
Hoop voor je (ineke) dat ze nu eens een beetje op de bakregels gaat letten, want zo rijden is natuurlijk niet leuk En een leuke actie van Arti Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:44

Verantwoordelijk is het niet, maar je kan dat zo spuugzat worden, een keertje afsnijden is niet erg, kan gebeuren, maar na een tijdje wordt je het zat. Er snijd in mijn les ook iemand me de hele tijd af tegenwoordig rijdt ik gewoon door, de ponys trappen niet en Smiles beukt de pony lekker aan de kant.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:14

hihih wel goed van arti *LOL* .. goed paardje ... dacht baasje geiriteerd dan ik er iets aan doen Tong uitsteken ... hopen dat ze nu wel een keer leert om niet aftesnijden enz

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:15

wie niet horen wil moet maar voelen Tong uitsteken hahah ik hoop voor je dat het nu wel werkt! haha

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:42

Hahaha, slimme pony Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:36

Dan weet je nu dus wat je in het vervolg meteen al moet doen
niet meer op de noodrem, of stoppen als je vlak achter je komt, maar gewoon doorrijden Cool
Houdt ze vanzelf wel op.......

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:45

Jantien schreef:
Dan weet je nu dus wat je in het vervolg meteen al moet doen
niet meer op de noodrem, of stoppen als je vlak achter je komt, maar gewoon doorrijden Cool
Houdt ze vanzelf wel op.......

Sja... kan aan mij liggen, maar dit is niet zonder risico.
Je kan het dus ook een keer hebben dat het andere paard uithaalt en dat Arti dan bang blijft voor andere paarden.
Ik zou dus niet naar de staleigenaar gaan maar het geval met haar bespreken. Ik bedoel... in principe is ze ook mens en moet je het haar vast aan haar verstand kunnen brengen.
Desnoods met meer mensen die er echt last van hebben.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:40

Zoeen hadden wij hier ook op stal, sneed je constant af, of kwam zo dicht langs dat je stijgbeugels elkaar raakten. Er iets van zeggen had geen zin, ze was van mening dat het kwam omdat de bak voor haar paard te klein was Verward Oke de bak is wat kleiner, maar nog altijd 15x30, we rijden er weleens met 4/5 in, en dat gaat ook.
Ik remde eerst ook, Jordy telkens weer in de stress... Toen ben ik eens een paar keer gewoon doorgereden, en Jordy ramt een ander dus gewoon als die ineens voor zijn neus staat Tong uitsteken
Nu doe ik dat dus ook echt alleen als ik een ander paard ken, en weet dat hij niet schopt, ben wel zuinig op mijn pony (en op mezelf). Jordy zelf weet volgens mij niet eens hoe dat moet, schoppen...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 15:16

Kleintje schreef:
Ik zou dus niet naar de staleigenaar gaan maar het geval met haar bespreken. Ik bedoel... in principe is ze ook mens en moet je het haar vast aan haar verstand kunnen brengen.
Desnoods met meer mensen die er echt last van hebben.


Ook dat heb ik al is gedaan, zonder resultaat, want dan zegt ze dat ik maar moet uitkijken met mijn crosspony Verward

Overigens had ik niet verwacht dat ze zo zou bokken hoor, maar het heeft wel gewerkt. Voor deze keer dan iig...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:07

Foei Ineke, schaam je!!!! Knipoog Tong uitsteken OK dan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:23

haha net goed!

ben zo blij met mn eigen bak Haha!

had alleen wel 1 voordeel, als ik op Quentin zat en iemand wilde me afsnijden of kwam recht op me af ging quentin gewoon steigeren, reken maar dat iedereen voor mij aan de kant ging Haha!

zelfde geld voor het losrijden op wedstrijd, 1x bijna botsing, Q steigert, en de rest van de tijd heb ik alle ruimte Knipoog

maar ik zou haar er een keer met zn allen op aanspreken, op t moment dat jullie gewoon op de grond staan, desnoods met de stalhouder er ook bij, vanaf een paard discussieren werkt niet zo goed(is mijn ervaring)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:26

Ik vind het goed, zo is het meteen ook duidelijk voor die andere ruiter dat ze niet alleen aan het rijden is in de bak. Moet ze toch op de een of andere manier weten. Haha! En als dit de enige over gebleven optie was had ik het ook gedaan. Knipoog Hopen dat ze de volgende keer wel een beetje socialer om gaat met de bak.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:52

Net goed.
Dat doet ze vast en zeker nooit meer Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:57

hihihi, goedzo Arti Haha! OK dan!

Ik zie het echt helemaal voor me.
Die tr*t zal wel raar gekeken hebben *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:01

ik heb het wel eens met Syl gehad dat er met de les steeds iemand in de weg reed, zij rijd op een haf die net onder het zadel was toen dus hoogst irritant. Op een gegeven moment was ik het zat en zeg Syl op de volte kijk naar mij, kijk naar mij, en die muts komt eraan en ik schreeuw SYL, KIJK NAAR MIJ en toen botsing........ toen ging ze maar de bak uit

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:40

Ineke, heb je geen hele lange zweep om mee te rijden?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:44

Miran schreef:
Ineke, heb je geen hele lange zweep om mee te rijden?



jaaaaa zon zwiepert ~~}>

Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:31

gijsenkim"]
[quote="Miran schreef:
Ineke, heb je geen hele lange zweep om mee te rijden?



jaaaaa zon zwiepert ~~}>
[/quote]


ja inderdaaaaad zo een moet je hebben Extreme duivel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers