Zijn er dan echt geen leuke huizen?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Zijn er dan echt geen leuke huizen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 00:29

Ben vandaag wezen kijken naar 3 huizen, nou ja, naar 3 kamers in huizen. Want helaas zijn complete huisjes (lees 2 kamers) onbetaalbaar. Ze vragen gewoon makkelijk €650,- exclusief!

Dus nu wezen kijken naar 2 kamers in Zaandam en eentje in Assendelft

Allereerst die in Assendelft. Ging om een kamer van 15m3 die €395,- in de maand moest kosten. Wel een erg groot huis (oude boerderij) die je dan deelde met nog 3 mensen.
Als groot voordeel is het bijna tegenover waar ik nu woon (nog thuis) en daar staan ook mijn paarden. En het is niet in een enge buurt ofzo.
Het allergrootste nadeel is de kamer zelf, die loopt namelijk ontzettend schuin af, alsof je een berg oploopt. Ik voelde het heel de tijd in die kamer, het stoorde me nu al.. Verder is het huis nogal een rotzooi maar goed.. daar kan ik mee leven. Helaas de huisgenoten niet ontmoet.

Toen naar kamer numero 2 in Zaandam. Ging om kamer van 10m3 die €250 moest kosten. Dit was best een leuk huis, erg netjes en helemaal ingericht. Dus alles was er al. Het was van een vrouw die ging samenwonen en nu wilde haar zoon daar blijven wonen. Alleen kon hij niet in zijn eentje de huur betalen, dus verhuurden ze een kamer. Groot nadeel is dus die zoon, want die is ongeveer van mijn leeftijd en zag er niet echt uit als een "opgevoed" iemand.. had al helemaal beelden in mijn hoofd van een zaterdagavond waarop hij met 8 vrienden zat te blowen in de huiskamer... nee lijkt me niet echt iets...

Toen naar kamer numero 3 in Zaandam.Dit ging ook om een kamer van 10m3 en die moest €350 kosten. Perfecte ligging, naast de Dam dus vlabij winkels en uitgaanscentra. Maar er woonden daar nog 5(!) andere mensen. Ik zag eigenlijk al in 1 opslag dat het een beetje alternatieve mensen waren, overal bier en blowtjes. Nou echt niet dat ik daar bij ga wonen..

Dus toen zat ik weer thuis, snik snik... ik wil gewoon zo graag een huisje voor mezelf.. wil helemaal niet met vreemde vogels een huis delen!

En voor die prijzen kan je ook een hypotheek hebben, dat zei mijn vader ook al. Maar ik wil eigenlijk helemaal geen huis kopen, dat is zo'n grote stap...

Ik baal echt.. waarom kan ik nou geen leuk klein huisje in de buurt vinden? snik snik snik

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:43

Vertel mij wat, sta ook al sinds mijn 18e ingeschreven en word over twee weken 26, grrr!
Hebben jullie niet zoiest als de woonbode? Daar staan elke week huisjes in, waar je op kunt reageren. Dat gaat via verschillende woningbouwverenigingen en kan je eventueel nog in aanmerking komen voor huursubsidie en heb je alles voor jezelf. Maarja, eerder dat je daar wat hebt gevonden??? Ik moet over 3 weken mijn huurhuisje verlaten, woonde er net 3 maanden, het pand is verkocht, dus ik zit ook weer thuis. Heel veel succes met het vinden van jouw paleisje!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:13

heb je al gekeken op www.kamernet.nl
ik weet niet of je daar wat aan hebt...

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:19

Ik vin het nogal duur! Ik heb een kamer in Utrecht van 18 m2 en daar betaalt mijn vader 235 euro of zo voor, geloof ik? Ok, is dus wel in een studentenhuis, maar de internetaansluiting zit er al wel bij in. Zou dus nog ff verder zoeken, want het zijn maar kleine kamers en dan zulke hoge bedragen?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:32

Tja ik ken het.

Toen wij nog op huizenjacht waren hebben ook heel wat foute huizen gezien.
De ergste was wel het ''smufenhuis''.
Dat huis stond al een tijdje te koop en we vonden het al zo gek want het stond in een leuke straat. Bovendien had het huis een ''mooie ruime badkamer'' en een nieuwe vloer.

Wij gingen dus kijken.
Blijkt gewoon echt heel dat huis smurfenblauw te zijn.
Die nieuwe vloer ook. Zelfs de keukenkastjes.
Het verbaasde me dat het plafond niet smurfenblauw was.

En die badkamer was idd ruim maar o zo lelijk Scheve mond
Alsof het allemaal nog niet lelijk genoeg was bleek de slaapkamer bespiegeld te zijn Schijnheilig


Maar om je gerust te stellen.
Uiteindelijk hebben ook wij een heel leuk gezellig huisje gevonden.
En je moet toch wat te lachen hebben als je in je nieuwe huisje zit en terugdenkt aan al die lelijke huizen die je hebt bekeken Knipoog

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:19

de huizenprijs is enorm verschillend per plaats
dus kan dat best goedkoop zijn wat ze heeft gevonden, ik weet namelijk niet hoeveel een gemiddeld huis daar kost...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:46

is kopen echt geen optie? Ik bedoel, of je nou de huur of de hypo moet betalen. Je moet het sowieso in beide gevallen....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 00:15

Ik kan helaas met mijn salaris een maximale hypotheek van €80.000,- krijgen waar je nauwelijks iets van kan kopen tegenwoordig. Maar met een eventuele groeihypotheek kom ik al verder. Dit ben ik nu aan het overwegen, maar ik vind kopen toch wel een erg grote stap..
Er zijn wel leuke geschikte huurhuizen, maar dan zit je echt rond de €1000,- huur en dat is natuurlijk veél te hoog! En ik zit denk ik ook te zoeken in een moeilijke regio..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:22

Jenna schreef:
Alsof het allemaal nog niet lelijk genoeg was bleek de slaapkamer bespiegeld te zijn Schijnheilig


Leuk toch *LOL*

Ik heb eindelijk een leuk huis gevonden en zit midden in de verf en dozen.. (blegh). Ik heb deze via de woningbouwvereniging gekregen. Het duurt een poosje (lees; heel lang) maar dan heb je wel een betaalbaar huis, met tuin en 4 slaapkamers! Het kost me 380 per maand.

Dus of je nu wat vindt of niet, toch direct inschrijven. Je punten blijven geldig, zolang je ieder jaar maar verlengt. Zou iedereen moeten doen zodra ze 18 worden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 00:25

Ik sta al anderhalf jaar ingeschreven bij de woningbouw. Maar er is hier een wachtlijst van 7 (!) jaar. Dan ben ik dus bijna 29!!
Nee dat schiet niet echt op... ik zoek nu een huis via directwonen.nl maar vind dus nog steeds niks geschikts, en allemaal reuze duur!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:33

Rustig afwachten en op de loer blijven liggen. Je moet er echt bovenop zitten en toeslaan als "jouw" huisje voorbij komt.